نمایشگاه دائمی

تهران، الهیه، خیابان خالقی، کوچه آریا

مشاوره رایگان

02126201697 – 09192054617

عایق رطوبتی پلی اوره

کفپوش و عایق رطوبتی پلی اوره- پوشش ضد آب حرفه ای

عایق رطوبتی پلی اوره یکی از جدیدترین عایق های رطوبتی است. این ماده شیمیایی برای کفپوش استخرها، عایق بندی پارک های آبی و استحکام سازه های بزرگ و کوچک به کار می‌رود. دقت کنید این پوشش ضد آب حرفه ای در سال 1980 برای اولین بار در صنعت اتومبیل سازی استفاده شد. ولی به مرور زمان با توجه به واکنش سریع و سخت کفپوش های پلی یوریا امروزه این مواد پلیمری بیشتر به صورت عایق های رطوبتی به کار می‌روند‌. اگر می‌خواهید در مورد این عایق های رطوبتی و ضد لغزش بیشتر بدانید در ادامه این متن از وب‌سایت شرکت مهندسی کاج طلایی آفاق ما را همراهی کنید.

عایق رطوبتی پلی اوره چیست؟

عایق رطوبتی پلی اوره چیست؟

در گذشته برای عایق بندی سازه های مختلف در برابر نفوذ نم و رطوبت از قیر و آسفالت استفاده می‌شد. اما در قرن بیستم با پیشرفتی که در ساخت عایق های رطوبتی به وجود آمد عایق رطوبتی پلی یوریا ساخته شد. در واقع عایق های رطوبتی پلی اوره یک نوع پلیمر الاستومری یا همان پلاستیکی هستند. این پوشش های مقاوم بدون نیاز به هیچ کاتالیزوری در دماهای پایین خیلی زود خشک و سخت می‌شوند. پس این پوشش های پلیمری در زمان اندکی توانستند در بسیاری از صنایع مختلف جهان کاربردهای فوق‌العاده‌ای را از خود نشان دهند. این نوع کفپوش ها از واکنش دادن ایزوسیانات و مواد دیگری به نام دیامین ساخته می‌شود. اگر چه واکنش شیمیایی این عایق های رطوبتی شبیه به پلی اورتان است اما این نوع کفپوش ها به دلیل حضور اوره می‌توانند به صورت خالص کاربردهای گسترده‌تری داشته باشند.

ویژگی های عایق رطوبتی پلی اوره

دقت کنید برای عایق کاری سطوحی که لازم است کفپوش آن سریع خشک شود می‌توانید از عایق رطوبتی پلی اوره استفاده کنید. چون پوشش‌هایی مثل عایق های پلی یورتان، اکریلیک و رنگ های اپوکسی تقریباً 12 ساعت طول می‌کشد تا خشک شوند. اما عایق های رطوبتی پلی یوریا حداکثر به مدت 3 ساعت سخت و خشک می‌شوند. این کفپوش های رطوبتی در هنگام تماس با مواد شیمیایی بسیار مقاوم هستند. از طرفی هیچ گاه دچار ترک خوردگی و یا پارگی نمی‌شوند. همچنین نسبت به ضربه‌های شدید انعطاف‌پذیری بالایی دارند. مهم‌تر اینکه ماندگاری پوشش های پلی اوره بسیار زیاد است و در برابر تابش اشعه ماورای بنفش هیچ نوع تغییری در ساختار آن به وجود نمی‌آید. این مواد پلیمری به صورت یکپارچه بدون هیچ درزی به سطوح چوبی، سفالی، فلزی و غیره می‌چسبد.

کاربردهای عایق رطوبتی پلی اوره

کاربردهای عایق رطوبتی پلی اوره

اگر می‌خواهید با کیفیت بالایی در سریع ترین زمان آب بندی استخر، دریاچه، پشت بام و عایق کاری سایر سازه های دیگر را انجام دهید. بهتر است به سراغ یک پوشش ضد آب حرفه ای مانند عایق رطوبتی پلی اوره بروید. چون پوشش های پلی اوره استحکام بالایی دارند و در محیط های سرد و گرم به خوبی واکنش می‌دهند. پس عایق های پلی یوریا گزینه مناسبی برای مقاوم سازی ساختمان های مختلف مانند:

  • صنایع نظامی
  • پتروشیمی
  • الکترونیک
  • نساجی
  • سردخانه
  • نیروگاه ها
  • کشتارگاه ها
  • فرودگاه ها
  • کارگاه ها
  • سالن های ورزشی
  • بیمارستان ها
  • اتاق تمیز
  • و غیره

هستند. یکی دیگر از کاربردهای مهم این کفپوش ها عایق کاری لوله های آب، مخازن نفت و لوله های گاز است بدون اینکه با مواد داخل لوله ها خصوصاً آب شرب هیچ ترکیبی را تشکیل دهند. همچنین عایق های رطوبتی پلی یوریا به خوبی از خوردگی، فرسودگی و زنگ زدگی لوله های فلزی جلوگیری می‌کنند.

مهم‌ترین استفاده از عایق های رطوبتی پلی یوریا

معمولاً این نوع عایق های رطوبتی برای استحکام بخشیدن به اسکله‌ها در برابر نفوذ نم و رطوبت به کار می‌کردند. از طرفی برای سطح آبخور کشتی‌ها مواد بسیار مقاومی هستند. جالب است بدانید که برای فرآوری مواد غذایی می‌توان از این نوع پوشش رطوبتی استفاده کرد. چون این نوع مواد الاستومری هیچ نوع ماده آلی فراری را مانند دود یا بخار از خودشان متصاعد نمی‌کنند. پس در تولید مواد غذایی بدون هیچ خطری عملیات فرآوری را انجام می‌دهند. اصولاً کفپوش های پلی اوره باعث می‌شود تا در زمان حوادث ناگوار سازه های مختلف استحکام بیشتری داشته باشند. خوب است بدانید که این عایق ها حالت ضد لغزش دارند پس مانع از سر خوردن در سطوح مختلف هم می‌شود.

سخن پایانی

عایق رطوبتی پلی اوره یک ترکیب فوق‌العاده‌ای دارد که کاملاً بی‌خطر است. از طرفی با محیط زیست سازگاری زیادی دارد و به عنوان یک پوشش ضد آب حرفه ای عمل می‌کند. به همین دلیل در سطوح مختلفی از این مواد ضد رطوبت استفاده می‌شود. در این راستا چنانچه شما هم تمایل دارید تا برای خرید عایق رطوبتی پلی اوره را اقدام کنید خوب است بدانید ما در شرکت مهندسی کاج طلایی آفاق این فرصت را برایتان فراهم کرده‌ایم تا باکیفیت‌ترین عایق های پلی اوره را با کمترین نرخ فروش بازار در اختیارتان قرار دهیم. همچنین با توجه به نیاز شما این پوشش ضد آب را به صورت پلی اوره گرم و سرد عرضه می‌کنیم.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط