نمایشگاه دائمی

تهران، الهیه، خیابان خالقی، کوچه آریا

مشاوره رایگان

02126201697 – 09192054617

اسپری فوم ،نکات طلایی، انواع و موارد استفاده از آن

  • خانه
  • /
  • مقالات
  • /
  • اسپری فوم ،نکات طلایی، انواع و موارد استفاده از آن
اسپری فوم

اسپری فوم پلی یورتان محصول شیمیایی است که کاربردهای بسیار زیادی به عنوان انواع عایق دارد. این نوع اسپری در حال حاضر جزو کارآمدترین عایق‌ها بوده که استفاده از آن بسیار آسان می‌باشد. به طور کلی باید بدانید دو ماده اصلی تشکیل دهنده فوم اسپری، ایزوسیانات و پلی یول می‌باشد که در حال حاضر در انواع فوم سخت، فوم انعطاف پذیر و فوم نیمه سفت تولید می‌شود.

فوم اسپری پلی یورتان

اغلب اسپری فوم پلی یورتان به طور کلی در صنعت ساختمان سازی جهت پر کردن فضاهای خالی بسیار کاربرد دارد. این نوع اسپری مقاومت بالایی در دماهای بالا و پایین داشته و از قدرت چسبندگی خوبی برخوردار می‌باشد. همچنین از آنجایی که فوم پلی یورتان در عایق کاری ساختمان به طور یکنواخت عایق سراسری به وجود می‌آورد طبیعتاً گزینه‌ای عالی خواهد بود.

معرفی اسپری فوم پلی یورتان سلول باز

فوم اسپری، نوعی عایق است که در دو نوع مختلف موجود می‌باشد. یکی از انواع این محصول، فوم پلی یورتان سلول باز است که نوعی فوم پاششی پلی یورتان به حساب می‌آید و دارای سلول های کوچک با منافذ کوچک است. به طوری که این منافذ به صورت کامل بسته نمی‌شود. از آنجایی که در تولید اسپری فوم پلی یورتان سلول باز مواد شیمیایی نسبتاً کمتری مورد استفاده قرار گرفته است این محصول قیمت کمتری دارد. البته این نوع عایق، عایق بسیار خوبی برای جلوگیری از سر و صدا و حرارت است. مهم‌ترین کاربردهای این نوع عایق برای زیر سقف‌ها، بین طبقات، داخل سقف، سرویس بهداشتی و بین واحدهای ساختمانی می‌باشد. اما باید گفت از آنجایی که این نوع اسپری برای بخار مانع خوبی نیست بهتر است از آن در فضاهای باز استفاده نشود.

همچنین بخوانید: اجرای پوشش‌های ضد خوردگی پلی یوریا

معرفی اسپری فوم سلول بسته

دیگر نوع اسپری فوم، فوم پلی اورتان سلول بسته است که دارای تراکم و چگالی بیشتری می‌باشد، از این رو منافذ آن اندازه بسیار کوچکتری دارد و متراکم‌تر هستند. این امر موجب می‌شود یک عایق بسیار عالی برای بخار آب و هوا بوده و با این وجود به راحتی می‌توان از آن در فضاهای باز استفاده کرد. این عایق بعد از تزریق حجم چند برابری پیدا می‌کند و پس از چند ساعت به راحتی سفت می‌شود. با این حال می‌توان از فوم پلی اورتان به عنوان عایق صوتی، عایق حرارتی و عایق رطوبت به عنوان درزگیر استفاده نمود.

ویژگی های اسپری فوم پلی اورتان

موارد استفاده از فوم اسپری سلول بسته

با توجه به ویژگی های متعددی که در خصوص فوم پلی یورتان سلول بسته گفته شد درمیابیم که این نوع عایق کاربردهای متعدد دیگری نیز دارد. به طوری که از این اسپری می‌توان جهت جلوگیری از گرد و غبار و حشرات استفاده کرد. همچنین جهت دور چهارچوب درب ضد سرقت، عایق کردن انواع سوله ها، عایق کردن و درزگیری زیر شیروانی و ایرانیت، صنایع یخچال سازی و همچنین عایق کردن استودیو موزیک استفاده می‌شود.

ویژگی های اسپری فوم پلی اورتان

در خصوص ویژگی ‌های اسپری فوم پلی یورتان باید بدانید این نوع خاصیت چسبندگی بسیار بالایی دارد به همین دلیل برای استفاده بر روی تمامی مصالح ساختمانی مناسب است. البته در این میان باید گفت این عایق بر روی مواد تفلون، سیلیکون و پلی اتیلن نمی‌چسبد اما در باقی موارد قابل استفاده است. همچنین این اسپری بعد از حجیم شدن به راحتی برش داده شده و امکان شسته شدن، سمباده زدن و رنگرزی دارد. با وجود اینکه عایق حرارتی و صوتی عالی است برای پیشگیری از آلودگی صدا بسیار کاربرد داشته و همچنین یک عایق الکتریکی عالی به شمار می‌رود. از دیگر ویژگی‌ های آن مقاومت این فوم ها در برابر گرما و رطوبت و دیگر مواد شیمیایی می‌باشد.

همچنین بخوانید: کفپوش های صنعتی

سخن پایانی

اسپری فوم نوعی عایق بوده که امروزه در صنایع مختلف استفاده می‌شود. کاربرد راحت این نوع عایق به گونه‌ای است که موجب می‌شود به راحتی در فضاهای مختلف بتوان از آن استفاده کرد. توجه داشته باشید دو نوع متفاوت این اسپری ها این امکان را به وجود آورده تا در هر فضایی بتوان از این نوع فوم استفاده نمود.

برای اطلاع از خدمات هلدینگ کاج طلایی آفاق با کارشناسان ما تماس بگیرید:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط