نمایشگاه دائمی

تهران، الهیه، خیابان خالقی، کوچه آریا

مشاوره رایگان

02126201697 – 09192054617

رنگ‌های پلی اورتان چیست و چه کاربرد و مزایایی دارد؟

رنگ‌های پلی اورتان چیست و چه کاربرد و مزایایی دارد؟

رنگ‌ های پلی اورتان Polyurethane paints به موادی گفته می‌شود که می‌توانیم از آن‌ها بر روی مواد پلی اورتانی استفاده کرده و از این بابت مطمئن شویم که مواد پلی اورتان ما نسبت به تغییرات آب و هوایی و… بسیار مقاوم‌تر خواهند شد. درک این موضوع یعنی شناخت رنگ صنعتی پلی یورتان می‌تواند به ما کمک کند که هرچه بهتر و بیشتر بتوانیم در این خصوص عملکرد داشته باشید.

رنگ پلی اورتان چیست؟

رنگ‌های پلی اورتان چیست و چه کاربرد و مزایایی دارد؟

اولین چیزی که باید به آن توجه کنید این است که رنگ پلی اورتان چیست؟ زمانی که متوجه شدید رنگ پلی اورتان چیست و چه ماهیتی دارد، می‌توانید به این موضوع بپردازید که کاربرد‌ها و همچنین مزیت‌هایی که این رنگ دارد، شامل چه مواردی می‌شود.

رنگ ‌های پلی اورتان در حقیقت ترکیبات شیمیایی و رنگ های صنعتی هستند که از ماده‌ای به نام ایزوسیانات ساخته شده‌اند. در بسیاری از موارد در کارخانه‌ها، می‌توانیم نوعی رزین را با موادی همچون اکریلیک‌ها، پلی اتر‌ها و یا همان پلی استر‌ها ترکیب و اصلاح نیز نماییم.

این نوع از رنگ‌ ها نسبت به رنگ‌ های معمولی دارای ویژگی‌های خاصی هستند که تفاوت‌های زیادی را نیز ایجاد می‌کنند. مهم‌ترین دلیلی که سبب بروز این تفاوت‌ها می‌شود نیز مربوط به وزن مولکولی فوق‌العاده بالایی است که این رنگ ‌ها دارند. همین مسأله است که سبب می‌شود پلیمر‌های پلی اورتان بتوانند یک لایه پوششی با دوام و سخت را ایجاد کنند.

این لایه پوششی می‌تواند در برابر شرایط نامطلوب محیطی همچون وزن باد‌ها و طوفان‌های سنگین و همچنین تابش نور مستقیم خورشید، دوام بیاورند.

دیگر ویژگی‌هایی که در خصوص این رنگ وجود دارد می‌تواند مربوط به آن شود که این رنگ گرد و غبار و… را به خودش جذب نمی‌کند و بسیار نیز براق و شفاف است. همین دو مورد می‌تواند ظاهر زیبایی را به این رنگ‌ ها ببخشد.

کاربرد‌های رنگ پلی اورتان

کاربرد‌های رنگ پلی اورتان

این نوع از رنگ‌ های پلی اورتان چه کاربرد‌هایی دارند و چگونه می‌توانیم آن‌ها را هرچه بهتر و بیشتر بشناسیم؟ فراموش نکنید که اگر کاربرد‌های مربوط به این رنگ ‌ها را بیشتر بشناسید، مسلماً بهتر می‌توانید تا آن‌ها را استفاده کنید.

  • پوشش دهی کف سازه

اولین مورد مربوط به پوشش دهی کف سازه‌ها می‌شود. این نوع از کفپوش‌ها این قابلیت را دارند که در مجتمع‌های تجاری و یا کارخانه‌های صنعتی بتوانند کف محیط را پوشش دهند. از دیگر موارد می‌توانیم به سالن‌های بولینگ، آشیانه‌های پروازی هواپیما‌ها، سالن‌های فروش تجهیزات ورزشی و… نیز اشاره کنیم.

  • صنعت هوافضا

مورد بعدی در خصوص صنعت ساخت هواپیما و در واقع هوا فضا است. در این صنعت می‌توانید از رنگ‌ های پلی اورتان برای پوشش دهی قطعات هواپیما و قسمت‌های داخلی آن استفاده کنید. از سوی دیگر نیز می‌توانید مطمئن باشید که این رنگ ‌ها می‌توانند افزایش طول عمر و همچنین بهبود بازدهی و راندمان سطوح را نیز داشته باشند.

  • صنایع مختلف

مورد بعدی که در بین کاربرد‌های انواع رنگ‌ های پلی اورتان دیده می‌شود، مربوط به استفاده از آن در صنایع مختلف و متنوع است. تجهیزات با ارزش صنعتی می‌توانند در محیط‌های بسیار پر تنش و سخت کار کنند. مسلماً اگر از رنگ ‌های معمولی بر روی این تجهیزات استفاده شود، احتمال این موضوع بسیار بالا می‌رود که مقاومت این وسایل در برابر شرایط سخت و نامطلوب نیز افزایش پیدا کند.

  • صنعت کشتی‌سازی

قطعات مختلف داخلی کشتی و همچنین لایه بیرونی کشتی می‌تواند یکی از موارد بسیار مهمی باشد که نیاز به عایق کاری‌های شدیدی دارد. کشتی‌ها در دریا‌ها در حال حرکت و رفت و آمد هستند. همین موضوع سبب می‌شود تا اگر عایق کاری به شکل درستی انجام نشود، املاح و نمک‌های موجود در آب به سرعت سبب تخریب بدنه کشتی شوند.

  • خطوط لوله‌ها

استفاده از انواع رنگ ‌های پلی اورتان در خطوط لوله‌ها نیز دیده می‌شود. معمولاً از این رنگ ‌ها به شکل گسترده‌تری برای حفاظت کردن از لوله‌های موجود در مسیر نفت و گاز استفاده می‌کنند. بسیاری از این لوله‌ها در زیر آب قرار دارند و به دلیل فشار بالا و همچنین محیط نامناسب، احتمالاً خرابی زیادی خواهند داشت. این در حالی است که پلی اورتان‌ها می‌توانند گزینه‌های بسیار مطلوبی برای پوشش دادن این لوله‌ها به حساب بیایند.

جمع‌بندی

مواردی که در خصوص رنگ ‌های پلی اورتان مطرح شدند، همگی مواردی هستند که می‌توانید به آن‌ها توجه کرده و از آن‌ها استفاده کنید تا بهترین رنگ ‌های مخصوص برای این کار را خریداری نمایید. برای آن که بتوانید اطلاعات بیشتری را در این زمینه به دست‌آورید و یا آن که با قیمتی مناسب، بتوانید با کیفیت‌ترین رنگ‌ ها را خریداری کنید، لازم است تا یک فروشگاه مناسب را پیدا کرده و سپس خرید خود را از آنجا انجام دهید. یکی از بهترین فروشگاه‌هایی که در این زمینه می‌توانیم معرفی کنیم مربوط به فروشگاه کاج طلایی آفاق می‌شود. این فروشگاه می‌تواند به شکل بسیار خوب و مناسبی نسبت به فروش این محصولات در خدمت شما باشد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط