نمایشگاه دائمی

تهران، الهیه، خیابان خالقی، کوچه آریا

مشاوره رایگان

02126201697 – 09192054617

فوم پاششی پلی یورتان چیست؟ قیمت و خرید فوم پاششی

فوم پاششی پلی یورتان چیست؟ قیمت و خرید فوم پاششی

فوم پاششی پلی یورتان Polyurethane spray foam چیست؟ ایا تا به حال به این موضوع توجه کرده‌اید که فوم ‌های پاششی پلی یورتان در چه مواردی می‌توانند استفاده شوند و چه ویژگی‌هایی دارند؟ فوم‌ های پاششی پلی یورتان در حقیقت به همان فوم ‌های پلی یورتانی گفته می‌شود که در موارد مختلفی از صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرند. این در حالی است که فوم‌ های پاششی پلی یورتان به شکل فوم‌ های قابل اسپری استفاده می‌شوند. همین موضوع سبب می‌شود تا این نوع از فوم ‌ها بتوانند در مکان‌های مختلفی مورد استفاده قرار گیرند.

فوم پاششی پلی یورتان چیست؟

فوم پاششی پلی یورتان چیست؟

اولین چیزی که لازم است بدانید این است که فوم پاشسی پولی یورتان چیست؟ این نوع از فوم ‌ها به صورت افشانه بوده و مواد شیمیایی و رزین را به شکل فوم افشانه‌ای به اطراف پخش می‌کنند و به سرعت نیز به همان حالتی که پخش شده‌اند، فرم گرفته و به صورت جامد در می‌آیند.

از فوم‌ های پاششی معمولاً برای جلوگیری از ورود سرما و خروج گرما بسیار استفاده می‌شود. البته مزیت بعدی این فوم‌ ها نیز در سرعت استفاده از آن‌ها و قابلیت استفاده از آن‌ها در محیط‌های مختلف همچون گوشه‌های دیوار‌ها و… است. بد نیست بدانید که اولین بار این نوع از فوم‌ ها در ارتش و به منظور عایق کردن هواپیما‌ها ساخته شدند.

نوع عملکرد فوم‌ های پلی یورتان

مورد بعدی در خصوص نوع عملکرد فوم‌ های پلی یورتان است که باید در خصوص آن اطلاعات زیادی را کسب کنید. فراموش نکنید که این نوع از فوم ‌ها و عملکرد‌هایی که دارند، می‌توانند تا حد زیادی در اطلاع از نحوه استفاده از آن‌ها مهم باشند.

به طور کلی این نوع از فوم ‌ها از دو ماده تشکیل شده‌اند که با گرما دادن به آن‌ها و همچنین جدا نگه داشتن آن‌ها از هم با دستگاه‌های مخصوص می‌توانیم در نهایت میزان چگالی ان‌ها را به حد دلخواه خود برسانیم و سپس با استفاده از دستگاه‌های پاششی می‌توانیم این فوم ‌ها را بر روی سطوح مختلف بپاشیم.

این نوع از فوم ‌ها زمانی که بر روی سطح مورد نظر ما اسپری می‌شوند می‌توانند پف کرده و سپس محکم شوند. گاهی اوقات ممکن است فوم مورد نظر ما از سطح مورد نظر عبور کند و یا بیشتر از چیزی که قرار است را عایق کند. در این صورت می‌توانید از اره‌های مخصوص برای بریدن آن‌ها استفاده کنید.

مزیت‌های استفاده از فوم پاششی پلی یورتان

چه مزیت‌هایی در پی استفاده از فوم پاششی پلی یورتان وجود دارد؟ آیا این مزیت‌ها در حدی هستند که بتوانند شما را ترغیب به استفاده از این مواد در عوض دیگر پوشش دهنده‌ها کنند؟ این مزیت‌ها را در ادامه معرفی کرده‌ایم.

  • مقاومت بالا در برابر حرارت و دما
  • داشتن وزن سبک
  • مقاوم در برابر نفوذ آب و رطوبت
  • عایق حرارتی در برابر آتش سوزی‌ها و…
  • داشتن قابلیت چسبندگی بالا به سطوح مختلف
  • قابلیت اجرا در محیط‌های کشاورزی و…
  • نداشتن بخارات و مواد سمی
  • قابلیت شکل‌پذیری به اشکال دلخواه

موارد مطرح شده همگی به ما نشان می‌دهند که این فوم ‌ها تا چه حد می‌توانند مفید واقع شوند و چگونه می‌توانیم آن‌ها را در موقعیت‌های مختلف و متفاوتی مورد استفاده قرار دهیم.

معایب استفاده از فوم‌ های پلی یورتان

معایب استفاده از فوم‌ های پلی یورتان

آیا استفاده از فوم پاششی پلی یورتان دارای معایبی نیز می‌باشد؟ بله. می‌توانیم برای این نوع از فوم‌ ها، دو عیب بزرگ را در نظر بگیریم. اولین مورد آن است که نمی‌توانیم به سادگی این فوم را از سطحی که بر روی آن پاشش شده است، جدا نمایید. این موضوع سبب می‌شود تا دردسر‌های زیادی در برخی از مواقع به وجود بیاید. مورد دوم نیز این است که میزان زمان لازم برای بازیافت این نوع از فوم در طبیعت می‌تواند بسیار طولانی باشد.

جمع‌بندی

مواردی که در خصوص فوم پاششی پلی یورتان بیان شدند، به شما این موضوع را توضیح می‌دهند که این نوع از فوم‌ ها می‌توانند کاربرد‌های مختلف و متنوعی داشته باشند که به دلیل پاششی بودن شکل استفاده از آن‌ها، استفاده از آن‌ها در فضا‌های مختلف ممکن می‌شود. برای آن که بتوانید یک فوم پاششی مناسب و با کیفیت را خریداری کنید، می‌توانید به فروشگاه‌های معتبری که در این زمینه مشغول به فعالیت هستند، مراجعه نمایید. یکی از بهترین فروشگاه‌ها که هم فوم‌ های پاششی پلی یورتان با کیفیتی را به شما می‌فروشد و هم آن که قیمت بسیار مناسب را در کنار راهنمایی‌های لازم به شما ارائه می‌دهد، فروشگاه کاج طلایی آفاق است.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط