نمایشگاه دائمی

تهران، الهیه، خیابان خالقی، کوچه آریا

مشاوره رایگان

02126201697 – 09192054617

عوامل موثر بر قیمت فوم پلی یورتان  چیست؟

عوامل موثر بر قیمت فوم پلی یورتان  چیست؟

باتوجه‌به پیشرفت بسیار زیاد تکنولوژی و فناوری، امروزه انواع عایق‌های حرارتی، صوتی و رطوبتی تولید شده‌اند که برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی بسیار کاربردی هستند. مصرف سوخت در جهان روزبه‌روز در حال افزایش است، اما فوم‌های پلی‌یورتان یک روش مناسب برای پیشگیری از مصرف بی‌رویه سوخت محسوب می‌شوند. اگر شما هم قصد دارید با مزایا و عوامل موثر بر قیمت فوم پلی یورتان Factors affecting the price of polyurethane foam آشنایی داشته باشید، ادامه مطلب را دنبال کنید.

فوم پلی‌یورتان چیست؟

فوم پلی‌یورتان چیست؟

فوم پاششی پلی‌یورتان یک نوع سازه ساختمانی است که از ترکیب شیمیایی دو ماده ایزوسیانات و پلی از تولید می‌شود. مایع حاصل از ترکیب این دو ماده با همدیگر واکنش می‌دهند و بعد از پاشش به شکل جامد درمی‌آیند و تمام سطوح را پوشش می‌دهند. باتوجه‌به مقاومت بسیار بالای فوم‌های پلی‌یورتان و همچنین چسبندگی بسیار زیادی که بر روی سطوح دارند، امروزه در انواع صنایع به کار می‌روند.

عوامل موثر بر قیمت فوم پلی یورتان  متنوع است، اما در کل کیفیت عایق‌بندی که در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد، بسیار زیاد است. هنگامی که مواد به شکل جامد در محیط پاشیده می‌شوند، به حالت کف درمی‌آیند و در این حالت با افزایش حجمی که پیدا می‌کنند، سطوح بسیار زیادی را پوشش می‌دهند. پس از ورود مواد به محیط در مدت‌زمان بسیار کمی خشک می‌شود و یک نوع عایق دائمی را بر روی سطح ایجاد می‌کند که ماندگاری فوق‌العاده بالایی دارد.

مزایای استفاده از فوم پلی‌یورتان

استفاده از عایق پلی یورتان در انواع صنایع کاربرد بسیار زیادی دارد. پاشش پلی‌یورتان به دو صورت دستی و با استفاده از دستگاه انجام می‌شود. استفاده از فوم پلی‌یورتان در صنایع مختلف، مزایای بسیار زیادی دارد که برخی از مزایای آن عبارت است از:

  • ضریب انتقال حرارت در فوم پلی‌یورتان فوق‌العاده پایین است؛ به همین دلیل یک نوع عایق حرارتی بسیار مناسب برای پیشگیری از خروج گرما محسوب می‌شود. در این صورت استفاده از سوخت برای تولید گرما، به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌یابد.
  • باتوجه‌به خاصیتی که فوم پلی‌یورتان در برابر حشرات و میکروب‌ها دارد، از تجمع انواع حشرات در داخل خود جلوگیری می‌کند.
  • مواد پس از ورود به محیط افزایش حجم پیدا می‌کنند و مواد کمتری مصرف می‌شود. به همین دلیل یکی از عوامل موثر بر قیمت فوم پلی یورتان میزان مواد مصرفی است که در این صورت هزینه‌ها کاهش می‌یابد.
  • باتوجه‌به مقاومت بسیار بالایی که فوم پلی‌یورتان در برابر رطوبت دارد، پس در برابر انواع رطوبت‌ها و مواد سمی کاملاً نفوذناپذیر است.
  • این فوم‌ها وزن بسیار کمی دارند.
  • ماندگاری فوم پلی‌یورتان بر روی سطوح بسیار بالا است.
  • فوم پلی‌یورتان در برابر انواع شرایط محیطی و آب‌وهوایی استحکام فوق‌العاده بالایی دارد.
  • بر روی هر نوع سطحی می‌توان از فوم‌های پلی‌یورتان استفاده نمود.
  • با استفاده از این مواد، هزینه‌های سوخت به میزان قابل‌توجهی کاهش پیدا می‌کند.

عوامل موثر بر قیمت فوم پلی یورتان 

یکی از شرایط بسیار مهم فوم پاششی پلی‌یورتان نحوه اجرای آن است. این محصول به‌آسانی و در کمترین زمان ممکن، بر روی تمام سطوح اجرا می‌شود. از این نوع روش عایق‌بندی می‌توان بر روی هر نوع سطحی، حتی مکان‌های دور از دسترس هم استفاده نمود. موارد بسیار زیادی وجود دارد که بر هزینه‌های اجرای فوم پاششی پلی‌یورتان تأثیر دارد که برخی از عوامل موثر بر قیمت فوم پلی یورتان  عبارت است از:

  • یکی از عوامل بسیار مهمی که بر روی قیمت‌ها تأثیر دارد، دمای مکانی است که عایق های پلی یورتان در آنجا اجرا می‌شوند. در مواقعی که هوا سرد باشد، مواد بیشتری پاشیده می‌شود تا تمام سطوح عایق‌بندی شود و در این صورت هزینه‌ها افزایش می‌یابد. اما درصورتی‌که هوا گرم باشد، مواد کمتری مصرف می‌شود و مواد افزایش حجم پیدا می‌کنند که در این صورت هزینه‌ها کاهش می‌یابد.
  • در فضای باز به علت وزش باد و شرایط محیطی مواد زیادی مصرف می‌شود تا سطوح عایق‌بندی شوند. اما در فضاهای بسته عواملی که باعث مصرف بیش از حد مواد باشد، وجود ندارد و در این صورت هزینه‌ها تفاوت دارند.
  • یکی از عوامل موثر بر قیمت فوم پلی یورتان نوع سطوحی است که بر روی آن فوم پاششی اجرا می‌شود. هنگامی که فوم پاششی پلی‌یورتان در سقف راه‌اندازی شود، مواد بیشتری نسبت به مکان‌های دیگر مصرف می‌شود. در این صورت که مصرف مواد بالا می‌رود و هزینه‌ها هم‌افزایش پیدا می‌کند.
  • میزان مصرف مواد در سقف‌های صاف و شیروانی هم متفاوت است و بر روی قیمت‌ها تأثیر می‌گذارد. در سقف‌های شیروانی برای اینکه تمام درز و شکاف‌ها پر شوند، مواد بیشتری مصرف می‌شود. در این صورت هزینه مواد هم‌افزایش می‌یابد.

انواع فوم پلی‌یورتان برای عایق‌بندی ساختمان

انواع فوم پلی‌یورتان برای عایق‌بندی ساختمان

با توجه ویژگی‌ها کاربردهایی که فوم پلی‌یورتان دارد، آن‌ها را در دودسته تقسیم‌بندی می‌کنند. انواع فوم‌های پلی‌یورتان در دو مدل سلول باز و بسته طراحی می‌شوند که در این صورت هرکدام کاربردهای مخصوص به خود را دارند.

  • سلول باز: در ساختار این نوع فوم پلی‌یورتان، کمترین مواد شیمیایی استفاده شده است. به همین دلیل از این نوع عایق‌بندی‌ها نمی‌توان در فضاهای باز استفاده کرد؛ زیرا در برابر تغییرات آب‌وهوایی و رطوبت موجود در محیط، مقاومت بالایی ندارند. باتوجه‌به اینکه در این نوع فوم‌ها مواد کمتری استفاده شده است، پس هزینه‌های کمتری دارند.
  • سلول بسته: در ساخت فوم‌های سلول بسته، انواع مواد شیمیایی برای افزایش مقاومت محصول استفاده شده است. به همین دلیل این نوع عایق‌بندی در برابر تغییرات آب‌وهوا و رطوبت موجود در محیط مقاومت بسیار زیادی دارد. از سلول‌های بسته می‌توان در انواع فضاهای باز مانند استخر هم استفاده کرد. قیمت این نوع عایق پلی‌یورتان باتوجه‌به کیفیت بالاتر و کارایی بهتری که دارد، بالاتر است. پس می‌توان نتیجه گرفت که نوع فوم پلی‌یورتان هم جزء عوامل موثر بر قیمت فوم پلی یورتان محسوب می‌شود.

سخن پایانی

امروزه با پیشرفت فناوری، انواع روش‌های متنوع و کاربردی برای صرفه‌جویی در مصرف سوخت اختراع شده‌اند که مزایای بسیار زیادی دارند. فوم‌های پلی‌یورتان هم یکی از محصولاتی هستند که امروزه برای جلوگیری از مصرف بی‌رویه سوخت در انواع صنایع کاربرد دارند. مهم‌ترین عوامل موثر بر قیمت فوم پلی یورتان  ، میزان مصرف مواد است، پس افراد باید به نحوه اجرای این نوع عایق‌بندی توجه ویژه‌ای داشته باشند. استفاده از فوم پلی‌یورتان در صنایع مختلف، مزایای بسیار زیادی دارد. پاشش پلی‌یورتان به دو صورت دستی و با استفاده از دستگاه انجام می‌شود.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط