نمایشگاه دائمی

تهران، الهیه، خیابان خالقی، کوچه آریا

مشاوره رایگان

02126201697 – 09192054617

رزین پلی استر غیر اشباع

رزین پلی استر غیر اشباع

رزین پلی استر غیر اشباع (Unsaturated Polyester Resins ) که کارایی آن از سال ۱۹۳۵ به صورت وسیع مورد توجه قرار گرفته است. امروزه برای استفاده در رنگ ها، فیلر ها، الیاف ها و بسیاری از موارد این چنینی دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع رزین را با حالت فرمول شده تولید می کنند. شاید این نکته برای شما جالب باشد که بدانید رزین پلی استر به صورت غیر اشباع از الکل های دو عاملی ساخته می شود. این الکل ها در ساختار اصلی این پلیمر نقش مهمی را ایفا می کنند. رزین غیر اشباع از واکنش الکل و اسید های 2 عاملی به دست می آید. بدین ترتیب باند دوگانه این اختیار را دارد که در زنجیره پلیمری یک پیوند دوگانه را ایجاد کند. ما در این مقاله شما را با ساختار اصلی رزین پلی استر به صورت غیر اشباع به صورت مختصر و مفید آشنا می کنیم.

انواع رزین پلی استر غیر اشباع  بر اساس نوع اسید

انواع رزین پلی استر غیر اشباع  بر اساس نوع اسید

بر اساس نوع اسید مصرفی رزین اشباع نشده می‌توان به رزین غیر اشباع ارتو، رزین غیر اشباع ایزو، رزین پلی استرغیراشباع ترفتالیک و رزین پلی استرغیراشباع مالئیک خالص اشاره نمود. خواص انواع رزین غیر اشباع با توجه به نوع الکل و اسید آن مشخص می‌شود. برای کارایی عمومی رزین، شما باید از حاصل الکل های دوعاملی یعنی نرمال و ارتو فتالیک انیدرید در رزین غیر اشباع استفاده کنید. همینطور برای تولید پلی استر ایزوفتالیک اسید یا ترفتالیک اسید می‌تواند استقامت شیمیایی و مکانیکی پلی استر را تامین و حتی افزایش دهد.
رزین پلی استر غیر اشباع نسبت به پلی یورتان قیمت بسیار کمتری دارد. به همین دلیل است که تا این حد این نوع پلیمر ساده مورد کاربرد قرار گرفته است. رزین غیر اشباع حالت غیر شیمی خود را عمدتا مایعی صورتی، شفاف، بسیار چسبناک، بوی تند و شدید معرفی می کند. مقاومت بسیار عالی و کافی در مقابل آب و مواد شیمیایی مختلف، مقاومت در برابر شرایط جوی و قیمت ارزان را می توان جزء مزایای استفاده از رزین پلی استر غیر اشباع بیان کرد.

خواص رزین پلی استر غیر اشباع

خواص رزین پلی استر غیر اشباع

رزین پلی استر انعطاف پذیر که کشیدگی بسیار بالایی را کنترل می کند، درجه مقاومت خاصی را با توجه به استحکام رانش تعریف می کند. تولید این نوع رزین غیر اشباع از پلیمریزاسیون چگالشی اسید دودویی یا انیدرید و الکل دی هیدریک است. رقیق کننده نیز در تولید این نوع رزین نقش مهمی را برعهده دارد. رزین غیر اشباع مقاومت شیمیایی بسیار بالایی دارد و دلیل معروفیت این نوع رزین در ابتدا همین خاصیت طلایی عنوان شده است.
در صنعت ساخت و ساز نیز رزین غیر اشباع خود را از قافله عقب نینداخته و کاربرد عمومی آن بسیار مورد توجه قرار گرفته است. معمولا برای ساخت ناودان، سقف و دیگر موارد این چنینی این نوع رزین گزینه بسیار مناسبی به شمار می آید. کاج طلایی آفاق به عنوان یک شرکت مهندسی فوق العاده معتبر رزین پلی استر غیر اشباع را با خواص گفته شده، با قیمتی بسیار کمتر از بازار ارائه می دهد. این شرکت مهندسی انواع سیستم های ضد حریق سازه، عایق پلی یورتان، سیستم های پوششی پلی یوریا و سیستم های آب بند پلیمری را در روال کاری خود جای داده است و با فروش بالایی نیز رو به رو شده است.

سخن پایانی

رزین پلی استر غیر اشباع را امروزه به واسطه مقاومت بالایی که در برابر انواع مواد شیمیایی از خود نشان می دهد عموما می شناسند. با توجه به خواص این نوع رزین پلی استر شما می توانید، برای هر نوع کاربردی از انواع رزین های پلی استر گفته شده به نحو احسن استفاده کنید. با توجه به شرکت مهندسی خاصی که در مورد آن صحبت کوتاهی داشتیم، شما این اختیار را دارید که از انواع محصولات و خواص پلی استر به صورت غیر اشباع به نحو احسن و با کمترین قیمت استفاده کنید. قیمت مناسبی که شما از یک مجموعه اینترنتی می توانید انتظار داشته باشید، قادر است شما را با مزایای خرید و استفاده از خدمات اینترنتی آشنا کند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط