نمایشگاه دائمی

تهران، الهیه، خیابان خالقی، کوچه آریا

مشاوره رایگان

02126201697 – 09192054617

خواص ویژگی‌های رنگ پلی یورتان و خواص بهترین رنگ پلی یورتان

خواص ویژگی‌های رنگ پلی یورتان و خواص بهترین رنگ پلی یورتان

بهترین رنگ پلی یورتان The best polyurethane paint چه نوع رنگی می‌باشد؟ معمولاً رنگ ‌های مختلفی برای پلی یورتان‌ها وجود دارد که هر کدام از آن‌ها نیز می‌توانند ویژگی‌های خاص خودشان را داشته باشند. برای آن که بتوانید این رنگ‌ ها را هرچه بهتر و بیشتر بشناسید، لازم است تا در مورد آن‌ها اطلاعات کامل‌تر و بیشتری را به دست‌آورید. فراموش نکنید که رنگ ‌های پلی یورتان همگی در واقع نوعی از عایق ‌های پلی یورتان هستند و این موضوع سبب می‌شود تا استفاده از این رنگ ‌ها بسیار راحت‌تر شود.

رنگ پلی یورتان چیست؟

رنگ پلی یورتان چیست؟

پیش از آن که بخواهید در خصوص انواع رنگ‌ های پلی یورتان و یا بهترین رنگ پلی یورتان چیزی بدانید، لازم است بگوییم که این نوع از رنگ ‌ها چه ویژگی‌هایی دارند و در حقیقت چه موادی هستند. زمانی که با این موضوع آشنا شوید، می‌توانید راحت‌تر نوع رنگ ‌های صنعتی پلی یورتانی را نیز تشخیص دهید. این نوع از رنگ ‌ها در واقع محصولات شیمیایی دو بخشی یا دو جزئی هستند که بر پایه پلی اورتان تولید می‌شوند. مدت زمان لازم برای خشک شدن آن‌ها بسیار کم است و همین موضوع سبب می‌شود تا استفاده از آن راحت‌تر باشد.

این رنگ ‌ها می‌توانند مقاومت زیادی در برابر تابش نور خورشید، باران‌های اسیدی، ضربه و خوردگی و همچنین پوسیدگی از خودشان نشان دهند. میزان چسبندگی رنگ ‌های پلی اورتانی نیز بسیار بالا بوده و همین موضوع باعث می‌شود تا این نوع از رنگ ‌ها در موارد زیادی کاربرد پیدا کنند و به عنوان لایه نهایی استفاده شوند.

ویژگی‌های بهترین رنگ پلی یورتان

لازم است بدانید که بهترین رنگ پلی یورتان و یا به طور کلی انواع رنگ ‌های پلی یورتان چه ویژگی‌هایی دارند؟ معمولاً رنگی می‌تواند بهترین مورد در بین رنگ ‌ها حساب شود که از بیشتر جهات دارای ویژگی‌های مثبت بوده و بتواند قابلیت‌های پوششی خودش را به خوبی به مرحله اجرا بگذارد.

  • چسبندگی بالا به سطوح مختلف
  • قابلیت خشک شدن سریع در هر دما و آب و هوایی
  • مقاومت سایشی بالا و ضربه‌پذیری فوق‌العاده
  • چسبندگی بسبار مناسب و عالی بر روی سطوح فلزی
  • مقاوم در برابر تابش نورخورشید
  • مقاوم در برابر اسید‌ها و روغن‌های صنعتی و شیمیایی
  • نحوه آماده‌سازی رنگ پلی اورتان

زمانی که به دنبال پیدا کردن بهترین رنگ پلی یورتان هستید، بهتر است بدانید که نحوه آماده‌سازی این نوع از رنگ‌ ها به چه صورت است. رنگ‌ های پلی اورتان و همچنین هاردنر را باید به اندازه نسبت‌های مناسب آن‌ها با هم مخلوط کرده و سپس تینر مربوط به این رنگ ‌ها را تا رساندن رنگ مورد نظر به ویسکوزیته لازم به آن اضافه کرده و آن‌ها را با یکدیگر مخلوط نمایید.

این نوع از رنگ‌ ها را صرفاً به اندازه‌ای که لازم است تهیه نمایید، زیرا امکان خشک شدن آن‌ها بسیار بالا است و این رنگ‌ ها سریعاً خشک می‌شوند. به منظور آن که بتوانید سطح یکنواختی از رنگ ‌ها را ایجاد کنید، لازم است رنگ پلی یورتان را به وسیله اسپری بر روی سطح مورد نظر اسپری کنید.

انواع رنگ ‌های پلی یورتان

انواع رنگ ‌های پلی یورتان

بهترین رنگ پلی یورتان را زمانی می‌توانید تشخیص دهید که انواع رنگ ‌های پلی یورتان را شناخته باشید. رنگ ‌های پلی یورتان شامل چهار مدل مات، نیمه مات، براق و نیمه براق می‌شوند. هر کدام از این موارد نیز ویژگی‌های خاص خودشان را دارند.

  • رنگ پلی یورتان مات

این نوع از رنگ‌ ها بر پایه رزین اکریلیک و هاردنر است. این نوع از رنگ‌ ها برای استفاده به عنوان لایه نهایی تولید شده‌اند. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این رنگ ‌ها مربوط به مقاومت شیمیایی و مکانیکی و همچنین مقاومت آن‌ها نسبت به تابش خورشید و شرایط جوی است. به دلیل مات بودن این نوع از رنگ ‌ها می‌توانید آن‌ها را برای سطوح ناهموار نیز استفاده نمایید.

  • رنگ پلی یورتان نیمه مات

مورد بعدی در خصوص رنگ پلی یورتان نیمه مات باید گفت که این نوع از رنگ ‌ها چیزی مابین رنگ براق و مات است. این نوع از رنگ‌ ها در برابر خراش و سایش بسیار مقاوم هستند و همین موضوع سبب می‌شود تا استفاده از این نوع رنگ ‌ها در صنایع مختلف زیاد شوند.

  • رنگ پلی یورتان براق

رنگ ‌های پلی یورتان براق مقاومت بسیار بالایی در برابر نور خورشید دارند و از سوی دیگر نیز مقاومت شیمیایی و مکانیکی این نوع از رنگ ‌ها سبب می‌شود که استفاده از این رنگ ‌ها برای لوله‌ها و سطوح مختلف به کار رود. معمولی‌ترین موارد استفاده از این رنگ ‌ها در صنایع فلزی و صنعتی است.

جمع‌بندی

مواردی که در طول این مقاله در خصوص بهترین رنگ پلی یورتان مطرح شد، همگی مواردی می‌باشند که به شما کمک می‌کنند تا این نوع از رنگ ‌ها را بهتر و بیشتر درک کنید. به یاد داشته باشید که رنگ ‌های پلی یورتان را باید از فروشگاه‌هایی تهیه کنید که از بابت کیفیت کالا‌های ان‌ها و همچنین قیمتی که برای کالا‌ها در نظر می‌گیرند، مطمئن باشید. فروشگاه کاج طلایی آفاق یکی از این موارد است که می‌توانید هرچه ساده‌تر و بهتر هم در خصوص کالا‌هایی که خریداری می‌کنید و هم در خصوص قیمتی که برای کالا‌ها پرداخت می‌کنید، از آن مطمئن باشید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط