نمایشگاه دائمی

تهران، الهیه، خیابان خالقی، کوچه آریا

مشاوره رایگان

02126201697 – 09192054617

قیمت عایق کاری ساختمان در بازار ایران چقدر است؟

قیمت عایق کاری ساختمان در بازار ایران چقدر است؟

باتوجه‌به شرایط و امکانات موردنیاز، قیمت عایق‌ کاری ساختمان The price of building insulation متفاوت است اما در کل هزینه‌های لازم برای این کار چندان بالا نیست. امروزه از انواع روش‌های عایق‌کاری مانند عایق حرارتی، رطوبتی، صوتی و … استفاده می‌کنند. با استفاده از این نوع عایق‌کاری‌ها می‌توان در مصرف انرژی صرفه‌جویی کرد و هزینه‌های موردنیاز را هم کاهش داد. اگر قصد دارید که ساختمان خود را عایق‌کاری کنید ولی باقیمت‌های آن آشنایی ندارید، ادامه مطلب را از دست ندهید.

عوامل تأثیر گذار بر روی قیمت عایق کاری ساختمان

باتوجه‌به شرایط محیط زندگی و مواد موردنیاز، معمولاً نمی‌توان قیمت‌ها را به‌صورت دقیق تعیین نمود. به همین دلیل برای محاسبه هزینه‌های لازم برای عایق‌کاری یک ساختمان در ایران، باید به نکاتی مهم توجه داشته باشید. برخی از این نکات عبارت‌اند از:

  • در ابتدا باید دقت کنید که در بین انواع عایق‌کاری‌ها، کدام یک را مدنظر دارید. هنگام اجرای انواع عایق‌های حرارتی، صوتی، رطوبتی و … هزینه‌ها با همدیگر تفاوت‌هایی دارند.
  • کارخانه‌ها تولید مواد: باتوجه‌به اینکه امروزه این نوع عایق‌ها توسط کارخانه‌های متنوع ساخته می‌شوند، پس ممکن است که از کیفیت‌های مختلف برخوردار باشند. درصورتی‌که کیفیت مواد پایین باشد، هزینه‌ها کاهش پیدا می‌کند ولی عایق‌کاری ساختمان به‌خوبی انجام نمی‌شود.
  • محیط موردنظر و ابعاد آن هم در تعیین قیمت‌ها نقش بسیار زیادی دارد. هرچه ابعاد ساختمان و سطوحی که عایق‌کاری می‌شود بیشتر باشد، به مواد بیشتری نیاز دارید و در این صورت هزینه‌ها بالاتر می‌رود.
  • به محل عایق‌کاری توجه داشته باشید؛ زیرا هنگامی که دستگاه را در یک مکان نادرست نصب کنید، مواد بیشتری مصرف می‌شود و در این صورت هزینه‌ها افزایش می‌یابد.

مزایای عایق‌کاری ساختمان

مزایای عایق‌کاری ساختمان

عایق‌های پلی‌یورتان یکی از کاربردی‌ترین مواد برای عایق‌کاری ساختمان محسوب می‌شوند. این مواد در اثر واکنش بین ایزوسیانات و پلی ال تشکیل می‌شوند. بعد از ترکیب این مواد با همدیگر یک نوع فوم جامد به دست می‌آید که برای عایق کاری تمام نقاط ساختمان مورداستفاده قرار می‌گیرد. برخی از مزایای عایق‌کاری ساختمان عبارت است از:

  • بعد از عایق‌کاری ساختمان، این مواد دچار خراشیدگی و ساییدگی نمی‌شوند.
  • ضریب انتقال حرارت توسط این مواد بسیار پایین است؛ بنابراین با استفاده از این روش عایق‌کاری، می‌توان از هدررفتن انرژی جلوگیری کرد.
  • باتوجه‌به ساختاری که پوشش‌های پلی‌یورتان دارند، هیچ‌گونه میکروب و باکتری در آن مکان رشد نمی‌کند.
  • وزن این نوع عایق‌ها بسیار کم است؛ بنابراین حجم اضافی برای مصالح ساختمان ندارند.
  • برخی از روش‌های عایق‌کاری به‌صورت تزریقی صورت می‌گیرد که در این مواقع می‌توان مکان‌های دور از دسترس را به‌راحتی عایق‌کاری کرد.
  • قیمت عایق‌کاری ساختمان نسبت به کارایی‌هایی که دارد بسیار مقرون‌به‌صرفه است.
  • هر فردی باتوجه‌به سلیقه خود می‌تواند دانسیته مواد را تغییر دهد.
  • با استفاده از پوشش‌های پلی یوریا می توانید انواع آلودگی های صوتی را در محل زندگی خود کاهش دهید.
  • درصورتی‌که برای عایق‌کاری ساختمان از مواد باکیفیت استفاده کنید، پس در این صورت مواد مقاومت بیشتری در برابر ضربه و فشار پیدا می‌کنند.

نحوه عایق‌کاری ساختمان

عایق‌کاری ساختمان به دو روش مختلف یعنی با استفاده از دست و دستگاه صورت می‌گیرد. برای عایق‌کاری ساختمان با استفاده از فوم‌های پلی‌یورتان، ایزوسیانات و پلی ال در مخزن‌های مخصوص با همدیگر واکنش می دهند. بعد از اینکه مواد موردنظر با همدیگر ترکیب شدند، می‌توان مواد را با استفاده از دستگاه‌های مخصوص در محیط‌های موردنظر تزریق کرد. هنگامی که این نوع مواد بر روی محیط پاشیده می‌شوند، یک حالت کف مانند پیدا می‌کنند که باعث می‌شود حجم آنها افزایش داشته باشد.

با استفاده از فوم‌های پلی‌یورتان، می‌توان مکان‌های بیشتری را در داخل ساختمان عایق‌کاری کرد؛ زیرا بعد از تزریق افزایش حجم پیدا می‌کنند و در این مواقع قیمت عایق‌کاری ساختمان هم کاهش می‌یابد. با استفاده از این مواد می‌توان تمام درز و شکاف‌های محیط را عایق‌کاری کرد. اگر می‌خواهید عایق‌کاری شما مقاومت بیشتری داشته باشد، برای تولید آن ایزوسیانات را به میزان بیشتری به مخزن اضافه نمایید. باتوجه‌به اینکه عایق پلی‌یورتان در اشکال مختلف تولید می‌شوند، پس می‌توان در هر محیطی از این نوع مواد استفاده کرد.

قیمت عایق‌کاری ساختمان در بازار ایران

یکی از مهم‌ترین فاکتورها در زمان عایق‌کاری ساختمان، هزینه‌های موردنیاز است. باتوجه‌به اینکه امروزه در بازار ایران قیمت هر نوع محصولی افزایش پیدا کرده است، پس می‌توان گفت که قیمت این مواد هم‌افزایش داشته است. برای عایق‌کاری ساختمان به مواد زیادی نیاز دارید که در این مواقع قیمت مواد اولیه تأثیر بسیار زیادی بر روی هزینه‌های نهایی دارد. در کل قیمت این نوع عایق‌کاری نسبت به کارایی‌های بسیار زیادی که دارد، بالا نیست و حتی با استفاده از آن می‌توان تا حدودی هزینه‌ها را کاهش داد.

باید دقت داشته باشید که مراحل عایق‌کاری ساختمان خود را در اختیار چه مجموعه‌ای قرار می‌دهید؛ زیرا هر یک از مجموعه‌ها عایق‌کاری را باقیمت‌های متفاوت انجام می‌دهند. کاج طلایی آفاق یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌ها در زمینه عایق‌کاری ساختمان است. این مجموعه همراه با تیم متخصص خود عایق‌کاری ساختمان را با استفاده از بهترین مواد و در کمترین زمان ممکن انجام می‌دهد. درصورتی‌که مراحل کار را به این تیم واگذار کنید، بهترین عایق‌کاری را با قیمت مناسب در اختیار شما قرار می‌دهند.

سخن پایانی

امروزه انواع مواد و روش‌های مختلف برای عایق‌کاری ساختمان‌ها ایجاد شده‌اند که هرکدام خصوصیات و کارایی مخصوص به خود را دارند. پوشش‌های پلی‌یورتان یکی از بهترین مواد برای عایق‌کاری ساختمان محسوب می‌شوند که از کیفیت فوق‌العاده بالایی برخوردار هستند. برای محاسبه قیمت عایق‌کاری ساختمان، باید به نکات زیادی مانند نوع عایق‌کاری، مواد موردنیاز، محیط موردنظر و … توجه داشته باشید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط