نمایشگاه دائمی

تهران، الهیه، خیابان خالقی، کوچه آریا

مشاوره رایگان

02126201697 – 09192054617

عایق آب بند پلیمری

عایق آب بند پلیمری

با توجه به اسمی که عایق آب بند پلیمری دارد می‌توانیم تا حدودی متوجه کارایی و ویژگی‌های آن شویم. اگر بخواهیم به بیان و زبان ساده در خصوص این مدل از عایق صحبت کنیم می‌توانیم بگوییم که این نوع از عایق مربوط به جلوگیری از نشتی رطوبت و خیسی است که از جنس پلیمر نیز تشکیل شده است. این نوع از عایق کاری‌های مربوط به کاج طلایی آفاق، دارای ویژگی‌های خاصی هستند که به همراه مزایا و معایب و همچنین روش‌های استفاده از آن‌ها در ادامه در خصوص آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

عایق آب بند پلیمری چیست؟

کیت عایق ‌بندی پلیمری برا‌ی مصارف مختلفی صنعتی و ساختمانی به کار می‌رود. لوله‌های آب معمولاً داخل دیوار‌ها قرار می‌گیرند و در صورتی که دچار خرابی و یا نشتی شوند، آب داخل لوله‌ها به ساختمان و دیوار‌ها نفوذ پیدا می‌کند که می‌تواند سبب خسارت‌های مالی زیادی شود. استفاده از عایق آب بند پلیمری می‌تواند از بروز چنین حوادثی به خوبی و به سادگی جلوگیری کند.

مزیت‌ها و ویژگی‌های عایق آب بند پلیمری

مزیت‌ها و ویژگی‌های عایق آب بند پلیمری

این عایق ‌ها دارای مزیت‌های بسیاری هستند که در این قسمت به آن‌ها پرداخته‌ایم. با اطلاع از نقاط مثبت این مسائل می‌توانید متوجه شوید که عدم استفاده از عایق ‌های رطوبتی تا چه حد می‌تواند شما را در معرض خطرات ناشی از نم زدگی لوله‌های ساختمانی قرار دهد.

۱-مقاومت زیاد در برابر یخ زدگی

معمولاً با سرد شدن هوا و باقی ماندن آب در لوله‌ها پدیده انجماد رخ می‌دهد که سبب ترکیدگی لوله‌ها می‌شود. با وجود عایق آب بند پلیمری از بروز نشتی در صورت وقوع همین موضوع نیز جلوگیری می‌شود.

۲-مقاوم در برابر نمک

دومین مورد مقاومت این عایق‌ ها در برابر نمک‌ها است. معمولاً لوله‌هایی که در اقیانوس کشیده می‌شوند دائماً با آب شور در تماس هستند و بهتر است با مواد عایق پوشانده شوند تا در برابر نمک خوردگی پیدا نکنند.

۳-غیر قابل اشتعال و غیر سمی

به دلیل عدم اشتعال و سمی نبودن مواد عایق آب بند پلیمری می‌توانید با خیال راحت از آن‌ها در مراحل لوله‌های داخل کار و یا روی کار استفاده کنید.

۴-مقاوم در برابر uv

اشعه uv یا فرابنفش خورشید معمولاً باعث تخریب سازه‌ها و بنا‌ها می‌شود. این در حالی است که این کیت‌ های عایق‌ بندی می‌توانند در برابر این اشعه و اثرات مضر آن مقاومت کنند.

۵-عدم جلوگیری از تنفس بتن

عدم جلوگیری از تنفس بتن

بتن‌های پایه‌ریزی شده در یک ساختمان نیاز به راه تنفس و هواکش دارند. اگر عایق ‌بندی انجام دهید مسلماً راه نفوذی برای بتن نمی‌ماند، اما این در حالی است که با این مدل از عایق‌ بندی راه تنفسی بتن از بین نمی‌رود.

۶-ضد جلبک و خزه

هرجایی که عبور و یا ماندگاری دائمی آب باشد می‌توان حضور جلبک‌ها و خزه‌ها را نیز دید. با استفاده از عایق‌ آب بند پلیمری می‌توانید از جلبک بستن لوله‌های آب جلوگیری کنید.

۷-مقاوم در برابر مواد شیمیایی

مواد شیمیایی مختلفی که ممکن است بر روی لوله‌ها ریخته و سبب حل شدن لوله و سوراخ شدن آن‌ها شوند متفاوت هستند. می‌توان گفت استفاده از این عایق ‌های آب ‌بندی تأثیر به سزایی در جلوگیری از این موضوع دارد. این مواد شامل بنزین، کلرید‌ها و نمک‌های یخ زدا یا آب‌کننده یخ، مواد قلیایی و همچنین اسید‌های غیرآلی ملایم و درصد کم می‌شوند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط