نمایشگاه دائمی

تهران، الهیه، خیابان خالقی، کوچه آریا

مشاوره رایگان

02126201697 – 09192054617

جایگزین پشم شیشه با کاهش هزینه و افزایش راندمان

  • خانه
  • /
  • مقالات
  • /
  • جایگزین پشم شیشه با کاهش هزینه و افزایش راندمان
جایگزین پشم شیشه

جایگزین پشم شیشه در دنیا چیست؟

از دوران قدیم پشم شیشه به عنوان یک عایق بسیار پرکاربرد و جامع مورد استفاده قرار می گرفت. با پیشرفت تکنولوژی و مشکلات تنفسی و پوستی که به وجود می آورد، منسوخ شد؛ سوالی که اکنون مطرح می شود این است که پس جایگزین پشم شیشه در دنیا چیست؟

پشم شیشه

یک رزین جانشین با توانایی خشک شدن در عرض ۳۰ ثانیه و قابل استفاده با یک تفنگ اسپری چرخشی که می تواند در عرض یک دقیقه در قسمت خاصی با صورت قالب مشخص اعمال شود.

پشم شیشه یک ماده قوی ، سبک ، شکل پذیر و تقریبا منعطف ، قابل استفاده برای تولید هر چیزی گرفته از قایق ها و خودرو ها تا سرسره های پارکهای آبی می باشد.

اما یک هزینه ی ایجاد سلامت بیشتر ممکن است داشته باشیم، چون رزین معمولا حاوی استایرن ، که به عنوان یک عامل اتصال برای رشته های پشم شیشه استفاده می شود می باشد که در طول فرایند VOC یا همان ترکیبات عالی فرار ایجاد می کند.

در نتیجه ، این مواد روز به روز بیشتر توسط سازمان های فدرال و یا محلی چک میشوند. برای مثال کالیفرنیا یک نمونه بارز می باشد.

یک ماده ی به تازگی توسعه یافته ی بدون VOC که جایگزین مناسبی برای پشم شیشه می باشد با رزین مخصوص پلی یوریا ساخته شده است که یک راه حل منطقی و مقرون به صرفه بدون مواد شیمیایی سمی می باشد.

این رزین بعد از ۳۰ ثانیه بسته شده و پس از ۶۰ دقیقه کاملا خشک می شود. این رزین را با یک تفنگ پاشش چرخشی که می تواند قالب بندی خاصی را پاشش کند اعمال می شود.

از آنجا که قسمت چرخشی تفنگ رشته های پشم شیشه را می برد و روی پلی یوریا اعمال می کند ، این می تواند یک بهره وری بهبود یافته باشد.

شرکت NestEgg

رزین پلی یوریا پاششی به رشته های پشم سنگ می چسبد و در قسمت های مورد نظر اعمال می شود.

این تکنولوژی به طور فزاینده ای توسط یک ساختار سبک در کالیفرنیا مورد استقبال قرار گرفته است.

تریلر های شرکت NestEgg تلاش کردند که به صورت دستی و قدیمی رزین پلی استر را داخل پشم شیشه استفاده کنند. اما این فقط در کاربردهایی مثل بوتیک ها کارایی داشت.

از آنجا که سرمان شلوغ تر شد ، مجبور به تغییر شدیم زیرا در تولیدات انبوه مقدار مقدار بیش از حد VOC ساطع می شد. اینها گفته های مدیر عامل شرکت NestEgg می باشد.

سعی در ایجاد خلاء : یک کیسه ی بسته در اطراف هر یک از قسمت های پروسه ی ایجاد خلا وجود دارد که کار مهار یا حذف VOC را به عهده دارد.

مدیر عامل می گوید : پس از اینکه تعدادی  از تریلر ها را به این نحو اعمال کردیم ، فهمیدیم که هیچ کس قادر به پرداخت هزینه های کارگرها نیست . بعلاوه فرایند تولید مقدار زیادی کیسه و سیلر هدر می دهد.

جایگزین پشم شیشه ؛ پلی یوریا

جایگزین پشم شیشه

مسئولان NestEgg بعد از این ماجرا سعی در استفاده از اپوکسی برای اتصال پشم شیشه استفاده کردند. تا VOC کاهش یابد. ولی مشکل کار اینجا بود که اپوکسی بسیار هزینه ی بالایی داشت و نمی شد از آن در دستگاه اعمال خود پشم شیشه استفاده کرد ، پس ، نیروی کار بیشتر احتیاج بود.

این شرکت در حال حاضر از محصول پلی یوریای پاششی  که طبق گفته های مدیر عامل ، هزینه های گارگرها را تا ۵۰% و هزینه های قالب بندی را تا ۷۵% نسبت به روش قدیمی پشم شیشه کاهش می دهد استفاده می کند.

پاشش با یک تفنگ دو جزئی متصل به یک شیلنگ گرما و یک ماشین پمپ انجام می شود. بر خلاف اپوکسی که دارای عمر قبل از پاشش پایین است اجزای ساختاری پلی یوریا در داخل نازل تفنگ پاشش در طی فرایند مخلوط می شوند. پس مخلوط کردن ابتدایی نیاز ندارد و در صرف زمان نیز صرفه جویی می شود.

خاصیت فیزیکی پلی یوریا

محصول پلی یوریا پاششی همچنین عایق رطوبت و دارای خاصیت های فیزیکی مثل ، سختی ، ازدیاد طول بالا و استحکام کششی می باشد.

مدیر عامل NestEgg می گوید : ما این محصول را حداقل همتراز با روش های سنتی از لحظ قدرت و انعطاف یافتیم ، البته با  فرق اینکه دیگر خبری از VOC نیست.  پس ما می توانیم با در نظر گرفتن مقررات هم داخل و هم خارج وسیله را پاشش کنیم. ما به دنبال ترکیب مناسب و صحیحی از انعطاف و قدرت بودیم و این محصول به ما برای بهینه سازی فرایند ما کمک کرد.

ساختار پلی یوریا به عنوان یک جایگزین پشم شیشه در واقع مانند یک زره تمامیت ساختار را افزایش می دهد و البته می تواند یک پوشش دکوراتیور رویی نیز بپذیرد.

وقتی تریلر های خارج از حومه ی شهر ما نیاز به مقاومت بیشتر دارند ، ما این ماده را روی سطح خارجی آن ها پاشش می کنیم تا حرکت روی صخره ها صدمه ای به تریلر ها نزند.

ساختار پلی یوریا پاششی به گونه ای قدرت بدنی را بالا می برد که یک ضربه ی سخت سنگ نیز صدمه ای ایجاد نمی کند.

محصول نهایی شرکت NestEgg :

برای افزایش بهره وری ، مدیر عامل یک چاپر پاشش پشم شیشه روی تفنگ نصب کرده است. از آنجایی که پلی یوریای پاششی اعمال بسیار راحت دارد و به راحتی خشک می شود. ما این محصول را در یک دهم زمانی که محصول قبلی را تولید می کردیم ساختیم.این شرکت حالا از پلی اوره در ۷۵ % از فرایند های پشم شیشه خود استفاده می کند. با هدف اینکه هر چه زودتر محصولات پلی استر خود را به پلی اوره انتقال دهد.

با توجه به گفته های مدیر عامل ، یکی از بزرگترین مزیت های انتقال از پلی استر به پلی اوره پاششی تسریع روند قالب سازی و شکل گیری راحت می باشد.

مدیر عامل اضافه می کند : روش قالب سازی قدیمی با استفاده از پلی استر و رزین اپوکسی ، هزینه بالای مواد و کارگر می خواهد. ممکن است چندین هفته طول بکشد تا کار اتمام یابد. من ۰۰۰/۷۰ دلار به شرکتی که قالب پلی استر یکی از پروژه های مارا به عهده گرفته بود پرداخت کردم.

در عوض تریلر های NestEgg حالا از پلی اوره پاششی استفاده می کنند که کار قالب سازی و طراحی را با یک روش مقرون به صرفه و سرعت بالاتر در تولید انجام می دهد.

مدیر عامل همچنین می گوید : وقتی اولین بار از این ماده استفاده کردیم در چند دقیقه قالب مورد نظر ما ساخته شد و بعد از آن به نحو احسنت کار کرد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط