نمایشگاه دائمی

تهران، الهیه، خیابان خالقی، کوچه آریا

مشاوره رایگان

02126201697 – 09192054617

عایق سلول بسته چیست و چه تفاوتی با فوم سلول باز دارد؟

عایق سلول بسته

عایق سلول بسته یا همان فوم پلی یورتان ماده ای است که از ترکیب 2 مایع دیگر به دست می آید و پس از ترکیب شدن بلافاصله به یک فوم سخت و منسجم تبدیل می شود که می تواند کاربردهای گوناگونی داشته باشد. این نوع فوم ویژگی های بسیاری دارد که در ادامه مقاله به بررسی آن بیشتر می پردازیم.

عایق سلول بسته پلی یورتان چیست؟

فوم پلی یورتان بسته از 90 درصد سلول های بسته در ساختار خود برخوردار است که مقاومت بالایی در برابر حرارت، رطوبت و تغییرات آب و هوایی دارد. در واقع باید گفت که ساختارهای سلولی در عایق سلول بسته به هم نزدیک هستند اما اتصالی در میان آن ها وجود ندارد. فوم سلول بسته علاوه بر اینکه از مقاومت بالایی در برابر اسیدها، حلال ها، آلودگی های قارچی و باکتریایی و… برخوردار است دارای انعطاف پذیری بسیاری نیز می باشد به همین دلیل در موارد بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد.

تفاوت عایق فوم سلول بسته و سلول باز

شاید در نگاه اول و از نظر ظاهری این نوع فوم عایق شبیه به هم باشند اما لازم است بدانید از نظر کاربرد و همچنین عملکرد تفاوت های بسیاری میان عایق سلول بسته و سلول باز وجود دارد. در این میان می توان گفت از نظر کاربرد هر دو نوع فوم برای جذب شوک و عایق کاری به کار می روند اما نحوه عملکرد و بالا بودن راندمان کاری در این 2 محصول تفاوت دارد.

اما هنگامی که به ظاهر این 2 نوع فوم بیشتر دقت می کنید مشاهده می کنید که سلول های عایق سلول بسته کوچکتر بوده و یکدست تر و یکپارچه تر است این در صورتی است که عایق سلول باز دارای سطحی ناهموار است.

فوم سلول بسته دارای تراکم بالاتر و وزن بیشتر است در صورتی که نوع سلول باز وزن خود را قبل از عمل تشکیل فوم از دست داده و بسیار سبک است.

به دلیل تراکم بالایی که فوم سلول بسته دارد بنابراین آب و هوا و مایعات اصلا به آن نفوذ نمی کند و این در صورتی است که فوم سلو باز مقاومت کتری در برابر این مواد دارد.

کاربرد فوم سلول بسته

کاربرد فوم سلول بسته

با توجه به ویژگی های خوب این نوع فوم ها از جمله اجرای سریع  آسان، خاصیت چسبندگی بالا، امکان استفاده بلافاصله پس از عدم ریزش، عایق سلول بسته امروزه در بخش های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند؛ چرا که عایق رطوبت، بخار، صدا و حرارت هستند. بنابراین می توان به مواردی از قبیل

  • صنعت ساخت و ساز (عایق بندی بخش های مختلف، تولید کفپوش)
  • صنعت بسته بندی (محافظت از اشیا شکستنی، ساخت انواع جعبه)
  • صنایع دریایی و کشتیرانی
  • ساخت تجهیزات الکترونیکی، پزشکی، خودرو، هواپیما و دیگر وسایل حمل و نقل
  • نیروگاه ها و پتروشیمی
  • تولید لوازم خانگی و سیستم تهویه مطبوع

و بسیاری نمونه های دیگر اشاره نمود. به طور مثال امروزه از این نوع فوم ها برای سقف سوله ها، پشت بام، داخل دیوارهای کناف، مخزن های آب، لول های گاز، نفت و… از عایق سلول بسته استفاده می کنند. لازم است بدانید فوم سلول بسته چگال تر از نوع باز است به دلیل فشردگی بیشتری که دارد تراکم بالاتری دارد و به همین دلیل به عنوان یک عایق خوب برای هوا استفاده می شود از این رو در فضای باز به ویژه سقف ها کاربرد دارند.

فوم عایق حرارتی و فوم عایق صوتی

همان طور که پیش تر گفته شد با توجه به ویژگی های عایق سلول بسته از این نوع فوم برای عایق کاری در بخش های مختلف استفاده می شود از این رو از این نوع فوم ها مانند فوم پلی اتیلن در هایق سقف و کف استفاده می کنند.

این در حالیست که فوم سلول باز عایق خوبی برای صدا می باشد و از این رو می تواند یک فوم جذب کننده صدا در اتاق های کنفرانس و استودیوهای ضبط صدا به کار برود.

قیمت فوم سلول بسته

قیمت فوم سلول بسته و باز

از نظر هزینه خرید فوم سلول بسته و باز لازم است بدانید فوم های سلول بسته مانند فوم پلی یورتان و همچنین فوم پلی یورتان مشبک نرخ بالاتری نسبت به عایق سلول باز دارند و البته دوام و ماندگاری این نوع فوم ها نیز بسیار بیشتر از نوع سلول باز است. اما اگر به دنبال فوم مقرون به صرفه و عایق ارزان هستید می توانید از عایق سلول باز استفاده کنید به همین دلیل است که از این نوع فوم برای تولید مبلمان، موسن و فیلتر استفاده می کنند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط