نمایشگاه دائمی

تهران، الهیه، خیابان خالقی، کوچه آریا

مشاوره رایگان

02126201697 – 09192054617

اجرای عایق صوتی پلی یورتان

اجرای عایق صوتی پلی یورتان

برای اجرای عایق صوتی پلی یورتان باید بدانیم این عایق پس از پاشش تا50 برابر افزایش حجم دارد. به دلیل ساختار سلولی خاص آن، علاوه بر عایق حرارتی توانایی بسیاری در جذب صوت و کاهش آلودگی صوتی را نیز دارد. برای عایق‌کاری صوتی چگالی فوم باید پایین باشد تا که در نتیجه آن سلول‌های باز در عایق زیاد ‌شوند.

عایق صوت پلی یورتان چیست؟

فوم سلول باز پلی یورتان یا همان عایق صوتی ماده است. از ترکیب دی ایزوسیانات و پلی یورتان به دست می آید. این ماده از طریق دستگاه های مخصوص در سطوح مختلف پاشیده شده است. پس از گذر چند ثانیه به یک فوم جامد و عایق تبدیل می شود. لازم است بدانید این فوم در برابر آتش، کاتالیزور و همچنین رطوبت مقاومت بالایی دارد.

موارد استفاده عایق صوت فوم پاششی پلی یورتان

موارد استفاده عایق صوت فوم پاششی پلی یورتان

به دلیل ویژگی هایی که این نوع عایق صوتی دارد امروزه برای اتاق های کنفرانس و همچنین استودیوهای ضبط صدا به کار می رود.

ضمن اینکه می توان از این نوع فوم پاششی سلول باز در

  • دیوارها
  • کف زمین
  • موتورخانه ها
  • آسانسورها
  • سقف طبقات
  • اتاق های شیروانی بادگیر و غیربادگیر

استفاده نمود.

ضمن اینکه علاوه بر استفاده به عنوان عایق صدا در صنعت مبلمان نیز کابردهای فراوانی دارد. زیرا این فوم بسیار سبک بوده و البته قیمت مقرون به صرفه ای نیز دارد. البته لازم است بدانید از این نوع فوم به عنوان عایق نیز در نمای ساختمان ها استفاده می شود.

همچنین بخوانید: عایق صوتی پلی یورتان

نکات مهم در اجرای عایق صوت پلی یورتان

برای اجرای فوم پاششی عایق صوتی باید به نکات و موارد مهمی توجه کنید تا عایق صوت پلی یورتان بهترین شرایط اجرا شود:

  • قبل از هر کاری سطح مورد نظر را از رطوبت، گرد و غبار و آلودگی تمیز کنید.
  • برای چسبندگی بهتر فوم روی سطح، به شرایط جوی و آب و هوایی توجه کنید.
  • دمای محیط نیز تاثیر بسزایی در واکنش شیمیایی ماده اصلی فوم، اجرا و عملکرد آن دارد.
  • باران، مه و یخ می تواند در واکنش شیمیایی ترکیبات فوم و خواص فیزیکی آن تاثیر داشته باشد.
  • بهترین دما برای سطحی که قرار است عایق صوتی فوم پاششی روی آن قرار بگیرد 40 الی 120 درجه فارنهایت است.

ضمن اینکه لازم است بدانید نوع اسپری مواد، ضخامت کار و میزان اسپری کردن نیز اهمیت دارد. پس حتما به این نکته نیز توجه کنید که عایق صوتی فوم پاششی سلول باز را باید روزانه 1 بار و هر بار به مدت 1 ربع تا نیم ساعت توسط میکسرهای پرسرعت در محل مورد نظر اسپری کنید.

انواع عایق صوتی پلی یورتان

این نوع عایق به دلیل چگالی پایین خود پس از پاشش بر روی سطوح تا 50 برابر افزایش حجم دارد. این موضوع باعث می‌شود عایق مناسبی در برابر صوت باشد. اصلی‌ترین ویژگی این محصول، پاششی بودن آن است که نه تنها دسترسی به نقاط دور از دسترس را آسان می‌کند، بلکه پس از پاشش و پف کردن به شکل سازه در آمده و هیچگونه حفره یا منفذی باقی نمی‌گذارد.

از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به سرعت بالای اجرا اشاره کرد که روزانه بیش از سیصد مترمربع است. همچنین این محصول به دلیل چسبندگی قابل توجهی که دارد بدون نیاز به چسب، پیچ و … به راحتی به سطوح مختلف می‌چسبد. در ادامه مطلب اجرای عایق صوتی پلی یورتان همراه ما باشید تا انواع آن را بیان کنیم.
انواع عایق صوتی پلی یورتان به شرح زیر هستند:

عایق صوتی STI FELEX

عایق‌های صوتی STI FLEX رولی دو رو صاف و صوتی شانه تخم مرغی با ضریب جذب صوت بسیار بالا برای دیوارها و جدارهای داخلی و خارجی و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. عایق صوتی STI FLEX از موادی تشکیل شده است که قادر به جداسازی شدید صدا و ارتعاشات صوتی در یک اتاق یا ساختمان دارد. کاربرد آن بسیار متنوع و می تواند به خوبی در انواع اتاق‌ها استفاده گردد.

عایق‌های صوتی STI FELEX بعلت نصب آسان بر روی دیوارهای گچی رنگ شده و بدون رنگ، دیوارهای پیش ساخته و مابین دیوارهای دوجداره در حال ساخت نصب می‌گردد. هر دو نوع را در ادامه توضیح می‌دهیم: عایق‌های صوتی رولی STI FELEX: این عایق‌ها به صورت رول و با ضخامت‌های 10،13،16،20،25 میلی‌متر و عرض یک متر و بصورت پشت چسب‌دار و ساده استفاده می‌شود. عایق‌های صوتی فوم رولی STI این توانایی را دارند که پس از نصب با انواع دیوارپوش‌ها تزئین گردند.
کاربردهای این عایق صوتی به شرح زیر هستند:

  • عایق صدا اتاق هتل، دیوارهای اتاق کنفرانس، سینما، سالن‌های کنسرت،
  • عایق حرارتی و صوتی برای سیستم‌های گرمایشی، تاسیسات آسانسور، سقف ساختمان اماکن تجاری، سالن‌های فرودگاه

عایق‌های صوتی شانه تخم مرغی

یکی دیگر از انواع عایق صوتی پلی یورتان شانه تخم مرغی است که برای کنترل صدا و نویز، بسیار قدرتمند می‌باشد. فوم‌های تخم مرغ آکوستیک STI یکی از بهترین عایق‌ها برای جذب اکو هستند. همچنین یک انتخاب عالی برای کاربردهای صنعتی و تجاری و هر جای دیگری که کاهش نویز و طنین‌های ناخواسته در اولویت است، هستند.

چگونه دیوار خود را در برابر سروصدا عایق کنیم؟

یکی از رایج‌ترین سوالاتی که امروزه با آن روبه‌رو هستیم این است که چگونه دیوار خود را در برابر سروصدا عایق کنیم؟ برای این منظور ابتدا باید در مطلب اجرای عایق صوتی پلی یورتان انواع نویزها و آلودگی‌های صوتی را بشناسید. در ادامه به انواع آن اشاره می‌کنیم:

نویز هوابرد

به صداهای حاصل از گفتگو و معاشرت، تلویزیون با صدای معمولی، سروصدای بیش از حد، سینمای خانگی و … گفته می‌شود.

نویز ضربه

به صداهای حاصل از دویدن، بستن درب، کوبیدن و … نویز ضربه می‌گویند.
بنابراین اکنون می‌توانید راه حل‌های عایق صدا را برای کاهش مشکل در نظر بگیرید.

اصول اجرای عایق صوتی پلی یورتان در دیوار

تمامی سیستم‌های عایق صوتی از سه اصل اصلی عایق صدا پیروی می‌کنند که به شرح زیر هستند:

افزایش جرم دیوار

این کار با افزودن محصولات مختلف با جرم و چگالی بالا به دست می‌آید. نصب لایه‌های عایق‌های صوتی رولی و شانه تخم مرغی به صورت ترکیبی و چندلایه باعث افزایش جرم دیوار می‌شود.

استفاده از مواد مختلف با جرم بالا

انواع مختلف جرم برای فرکانس‌های صوتی مختلف عملکرد بهتری دارند. بنابراین استفاده از ترکیبی از مواد با جرم بالا همیشه بهتر از استفاده ساده از یک ماده مشابه است. بهبود توانایی دیوار برای جذب انرژی صوتی و ارتعاشات از طریق جداسازی بدون افزودن جرم تأثیر بسیار کمی خواهد داشت.

سخن پایانی

برای اطلاع از خدمات هلدینگ کاج طلایی آفاق با کارشناسان ما تماس بگیرید:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط