نمایشگاه دائمی

تهران، الهیه، خیابان خالقی، کوچه آریا

مشاوره رایگان

02126201697 – 09192054617

مناسب ترین کفپوش سوله صنعتی + مراحل کف سازی سوله

  • خانه
  • /
  • مقالات
  • /
  • مناسب ترین کفپوش سوله صنعتی + مراحل کف سازی سوله
کفپوش سوله صنعتی

بهترین کفپوش سوله صنعتی بسته به نوع کاربری سوله و مواردی مثل ترافیک، نوع ماشین آلات و میزان تردد روی کف سوله متفاوت است. به همین دلیل امروزه کفپوش های زیادی از جنس بتن، گرانول یا همان پلاستیکی، تکنولوژی بتومکس و غیره در سوله های صنعتی استفاده می‌شود‌. ولی مناسب ترین کفپوش سوله

در برابر نفوذ رطوبت و نفت مقاومت بالایی دارد. همچنین نوعی عایق الکتریکی و عایق حرارتی به شمار می‌آید و طول عمر بالایی هم دارد کفپوش های اپوکسی هستند. در ادامه این متن همراه ما باشید تا شما را بیشتر با کفپوش های اپوکسی و مراحل کف سازی سوله با این کفپوش ها آشنا کنیم.

انواع کفپوش سوله صنعتی

یکی از کارهای مهمی که در زمان ساخت سوله های صنعتی مورد توجه مهندسان قرار دارد انتخاب مناسب ترین کفپوش سوله صنعتی است‌. به همین دلیل ما در این مقاله به بررسی انواع پوشش کف سوله و برترین کفپوش سوله می‌پردازیم.

کفپوش بتنی

اگر چه بتن به تنهایی نمی‌تواند کفپوش مناسبی برای سوله های صنعتی باشد. ولی در زمانی که کفپوش های دیگر پرهزینه هستند و برای پوشش مساحت های بزرگ زمان زیادی نیاز است یقیناً کفپوش های بتنی می‌توانند انتخاب مناسبی برای پوشش کف سوله های صنعتی باشند. چون بسته به ضخامت بتن کف سوله طول عمر بالایی دارند و همچنین نگهداری آن‌ها آسان است.

انواع کفپوش سوله صنعتی

تکنولوژی بتومکس

یکی دیگر از باکیفیت ترین کفپوش سوله صنعتی کفپوش های بتنی هستند که با فناوری بتومکس اجرا می‌شوند. مهم‌ترین ویژگی این فناوری جدید درخشندگی و یکدست بودن آن است. البته خاصیت رنگ پذیری فراوانی هم دارند و به راحتی کیفیت خود را از دست نمی‌دهند.

کفپوش گرانولی یا لاستیکی

این نوع کفپوش ها بیشتر برای پوشش سوله های ورزشی و پارک‌ها استفاده می‌شوند. کفپوش سوله صنعتی گرانولی در ۲ نوع کاشی و سرامیک مناسب برای کف سوله به همراه کفپوش ورقه ای در ابعاد ۱۲، ۱۸ یا ۳۶ اینچی تولید می‌شوند. این نوع کفپوش های صنعتی‌ قابل بازیافت هستند پس قطعه آسیب دیده به راحتی تعویض می‌شود. مهم‌تر اینکه ضد خش و ضد لغزش هستند و امواج صوتی را به خود جذب می‌کنند.

کفپوش اپوکسی سوله

یکی از بهترین کفپوش سوله صنعتی در مکان‌های مختلف کفپوش های اپوکسی هستند. این نوع کفپوش های سوله از ترکیب ۲ ماده تولید می‌شوند اما در نهایت پوششی مقاوم در برابر ترافیک های سنگین را به وجود می‌آورند. کفپوش های سوله صنعتی اپوکسی در طرح و رنگ های متنوعی موجود هستند. همچنین طول عمر بالایی دارند و سطحی یکپارچه را ایجاد می‌کنند. از طرفی کفپوش اپوکسی سوله در تماس با مواد شیمیایی و آتش سوزی بسیار مقاوم است.

کفپوش پلی اورتان صنعتی

نوع دیگری از بهترین کفپوش سوله صنعتی که روی سطوح بتنی، فلزی و سنگی می‌چسبد کفپوش پلی یورتان است. این نوع کفپوش ها کاربرد گسترده‌ای برای سوله های نساجی، پالایشگاه ها، داروسازی و غیره دارند. ظاهر کفپوش سوله پلی اورتان شبیه به کفپوش های پلاستیکی است که در رنگ های متنوعی به کار می‌رود. خوب است بدانید که کفپوش های پلی یورتان مقاومت زیادی در برابر ضربه‌های شدید دارند. همچنین ضد آب هستند و از ورود حشرات موذی و میکروب‌ها جلوگیری می‌کنند.

انواع کفپوش سوله صنعتی

مراحل کف سازی سوله

فرایند اجرای کفپوش های سوله صنعتی تقریباً پروسه طولانی است. چون برای اجرای برخی از کفپوش ها باید آرماتور کف سازی انجام شود. اما برای اجرای کفپوش سوله صنعتی اپوکسی باید اول از همه کف سوله را از هر گونه چربی و گرد و غبار پاک کرد. بعد از اینکه کف سوله تمیز و خشک شد با استفاده از بتونه تمام درزهای کف را باید ترمیم و پر کنید.

در مرحله بعد کف را ساب بزنید تا سطح زبری ایجاد شود و مجدداً گرد و غبار را پاک کنید. این کار باعث می‌شود تا پرایمر با چسبندگی زیادی روی کف سوله قرار بگیرد. بعد از اینکه پرایمر و شیب بندی کف سوله را اجرا کردید باید با سرعت زیادی کفپوش اپوکسی سوله را روی کف بریزید. زیرا اپوکسی بعد از ۱ ساعت سریعاً شکل و فرم سختی را به خود می‌گیرد. به همین دلیل کفپوش سوله اپوکسی جزو بهترین و برترین کفپوش های صنعتی‌ برای سوله های مختلف به حساب می‌آید.

سخن پایانی

کفپوش سوله صنعتی در سازه های مختلف به دلیل ترافیک های سنگین از متریال های متفاوتی تشکیل می‌شود. بنابراین هر کدام از کفپوش های سوله در مراحل مختلفی اجرا و نصب می‌شوند. ولی همیشه برای خرید کفپوش سوله صنعتی باید به ضد لغزش بودن و ضد باکتری بودن کفپوش توجه داشته باشید. از طرفی تنوع اهمیت بسیاری دارد و باید بتوان در طرح و رنگ های متنوعی از کفپوش استفاده کرد.

ضمن اینکه این محصول حتماً باید سطحی یکپارچه را در کف سوله فراهم کند و مقاومت زیادی هم در برابر مواد شیمیایی داشته باشد. پس اگر می‌خواهید تا مناسب ترین و مرغوب ترین کفپوش را برای اماکن تجاری، کف سوله بهداشتی، محیط های باز، کارخانجات صنعتی و غیره تهیه کنید

ما در گروه صنعتی کاج طلایی آفاق خدمات باکیفیتی را در زمینه عایق های حرارتی و صوتی ارائه می‌دهیم. ضمن اینکه طیف گسترده‌ای از کفپوش های سوله صنعتی به همراه پوشش های معدنی ضد حریق را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط