نمایشگاه دائمی

تهران، الهیه، خیابان خالقی، کوچه آریا

مشاوره رایگان

02126201697 – 09192054617

صنعت رنگ، رزین و چسب

صنعت رنگ، رزین و چسب در مورد انواع رنگدانه ها، حلال‌ها و مواد افزودنی است. در این صنعت رنگ‌ها و رزین‌ها برای پوشش دادن سطوح و اجسام مختلف به کار می‌روند. از طرفی رزین‌ها برای تولید چسب‌ها و بالا بردن مقاومت آن‌ها بهترین ماده به شمار می‌آید. به همین منظور ما در گروه صنعتی کاج طلایی آفاق فعالیت خود را به غیر از فروش عایق های حرارتی_ صوتی پلی یورتان پاششی و پوششهای صنعتی پلی یوریا به عرضه انواع رنگ، رزین و چسب اختصاص داده‌ایم. بنابراین شما از مجموعه کاج طلایی آفاق علاوه بر پوششهای معدنی ضد حریق سازه و انواع عایق های پلیمری می‌توانید محصولات متنوعی از صنعت رنگ، رزین و چسب را با مناسب ترین قیمت به دست آورید. البته به یاد داشته باشید ما برای بالا بردن کیفیت این پوشش دهنده ها خدمات ارزنده‌ای را در خصوص اجرای رنگ، رزین و چسب هم انجام می‌دهیم.

معرفی صنعت رنگ، رزین و چسب

در صنعت رنگ، رزین و چسب غالباً رنگ‌ها جزو پوشش های نسبتاً مقاومی هستند که در صنایع مختلف جهان به کار می‌روند. همچنین رنگ‌ها خواص مواد متنوع را بهبود می‌بخشند و از سطوح مختلف در برابر خوردگی و تا حدودی ساییدگی نگهداری می‌کنند.

معرفی صنعت رنگ، رزین و چسب

رزین چیست؟

رزین‌ها از جمله‌ ترکیبات چسبناکی هستند که در صنعت رنگ، رزین و چسب هم به صورت طبیعی و هم‌ به صورت مصنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این ترکیبات تحت شرایطی سخت و خشک می‌شوند. مانند رزین اپوکسی، رزین پلی استر و رزین پلی اورتان که پایداری زیادی دارند. به همین دلیل است که برخی رزین‌ها برای ساخت انواع پوشش های ضد آب مثل رنگ‌ها و چسب‌ها استفاده می‌شوند.

رنگ چیست؟

رنگ‌ها جزو پرکاربردترین پوشش های مقاومتی هستند که در زندگی بشر نقش بسیار مهمی دارند. از این رو در صنعت رنگ، رزین و چسب می‌توان گفت رنگ‌ها جزو صنایع مهم‌تری هستند. پس خوب است بدانید که رنگ‌ها از ۲ جزء مهم با نام رنگدانه ها یا همان پیگمنت ها و حلال‌ها تشکیل می‌شوند‌. اما رنگ‌ها بسته به نوع حلال‌ها به دو دسته رنگ‌های روغنی و رنگ‌های پلاستیکی تقسیم بندی خواهند شد.

چسب چیست؟

در لغت به هر ماده‌ای که بتواند دو سطح جدا از هم را به یکدیگر پیوند بزند چسب گفته می‌شود. اما امروزه چسب‌ها بسته به نوع صنعت و کاربرد آن‌ها در اهداف خاص به صورت ترکیبات مختلفی تولید می‌شوند. ولی این را بدانید که برای بالا بردن میزان چسبندگی چسب‌ها باید از برخی رزین‌ها استفاده کرد. پس در صنعت رنگ، رزین و چسب یک هماهنگی نزدیکی وجود دارد.

معرفی صنعت رنگ، رزین و چسب

استفاده از رزین در ساختار رنگ و چسب

در صنعت رنگ، رزین و چسب میان این ۳ ماده وابستگی زیادی وجود دارد. چون برای ساخت رنگ‌های صنعتی به غیر از رنگدانه ها و حلال‌ها باید از رزین‌های مخصوصی هم استفاده کرد. زیرا رزین‌ها باعث می‌شوند تا رنگ‌های ساده و صنعتی خاصیت چسبندگی بیشتری پیدا کنند. همچنین به سادگی روی سطوح مختلف بچسبند. مهم‌تر اینکه رزین‌ها باعث می‌شوند تا رنگ‌های مختلف پوشش براق‌تری را ایجاد کنند. البته در صنایع رنگ و رزین از رزین‌هایی با وزن مولکولی پایین استفاده می‌شود چون این نوع رزین‌ها به سادگی با اکسیژن هوا وارد واکنش می‌شوند و فرآیند پلیمریزاسیون را در کمترین زمان انجام می‌دهند. پس این واکنش به صورت زنجیره‌وار ادامه پیدا می‌کند و تمام‌ سطوح رنگ شده به طور یکدست سخت و خشک می‌شود.

سخن پایانی

و اما در آخر باید گفت که صنعت رنگ، رزین و چسب جزو صنایع متنوع و پیچیده جهان است‌. زیرا انتخاب و ترکیب این سه ماده با یکدیگر نقش مهمی در تولید محصول نهایی دارد. البته کیفیت مواد خام در این ترکیبات تأثیر مستقیمی در خواص مطلوب رنگ، رزین و چسب‌ها دارد. پس در انتخاب مواد اولیه و نحوه ترکیب کردن آن‌ها با یکدیگر حتماً با شرکت‌های معتبری تماس بگیرید. چنانچه تمایل داشته باشید ما در گروه صنعتی کاج طلایی آفاق می‌توانیم تامین کننده مرغوب ترین رنگ‌های صنعتی، انواع رزین‌ها و طیف گسترده‌ای از چسب‌ها باشیم. بنابراین شما با همکاری کارشناسان فروش ما در مجموعه‌ کاج طلایی آفاق می‌توانید محصولات صنعتی خود را در زمینه رنگ و رزین با بهترین خواص و ویژگی‌های مطلوب تولید کنید. همچنین با استفاده از انواع رنگ، رزین و چسب‌های مرغوب در این مجموعه به اهداف والای صنعتی و اقتصادی خود برسید.