نمایشگاه دائمی

تهران، الهیه، خیابان خالقی، کوچه آریا

مشاوره رایگان

02126201697 – 09192054617

مجموعه کاج آفاق طلایی مجری عایق پاششی پلی یورتان

مجموعه کاج آفاق طلایی مجری عایق پاششی پلی یورتان

در این مقاله از کاج طلایی افاق به عنوان یک شرکت مجری عایق پاششی پلی یورتان Polyurethane spray insulation executive با ما همراه باشید. پلی‌یورتان در سال 1937 میلادی با انجام آزمایشاتی توسط اتو بایر اختراع و ابداع شد. در ابتدا از این ماده برای صنایع هوایی و جایگزین لاستیک استفاده می‌شد. اما از سال 1948 در عایق‌بندی مورداستفاده قرار گرفت. بعدها والتر با اختراع ماشین مخلوط‌کن فوم پلی‌یورتان را برای عایق‌بندی منازل مسکونی رواج داد. ماشین مذکور نوعی پلاستیک الاستومری تولید می‌کند. پس از خشک شدن این ماده بر روی سطح یک فوم نازک و سخت تحویل می‌دهد. گاسمر دستگاه پاشش فوم را ساخت و برای بهینه‌سازی مصرف انرژی موردحمایت قرار گرفت.

به‌تدریج گسترش یافت و در ساختمان‌سازی مورداستفاده قرار گرفت. از آن زمان تا به امروز فوم پاششی پلی‌یورتان به‌عنوان باصرفه‌ترین عایق در ساختمان‌سازی بکار گرفته شد. پوشش‌های پلی‌یورتان عایق حرارتی است که بر روی سطوح اسپری می‌شود و مواد شیمیایی درونی از یک لوله پاشش می‌شود. این ماده بسیار سبک است و در هوا با رطوبت ترکیب می‌شود.

دو ماده ایزوسیانات و هیدروژن ساز شکیل دهنده این ماده هستند که در مخزن نگهداری می‌شود. مجموعه کاج آفاق طلایی مجری عایق پاششی پلی‌یورتان است. مهندسان زبده کلیه خدمات پوشش‌های پلی یوریا را با سطح کیفی عالی ارائه می‌دهند. پروژه‌های خاص و عظیمی در این زمینه توسط تیم کاج آفاق طلایی به نتیجه رسیده است که باقیمت‌های استثنایی برای شما عزیزان انجام می‌شود. برند کاج آفاق طلایی از مرکز تحقیقات دارای گواهینامه و تأییدیه است و کلیه استاندارهای لازم را طبق اصول اجرا می‌کند.

عایق پاششی پلی یورتان چیست؟

پلی‌یورتان از دو نوع ماده ترکیب می‌شود که در تفنگ مخلوط‌کن تحت‌فشار قرار می‌گیرد و حجم آن چند برابر شده و به فوم فشرده تبدیل می‌شود. این ماده ضریب مقاومت حرارتی بسیار بالایی دارد که از مقرون‌به‌صرفه ترین عایق‌های ساختمانی است. در طول زمان ابن عایق خواص خود را حفظ می‌کند و تغییر شکل نمی‌دهد. با استفاده از این محصول کاربردی تا 70% از هدر رفتن انرژی جلوگیری می‌شود.

مثلاً در سالن‌های مرغداری موارد مجری عایق پاششی پلی‌یورتان حفظ درجه حرارت ساختمان، کنترل و جلوگیری از انتقال بیماری از دوره قبل به دوره بعد و تهویه مناسب سالن می‌باشد.

انواع عایق پلی‌یورتان و مزایای آن

انواع عایق پلی‌یورتان و مزایای آن

عایق پلی‌یورتان به دودسته حرارتی و صوتی تقسیم می‌شود. ضخامت عایق حرارتی 0/5 تا 2/5 میل است که به سلول بسته معروف است. نوع دوم که سلول باز نام دارد که بهداشت حفره هواصدا را جذب می‌کند. در کشورهای سردسیر عایق‌بندی اهمیت فراوانی دارد لذا این فرصت مناسبی برای شرکت‌های مجری عایق پاششی‌پلی یورتان است که با تولید این محصول هزینه‌های سرمایش و گرمایش را کاهش دهند.

مزیت‌های پلی‌یورتان مقاومت در برابر عبور حرارت، بالا بودن سرعت اجرا، سبک بودن وزن آن، یکدست بودن ماده بر روی سطوح، چسبندگی بالا، مقاوم در برابر حلال‌ها اشاره کرد. از این عایق می‌توان برای هر مکانی به جهت عایق صوتی و حرارتی استفاده کرد. شرکت‌های مجری عایق پاششی پلی یورتان این ماده را برای به‌کارگیری در سقف‌ها، زیرشیروانی، بین دیوار داخلی، بین طبقات و… تولید می‌کنند.

نحوه استفاده از عایق پاششی پلی یورتان

نازل باید به‌صورت عمودی در دستگاه پاششی قرار بگیرد و فاصله‌ای بین نازل و تفنگ نباشد. قبل از استفاده قوطی به‌خوبی تکان داده شود و فشار را به‌دلخواه تنظیم کنید. فاصله برای پخش مواد 40 الی 45 سانتی‌متر است و دور یا نزدیک‌تر شدن از این میزان ممکن است آسیب‌رسان باشد. نزدیکی موجب ضخامت عایق و دوری باعث کاهش آن می‌شود.

پلی‌یورتان فقط در ساختمان‌هایی که جدیداً احداث‌شده‌اند به کار می‌رود. گواهینامه فنی برای تولید ماده پس از راه‌اندازی خط تولید محصول از مرکز تحقیقات مسکن ضروری است. پلی‌یورتان قیمت مشخصی ندارد و بر اساس نوع مواد، شرکت مجری عایق پاششی پلی یورتان ، متراژ متفاوت است.

نکات مهم عایق پلی‌یورتان

قبل از استفاده از این ماده باید سطح تمیز شود و می‌توان این ماده را مستقیماً بر روی سطح پاشید. به‌جز پلی‌اتیلن و تفلون بر روی هر سطحی می‌توان از این عایق استفاده کرد. پلی‌یورتان ماده‌ای بسیار سبک است و ضخامت آن بر روی سطوح متغیر است. در واقع پلی‌یورتان بر میزان عایق‌بندی سطح تأثیر دارد و همین امر باعث شده تا از مؤثرترین عایق صوت و دما باشد.

پلی‌یورتان چسبندگی بالایی دارد و اندکی به سطح اضافه می‌کند لذا برای پر کردن ناحیه‌هایی که فرورفتگی دارند بسیار مناسب است. سطح عایق شده در لایه میانی نیاز به ترمیم ندارد مگز آسیب‌های شدیدی ایجاد شود که مجدداً باید پلی‌یورتان پاشیده شود.

عایق پاششی پلی‌یورتان دیوارها و سقف ساختمان، سقف کاذب، در مکان مرغداری و دامداری‌ها هم‌چنین خانه‌های چوبی است.

شرکت کاج آفاق طلایی به‌عنوان مجری عایق پاششی پلی یورتان تعهد می‌دهد که در طول زمان هزینه‌ای که برای عایق‌بندی کرده‌اید به شما بازمی‌گردد. برخلاف بقیه عایق‌کاری‌ها این عایق نیاز به هزینه‌های ترمیم ندارد و بسیار معقول است.

در زمان افشانه شدن این ماده باید مراقبت‌های لازم انجام شود زیرا خطرناک است. لباس و تجهیزات ایمنی باید فراهم شود. ورود این مواد به چشم، پوست و دستگاه تنفسی موجب آسیب می‌شود و التهاب و سوزش در پوست را به همراه دارد. از عینک، ماسک، دستکش و لباس آستین‌بلند استفاده کنید. با رعایت ایمنی از ورود هر نوع آسیب جسمی در زمان بکار گیری این ماده شیمیایی جلوگیری کنید.

این عایق علاوه بر کاهش رطوبت، برای حذف رشد باکتری و قارچ و… نیز بسیار کاربردی است. این صنعت کاربردهای بسیار زیادی دارد که متناسب با نیازهای افراد می‌توان از آن بهره شد. خصوصاً با پیشرفت علوم و فنون که زمینه‌های مختلف و کاربردی برای آیین ماده ایجاد کرده است.

نتیجه‌گیری

شرکت کاج آفاق طلایی با سال‌ها تخصص و فعالیت درزمینه پوشش های پلی یوریا آمادگی فعالیت در پروژه‌های عایق‌کاری به‌وسیله تیم متخصص با دستگاه‌های فوق پیشرفته را دارد و انواع مواد پلی یورتان را برای فروش عرضه می‌کند. موارد مجری عایق پاششی پلی یورتان دیوارها و سقف ساختمان، سقف کاذب، در مکان مرغداری و دامداری‌ها هم‌چنین خانه‌های چوبی است. با استفاده از این ماده می‌توان از نفوذ رطوبت به مصالح یا منازل ممانعت کرد.

بعدازاینکه عایق پاشیده شد، بر روی سطح پوشانده می‌شود و به‌صورت جامد درمی‌آیند. سریعاً خشک می‌شود و یک عایق و لایه دائمی ایجاد می‌کند. این ماده 40 سال عمر می‌کند و استاندارد انجمن مواد را دارد. سرعت اجرا بسیار بالاست و قابلیت شست‌وشو دارد. بسیار سبک است و چسبندگی بالایی دارد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط