نمایشگاه دائمی

تهران، الهیه، خیابان خالقی، کوچه آریا

مشاوره رایگان

02126201697 – 09192054617

ویژگی و کاربرد انواع فوم تزریقی و شرایط استفاده

  • خانه
  • /
  • مقالات
  • /
  • ویژگی و کاربرد انواع فوم تزریقی و شرایط استفاده
ویژگی و کاربرد انواع فوم تزریقی + شرایط استفاده

انواع فوم تزریقی یا فوم پلی اورتان در دسته‌های مختلفی قرار گرفته است. به طور کلی باید بدانید خاصیت ضد اشتعال و ضد آب این محصول موجب شده است که کاربردهای فراوانی داشته باشد. ‏حال جهت آشنایی بیشتر با این نوع عایق بهتر است در ادامه با ما همراه باشید.

فوم تزریقی پلی یورتان

فوم تزریقی یا فوم پلی اورتان در واقع مشتقاتی از نفت بوده که جزوه پلیمرهای پراهمیت شناخته می‌شود. لذا این نوع فوم امروزه در صنایع مختلف کاربرد دارد. در حقیقت می‌توان گفت انواع فوم تزریقی، عایق بسیار خوب و سبکی بوده که تاریخچه اولین استفاده آن به کشور آلمان تعلق دارد. این ماده در آن زمان جهت عایق کردن هواپیمای نظامی مورد استفاده قرار می‌گرفته است. اما امروزه با وجود اینکه این نوع محصول از ویژگی های منحصر به فردی برخورد است به عنوان یک عایق فوق‌العاده در موارد مختلفی استفاده می‌شود.

ویژگی های فوم پلی اورتان

یکی از مهم‌ترین ویژگی های عایق پلی اورتان سبک بودن آن است. از طرفی این نوع عایق نسبت به وزنی که دارد از مقاومت بالایی برخوردار می‌باشد. همچنین لازم است بدانید عایق حرارتی بودن این نوع فوم دیگر ویژگی مهم آن به شمار می‌رود. زیرا ساختار سلول بسته یا گازی شکل در آن وجود دارد موجب عدم بروز حرارت به بیرون می‌شود. علاوه بر این استفاده از این نوع عایق تزریقی راهی مناسب جهت پیشگیری از انتشار آلودگی صوتی می‌باشد. یکی دیگر از انواع عایق تزریقی عایق رطوبتی است که با وجود مواد نفوذ ناپذیر و ضد آب و ضد بخار بهترین گزینه برای آب و هوایی بارانی می‌باشد. ضمن اینکه این عایق برای طراحی مختلف هر سازه ای که در مجاورت آب و رطوبت قرار دارد و ممکن است آسیب ببیند مناسب است. فوم تزریقی همچنین در نوع ضد حریق مورد استفاده قرار می‌گیرد لذا تکنولوژی استفاده شده آن را در شرایط آتش سوزی ایمن می‌کند.

همپنین بخوانید: عایق های پلی یورتان

کاربرد انواع فوم تزریقی

کاربرد انواع فوم تزریقی

ویژگی های متعدد انواع فوم تزریقی پلی یورتان نشان می‌دهد که این نوع فوم کاربردهای متعددی دارد. به طوری که از آن جهت عایق کاری فضاهای مختلف و مخازن آب استخرها، دیوارهای بتنی و دال های بتنی استفاده می‌شود. همچنین از آنجایی که کفپوش های صنعتی باید در مقابل مواد شیمیایی و خوردگی های شدید مقاومت بالایی داشته باشند استفاده از این نوع عایق تزریقی بی‌نظیر خواهد بود. دیگر کاربرد عایق های فومی پلی اورتان در کفپوش های ورزشی است. زیرا این کفپوش ها باید از دیگر کفپوش ‌های انعطاف پذیری بیشتری داشته باشد. در پارکینگ ها و کفپوش های بیمارستانی و محیط های بهداشتی نیز از این نوع عایق استفاده می‌شود.

شرایط استفاده از انواع فوم تزریقی

حال که با توجه به ویژگی های متعدد انواع فوم تزریقی قصد استفاده از این نوع عایق را دارید؛ لازم است بدانید در مکانی که قرار است از این عایق ها استفاده شود باید به خوبی مورد بررسی قرار گرفته تا نیاز به هیچ‌گونه تعمیراتی نداشته باشد. زیرا بعد از عایق کاری جدا کردن این عایق ها کار بسیار سختی است. همچنین دقت داشته باشید استفاده از این نوع فوم در مکان هایی که دسترسی به آن سخت است قابل اجرا می‌باشد. برای اجرای انواع فوم تزریقی نیاز به دستگاه و نیروی کار مجرب بوده تا بتوانند به بهترین نحو فوم پلی اورتان تزریقی را تولید نمایند.

همچنین بخوانید: اجرای ترمیم‌کننده ویژه بتن

بررسی سلامت فوم تزریقی

همان‌طور که گفته شد یکی از مهم‌ترین کاربردهای فوم تزریقی پلی اورتان در بیمارستان ها و مکان های بهداشتی است. این امر به این دلیل بوده که فوم پلی اورتان هیچ‌گونه ترکیبات فرار و سرطان ‌زا ندارد. همچنین دوست طبیعت بوده و هیچ آسیبی به طبیعت وارد نمی‌کند. از طرفی باید بدانید این نوع فوم در برابر پوسیدگی و موریانه ها مقاومت دارد و به کیفیت زیبایی ظاهری سازه نیز کمک شایانی می‌کند. مقاومت مکانیکی بالای فوم تزریقی در مقابل اغلب مواد شیمیایی دیگر ویژگی سلامت این فوم ها می‌باشد.

سخن پایانی

در نهایت باید گفت انواع فوم تزریقی که امروزه به عنوان عایق مورد استفاده قرار می‌گیرد به طور کلی در دسته‌های مختلفی قرار می‌گیرد. از جمله انواع این قوم ها می‌توان به فوم ضد آب، فوم ضد حریق، فوم عایق حرارتی و … اشاره نمود. این عایق ها هر کدام با توجه به ویژگی‌هایی که دارند در فضاهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

برای اطلاع از خدمات هلدینگ کاج طلایی آفاق با کارشناسان ما تماس بگیرید:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط