نمایشگاه دائمی

تهران، الهیه، خیابان خالقی، کوچه آریا

مشاوره رایگان

02126201697 – 09192054617

اهمیت و کاربرد پلی یورتان در ساختمان

کاربرد پلی یورتان در ساختمان

کاربرد پلی یورتان در ساختمان باعث عایق بندی و زیباسازی دکوراسیون داخلی می‌شود. از جمله این کاربردها می‌توان به عایق های صوتی، حرارتی، کفپوش ها، ساخت سقف‌های گنبدی شکل و… اشاره کرد. ویژگی پلی یورتان طوری است که امکان به کار بردن آن در قسمت‌های مختلف ساختمان وجود دارد. به همین دلیل پلی یورتان برای ساخت مواد گوناگون در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بررسی کاربرد پلی یورتان در ساختمان

پلی یورتان از جمله مصالح مدرن ساختمانی است که وزن کمی دارد. همچنین در برابر فشارهای وارد شده از مقاومت خوبی برخوردار است. معمولاً در صنعت ساختمان سازی از 4 نوع پلی یورتان استفاده می‌شود.

  • پلی یورتان سخت در ساختمان
  • پلی یورتان نرم در ساختمان
  • پلی یورتان نیمه سخت در ساختمان
  • پلی یورتان منعطف در ساختمان

بنابراین شما می‌توانید هر کدام از این فوم‌های پلی یورتان را جهت موارد مختلفی به کار ببرید. در حقیقت این نوع مواد پلیمری به شکل پودر و مایعات شیمیایی هستند که در هنگام استفاده به صورت کف به تمامی درزها و سطوح نفوذ می‌کند. پس به راحتی مانع از تبادل انرژی صوتی و حرارتی خواهد شد.

استفاده پلی یورتان در صنعت ساختمان سازی

استفاده پلی یورتان در صنعت ساختمان سازی

از آنجایی که پلی یورتان ها نیز پلیمرهایی هستند که ساختار پایداری دارند. بنابراین ما می‌توانیم در ساخت سازه های بتنی و فلزی از خاصیت های فراوان انواع پلی یورتان استفاده کنیم. امروزه کاربرد پلی یورتان در ساختمان به صورت اشکال گوناگونی صورت می‌گیرد. از جمله این نمونه‌ها می‌توان به فوم‌های سخت و نرم، پایه‌های رنگی و چسب‌ها اشاره کرد. البته نمونه‌های دیگری از پلی یورتان ها مانند الاستومرها و روکش‌ها هم در صنایع مختلف خصوصاً ساختمان سازی به کار می‌رود. به همین دلیل استفاده از پلی یورتان ها به عنوان عایق های حرارتی و صوتی بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. معمولاً در صنعت ساختمان سازی از فوم‌های سخت و نرم در ساختارهای متعددی استفاده می‌شود. در ادامه به توضیح هر کدام از فوم‌ها خواهیم پرداخت.

پلی یورتان نرم در ساختمان

اگر چه فوم‌های نرم بیشتر برای تولید مبلمان مختلف به کار می‌رود؛ اما نمونه‌هایی از فوم نرم که ویسکو الاستیک گفته می‌شود به عنوان یک عایق صدا در ساختمان کاربرد دارد.

پلی یورتان سخت در ساختمان

پلی یورتان ها دارای ساختار کامپوزیتی هستند. یعنی سلول‌های به کار رفته در ساختار آن‌ها به صورت هم اندازه است و دارای بسته‌هایی از هوا می‌باشد. پس با این حال در فوم پلی اورتان سخت حرارت به راحتی نمی‌تواند تبادل داشته باشد و خاصیت یک عایق حرارتی را دارد. به همین دلیل در کاربرد پلی یورتان در ساختمان می‌توان فوم‌های سخت را در قسمت سقف مانند یک ساندویچ پانل به کار برد.
نکته: هر چقدر که فوم‌های پلی یورتان حالت یکنواخت تری داشته باشند‌ یعنی اندازه سلول‌ها در ساختار آن‌ها کوچک‌تر باشد. قطعاً عایق های پلی یورتان در ساختمان راندمان بالاتری خواهند داشت. همچنین در عایق سازی ساختمان عملکرد مطلوب‌تری را نشان می‌دهد. ما در شرکت مهندسی کاج طلایی آفاق بهترین عایق های پلی یورتان را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

کاربرد پلی یورتان در ساختمان به شکل عایق

کاربرد پلی یورتان در ساختمان به شکل عایق

فوم‌های پاششی پلی یورتان در ساختمان سازی به صورت عایق حرارتی یا عایق صوتی عمل می‌کنند. این نمونه فوم‌ها به راحتی قابل استفاده هستند در واقع بعد از پاشیده شدن در محل مناسب بدون آنکه ماهیت خود را از دست بدهند افزایش حجم خواهند داشت. این فوم‌های پاششی با قرار گرفتن در محفظه های خروج هوا مانند درزها مانع از رد و بدل شدن هوا و صدا در ساختمان خواهند شد.

کاربرد پلی یورتان در ساختمان برای گچ بری

امروزه با شناخت خاصیت های بیشتری از پلی یورتان استفاده از این ماده رواج بیشتری پیدا کرده است. تا جایی که در کاربرد پلی یورتان در ساختمان شاهد این موضوع هستیم که پلی یورتان برای ساخت گچ بری های مدرن به کار می‌رود‌. این نوع مصالح نوعی فوم فشرده هستند که سطح آن با روکش پی وی سی پوشیده شده است. از طرفی به علت داشتن وزن کم به راحتی روی کناف کاری و قسمت‌های مختلفی از رابیتس ها نصب می‌شوند‌. بنابراین شما با استفاده از این ابزارهای پیش رفته می‌توانید در تزئین بخش‌های مختلف ساختمان خلاقیت زیادی را بر روی سیمان، چوب، کاشی، سقف‌های کاذب و… به کار ببرید. برخی از این کاربردهای مهم عبارت‌اند از:

  • ساخت طرح‌های ساده، رومی و… در قسمت‌هایی از دیوار و سقف
  • استفاده در تایل های سقفی
  • ساخت طرح‌های کلاسیک در بدنه دیوارها و سقف
  • استفاده پلی یورتان در قرنیز و کنجی
  • به کار بردن پلی یورتان در ابزارهای ستون مانند گلویی و پایه

سایر موارد

یکی از پرکاربردترین ماده‌ای که به شکل مایع و جامد در ساختمان سازی استفاده می‌شود فوم‌های پلی یورتان است. معمولاً طول عمر عایق پلی یورتان می‌تواند مقاومت سازه های ساختمانی را تا حد قابل توجهی افزایش دهد. پس اگر قصد دارید تا ساختمان خود را بازسازی یا مرمت کنید به شما پیشنهاد می‌دهیم با همکاری ما در شرکت مهندسی کاج طلایی آفاق دکوراتیو و عایق کاری ساختمان را با بالاترین کیفیت انجام دهید. ما با حفظ شرایط داخلی ساختمان می‌توانیم بر روی دیوارها، درب‌ها، سقف‌ها و… قاب سازی و عایق بندی را اجرا نماییم.‌ تغییر دکوراسیون با کاربرد پلی یورتان در ساختمان تجربه‌ای متفاوت را در اختیار شما قرار می‌دهد.

مزایای گچ بری ساختمان با پلی یورتان

مهم‌ترین مزیتی که کاربرد پلی یورتان در ساختمان دارد زیبایی و سبکی تزئینات و گچ بری های ساختمان است. همچنین به سرعت در طرح‌ها و رنگ های گوناگونی بر روی سطوح مختلف انجام می‌شود. فوم‌های پلی یورتان وزن مرده ساختمان را تا حد زیادی کاهش می‌دهد و از قیمت مناسبی برخوردار است. شما به سادگی می‌توانید تجهیزات ساختمانی مثل سیم های برق و انواع لوله‌ها را از پلی یورتان عبور دهید‌. از دیگر مزیت های پلی یورتان می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد.

  • حمل و نقل آسان
  • قابلیت ترمیم مجدد
  • قابلیت رنگ پذیری بالا
  • نصب آسان به وسیله میخ و چسب

ویژگی‌های پلی یورتان در ساختمان

ویژگی‌های پلی یورتان در ساختمان

به دلیل ویژگی‌های زیادی که در فوم‌های پلی یورتان وجود دارد امروزه کاربرد پلی یورتان در ساختمان توانسته مورد استقبال بسیاری از مهندسین اجرایی قرار بگیرد.‌ برخی از این ویژگی‌ها عبارت‌اند از:

  • جلوگیری از هدر رفتن انرژی در ساختمان
  • قابلیت پرکنندگی شکاف ها و درزها
  • خشک شدن سریع فوم در مجاورت رطوبت
  • حفظ دمای مناسب در ساختمان ها
  • امکان فرم دهی پس از خشک شدن فوم
  • سازگار با هر نوع شرایط آب و هوایی
  • کاهش سر و صدا در بین طبقات
  • عایق کاری سقف و دیوار

قالب های سقف پلی یورتان

برای ساخت ساختمان هایی که سقف‌های گنبدی شکل دارند به جای چوب می‌توان از عایق های پلی یورتان استفاده کرد. معمولاً این نوع مواد پلیمری به علت داشتن انعطاف پذیری بالا و زیا د بودن طول عمر عایق پلی یورتان مور توجه بسیاری از پیمانکاران قرار گرفته است.‌ از این رو کاربرد پلی یورتان به عنوان یکی از پیشرفته ترین مصالح توانسته مدرن سازی ساختمان را تا حد زیادی به جلو ببرد.

سخن پایانی

ما در این بخش به معرفی انواع کاربرد پلی یورتان در ساختمان صحبت کردیم. در واقع فوم‌های پلی یورتان جزو فوق‌العاده‌ترین عایق های صوتی و حرارتی است‌. معمولاً این نوع فوم‌های انعطاف پذیر در بین دیوار اتاق‌ها و سقف سالن های بزرگ در ساختمان ها بیشترین کاربری را دارند. از آنجایی که کاربرد پلی یورتان در ساختمان زیاد است این محصول دارای تنوع زیادی نیز می‌باشد.
بنابراین استفاده از پلی یورتان در دیواره‌های محدب و محیط هایی که فضای باریکی دارند کار مناسبی خواهد بود؛ چون این نوع فوم‌های پلیمری از عبور صدا در فضاهای مختلف ساختمان جلوگیری خواهد کرد. پس اگر می‌خواهید تا باکیفیت ترین پلی یورتان را در بازسازی، ترمیم و نوسازی ساختمان خود به کار ببرید ما در شرکت مهندسی کاج طلایی آفاق مرغوب ترین فوم‌های پلی یورتان را به شما ارائه خواهیم داد. ما سعی داریم با فروش و اجرای بهترین عایق بندی ساختمان شما را از پرداخت هزینه‌های زیادی معاف کنیم.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط