نمایشگاه دائمی

تهران، الهیه، خیابان خالقی، کوچه آریا

مشاوره رایگان

02126201697 – 09192054617

ایزوگام طرح دار چیست و در چه مواردی کاربرد دارد؟

  • خانه
  • /
  • مقالات
  • /
  • ایزوگام طرح دار چیست و در چه مواردی کاربرد دارد؟
ایزوگام طرح دار

ایزوگام طرح دار از جمله جدیدترین عایق‌های رطوبتی است که امروزه در مدل های متنوع در بازار موجود می‌باشد. با وجود این امر خریداران می‌توانند برای زیبا سازی ساختمان ها، طرح مورد نظرشان را به راحتی انتخاب کنند. حال جهت آشنایی بیشتر با این نوع ایزوگام، کاربردهای آن، انواع ایزوگام طرح دار و همچنین مزایای استفاده از آن بهتر است در ادامه با ما همراه باشید.

ایزوگام طرح دار چیست؟

با پیشرفت تکنولوژی محصولات جدیدی نیز روانه بازار شده است. به طوری که امروزه مشاهده می‌شود برای زیبا سازی ساختمان ها از مصالح و متریال های مختلفی استفاده می‌کنند. در این بین یکی از این متریال ها ایزوگام طرح دار است که می‌توان گفت جدیدترین نمونه عایق های ضد رطوبت در بازار هستند. این عایق‌ها علاوه بر داشتن طول عمر بالا و مقاومت بی‌نظیر، از طرح خاصی نیز برخوردار هستند. از این رو نصب آن به زیبا سازی محیط کمک زیادی می‌کند. ایزوگام طرح دار با بهره گیری از جدیدترین فناوری روز دنیا تولید شده و دارای طرح های متنوعی می‌باشد. توجه داشته باشید این نوع ایزوگام که به ایزوگام پلیمری نیز معروف است. در واقع همان ایزوگام فویل دار بوده به صورتی که فایل استفاده شده در آن با استفاده از فناوری های روز دنیا به صورت طرح های مختلف تولید می‌شود.

مزایای ایزوگام طرح دار

با توجه به اینکه ایزوگام طرح دار شکل ها و مدل های متنوعی دارد و استفاده از آن در ساختمان سازی موجب زیبا سازی ساختمان می‌شود. علاوه بر این لازم است بدانید این نوع ایزوگام از کشش و انعطاف پذیری بالایی برخوردار بوده و به گونه‌ای است که حتی بعد از نصب نیز کیفیت خود را به صورت ۱۰۰ در ۱۰۰ حفظ می‌کند. این نوع ایزوگام از وزن مناسبی برخوردارند. همچنین در تولید آن با ضخامت بهینه که ضخامت بین ۳ و نیم تا ۴ میلی‌متر می‌باشد تمامی استانداردهای لازم را رعایت شده است. دیگر ویژگی این محصول، برخورداری آن  از ضریب مقاومت بالا نسبت به دمای کم و زیاد می‌باشد. همچنین در هنگام نصب بوی بد و دود منتشر نمی‌کند.

همچنین بخوانید: کفپوش های صنعتی

مزایای ایزوگام طرح دار

بررسی  طرح های مختلف ایزوگام

همان‌طور که گفته شد یکی از مهم‌ترین دلایلی که موجب شده امروزه استفاده از ایزوگام طرح دار بسیار رونق پیدا کند، تنوع طرح و شکل این عایق‌ها است. به گونه‌ای که افراد می‌توانند متناسب با سلیقه خود و نیازهای مختلفی که دارند نوعی از آن را انتخاب کنند.

یکی از انواع این عایق‌ها، ایزوگام طرح سنگ ریزه است که با سنگریزه های طبیعی ساخته شده و از نظر تنوع رنگ نیز طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها را در برمی‌گیرد. این نوع ایزوگام برای و برای نماسازی بسیار مناسب می‌باشد.

ایزوگام طرح آجر نما نیز مدلی بسیار محبوب و پرطرفدار است. این محصول نصب نسبتاً آسانی دارد و عموماً کاربرد بیشتری از آجر جهت زیباسازی نمای ساختمان دارد.

دیگر نوع پرکاربرد این عایق‌ها، ایزوگام طرح استخر می‌باشد. این نمونه ایزوگام کاربرد زیادی برای آب بندی و عایق کردن کف ها و دیوارهای آن دار و در واقع برای زیبا سازی اولیه استخرها به کار می‌رود.

ایزوگام طرح چمنی، ایزوگام لانه‌ زنبوری، ایزوگام با طرح سنگ، ایزوگام با طرح موزاییک، ایزوگام با طرح چوب و ایزوگام با طرح ورساچه از دیگر انواع این محصول به شمار می‌رود.

همچنین بخوانید: اجرای رنگ‌های صنعتی اپوکسی

مهم‌ترین کاربرد های ایزوگام شکل دار

همان‌طور که گفته شد انواع ایزوگام طرح دار متنوع بوده و از طرح‌ های مختلف آن در موارد متعددی استفاده می‌شود. مثلاً کاربرد ایزوگام استخری دقیقاً برگرفته از نامش بوده و برای کف و دیوارهای استخر مورد استفاده قرار می‌گیرد. ایزوگام های طرح چمنی نیز بهترین گزینه برای زمین های ورزشی هستند. از ایزوگام های طرح دار چوبی و سنگی و آجری نیز می‌توان برای زیباسازی دیواره های ساختمان ها استفاده کرد. همچنین این ایزوگام ها برای شیروانی ها، سقف و بام ها، معابر عمومی و پارکینگ ها کاربرد زیادی دارد.

سخن پایانی

با توجه به اینکه امروزه زیباسازی ساختمان  اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده مشاهده می‌شود از متریال های متنوعی نیز جهت این امر استفاده می‌شود. در این بین تولید ایزوگام های طرح دار در مدل های بسیار شیک و جذاب تحولی عظیم در ساختمان سازی و عایق کردن فضاها به وجود آورده است. طرح های متنوعی این عایق‌ها نیز به گونه‌ای است که می‌توان برای هر فضایی نوع مناسب آن را استفاده نمود.

برای اطلاع از خدمات هلدینگ کاج طلایی آفاق با کارشناسان ما تماس بگیرید:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط