نمایشگاه دائمی

تهران، الهیه، خیابان خالقی، کوچه آریا

مشاوره رایگان

02126201697 – 09192054617

معرفی بهترین روش‌ های آب بندی استخر، عایق کاری استخر چگونه انجام می‌شود؟

  • خانه
  • /
  • مقالات
  • /
  • معرفی بهترین روش‌ های آب بندی استخر، عایق کاری استخر چگونه انجام می‌شود؟
آب بندی استخر

آب بندی استخر جزو مهم‌ترین کارهایی است که در زمان ساخت استخرهای خانگی و عمومی باید حتماً انجام شود. چون استخرها از مصالحی مثل سیمان ساخته می‌شوند پس به شدت خاصیت نفوذپذیری دارند. بنابراین آب به راحتی از درون استخر به بیرون آن می‌رود. از این رو باید استخرها طوری آب بندی شوند که حتی قطره‌ای آب به بیرون از استخر نشت نکند. اما برای آب بندی استخر روش‌های زیادی وجود دارد که ما در ادامه بهترین روش‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.‌

روش رزین آب بندی استخر

یکی از کاربردی ترین شیوه های ایزوله کردن فضای داخلی استخرها استفاده از نوعی عایق به نام رزین آب بند است. این محصول از پلیمر به همراه اکرولیک ساخته می‌شود که با مقداری سیمان و بتن ترکیب شده است. پس رزین آب بندی استخر نوعی عایق رطوبتی به شمار می‌آید که بیشتر مناسب استخرهای بتنی و سازه‌های سیمانی با بیشترین حجم بتن ریزی است.

روش رزین آب بندی استخر

عایق بندی استخر با پودر نفوذگر

برای آب بندی‌ استخر با پودر نفوذگر باید ابتدا پودر نفوذگر را با مقداری آب مخلوط کنید تا به ماده‌ای بسیار قوی تبدیل شود. پودر کریستال به علت نفوذ بالایی که در منافذ بتن دارد به عنوان بهترین پودر آب بند استخر می‌تواند در برابر نشتی‌های استخر مقاومت کند.

عایق کاری استخر توسط پلیمر مایع

اگر می‌خواهید برای آب بندی استخر آجری، بلوکی و سیمانی از یک عایق فوق‌العاده استفاده کنید مطمئناً پودرهای پلیمری بهترین گزینه هستند. ولی برای عایق کاری استخر خانگی و حفاظت بیشتر در برابر نشتی آب بهتر است از مایع پلیمر استفاده کنید.

آب بندی استخر با چسب کاشی

تا اینجا روش‌های مختلفی را برای آب بندی استخر برایتان توضیح دادیم. ولی یکی دیگر از روش‌های ساده برای عایق بندی استخر استفاده از چسب کاشی است‌. این محصول از پلیمرهایی بر پایه سیمان تولید می‌شود بنابراین پلیمرهای موجود در چسب کاشی به شدت سبب مقاومت چسب در شرایط محیطی مختلف می‌شوند.

اگرچه چسب کاشی به تنهایی نمی‌تواند کار عایق بندی استخر را انجام دهد ولی تا حد زیادی در کنار متریال های دیگری می‌تواند عمر استخر را افزایش دهد. چون این نوع چسب خاصیت چسبندگی فوق‌العاده‌ای دارد. بنابراین می‌توان چسب کاشی را روی سرامیک‌ها و کاشی‌های قدیمی به کار برد. ضمن اینکه قیمت چسب آب بندی استخر بسیار مقرون به صرفه است.

عایق کاری استخر خانگی با خمیر مایع

در اجرای این روش باید از ماده‌ای به صورت خمیری استفاده کنید. مواد تشکیل دهنده خمیر مایع اصولاً الیاف، رزین آب بندی و مواد چسبنده دیگری به نام پلیمرهای مخصوص است. یکی از مهم ‌ترین ویژگی‌های این چسب قوی، حالت کشسانی و انعطاف‌پذیری آن در شکل‌های مختلف است. بنابراین خمیر مایع یک لایه مقاومی را درون استخر ایجاد می‌کند که در برابر دمای بالا و برودت مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد. همچنین به علت کشسانی در زمان زلزله مانع از ترک خوردن و ایجاد نشتی در استخر می‌شود.

آب بندی استخر با مواد نانو

یکی دیگر از عایق های بی‌نظیری که برای عایق کاری استخر خانگی و عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرد چسب نانو است. این چسب به حالت مایع تولید می‌شود و شیری رنگ است. اما بعد از استفاده به شکل یک چسب بی‌رنگ درمی‌آید. این مواد عایق کاری استخر در برابر سرما و گرما مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد. همچنین ضد حریق است و در برابر حرارت‌های بالا هیچ نوع تغییر فیزیکی پیدا نمی‌کند. پس چسب نانو را به سادگی می‌توانید برای تمام قسمت‌های عمودی و افقی استخر استفاده کنید.

عایق کاری استخر با رنگ ها

آب بندی استخر بلوکی و سایر سازه‌ها با رنگ ها یکی از کم‌هزینه‌ترین و سریع ترین روش‌ها است. برای انجام این عایق کاری ۳ نوع رنگ پرمصرف وجود دارد.

  • رنگ سیمانی برای عایق کاری استخر
  • رنگ پلیمری کلردار برای عایق کاری استخر
  • رنگ آکریلیک برای عایق کاری استخر

عایق کاری استخر با رنگ ها

البته قبل از رنگ کاری استخر با هر کدام از این رنگ ها حتماً باید رنگ های قدیمی را سنباده بکشید تا سطح صافی در استخر به‌ وجود بیاید. در غیر این صورت با پوسته شدن رنگ های قدیمی به مرور زمان رنگ های عایق جدید هم کنده خواهند شد.

عایق رطوبتی پلیمری

اما از بین تمام عایق های استخر در عایق آب بند پلیمری جزو بهترین روش عایق بندی استخر سیمانی و سازه‌های دیگر به شمار می‌آیند. این نوع عایق ها از ورود و خروج هر نوع نم و رطوبت به بیرون از استخر جلوگیری می‌کنند. همچنین مانع از ورود فشارهای منفی به درون استخر می‌شوند.

پس شما با کمک عایق آب بند پلیمری می‌توانید هر نوع استخر خانگی و عمومی را با اطمینان کامل عایقکاری کنید. البته‌ خوب است بدانید که این نوع عایق های رطوبتی دارای چند نوع مختلف هستند که پرمصرف ترین آن‌ها عایق های پلیمری نانو، عایق های پایه سیمانی و عایق های سفید رطوبتی به شمار می‌آیند.‌

سخن پایانی

عایق بندی استخر طبق اصول صحیح در نگهداری سازه بتنی بسیار اهمیت دارد. پس آب بندی و اقدامات عایق کاری استخر باید حتماً در زمان طراحی و ساخت استخر انجام شود‌. برای این کار باید از تجربیات یک کارشناس حرفه‌ای بهره ببرید تا بتوانید از بین روش‌های نام برده بهترین و باصرفه ترین روش آب بندی استخر را استفاده کنید. البته‌ برای این کار می‌توانید با کارشناسان مجرب ما در گروه صنعتی کاج طلایی آفاق تماس بگیرید. ضمن اینکه ما در این مجموعه خدمات اجرای عایق بندی استخر و تأمین باکیفیت ترین عایق های حرارتی و رطوبتی را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

اشتراک گذاری

2 پاسخ

  1. از آنجایی که کاربرد چسب آب بندی استخر بسیار مهم و حیاتی است، انتخاب چسب مناسب امری بسیار حائز اهمیت است. لازم به ذکر است که نیاز به آب بندی صحیح استخر بخاطر جلوگیری از نشت آب و همچنین حفظ سلامتی ساختمان استخر اجتناب ناپذیر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط