نمایشگاه دائمی

تهران، الهیه، خیابان خالقی، کوچه آریا

مشاوره رایگان

02126201697 – 09192054617

صفر تا صد نحوه اجرای رنگ اپوکسی فلز

نحوه اجرای رنگ اپوکسی فلز

نحوه اجرای رنگ اپوکسی فلز طی چند مرحله صورت می‌گیرد. ولی در نهایت این نمونه رنگ صنعتی که از یک ماستیک اپوکسی تولید می‌شود پوشش نسبتاً ضخیمی را روی سطوح فلزات آهنی به وجود می‌آورد. این نمونه رنگ فوق‌العاده لبه های تیز را می‌پوشاند و بیشتر بی‌نظمی‌های سطح را محصور می‌کند‌.

بنابراین رنگ های اپوکسی عملکرد خیلی بهتری در مقایسه با رنگ های الکریلیک و رنگ های پایه آب از خود نشان می‌دهند. چون ترکیبات به کار رفته در رنگ های اپوکسی از نوع رزین اپوکسی به همراه هاردنر است. پس این نمونه رنگ ها پوشش سخت و بسیار مقاومی را در تماس با حلال ها به وجود می‌آورند. در واقع رنگ های صنعتی اپوکسی جزو رنگ هایی است که به علت دوام بالا می‌تواند برای عایق بندی‌ کف بتنی و پوشش سایر مواد صنعتی به کار رود.

نحوه اجرای رنگ اپوکسی فلز

اگر می‌خواهید تا بعد از اجرای رنگ اپوکسی این پوشش مقاومت عالی در برابر مواد شیمیایی داشته باشد، همچنین در برابر ضربه‌ها و تنش‌ها استحکام بالایی از خود نشان دهد و در برابر اکسید شدن و پوسیدگی دوام بیاورد، باید در زمان نحوه اجرای رنگ اپوکسی دیوار، کف و یا سقف تمام مراحل کار را به ترتیب و با دقت انجام دهید. برای اجرای سریع و عدم تعمیرات رنگ های اپوکسی ما در ادامه صفر تا صد اجرای رنگ های اپوکسی را برایتان شرح می‌دهیم.

ابزار و تجهیزات لازم برای اجرای رنگ اپوکسی

قبل از اینکه با نحوه اجرای رنگ اپوکسی و فرمول ساخت رنگ اپوکسی آشنا شوید باید یکسری از وسایل و ابزارهای لازم را بشناسید. برخی از این تجهیزات مهم برای رنگ آمیزی رنگ های اپوکسی عبارتند از:

  • دستگاه ساب
  • ترازو
  • میکسر
  • کفش میخی
  • ماله شانه ای
  • غلتک حباب گیری
  • دستگاه ایرلس

ابزار و تجهیزات لازم برای اجرای رنگ اپوکسی

ابتدا زنگ زدگی را برطرف کنید

قبل از طریقه مصرف رنگ اپوکسی باید سطوح مورد نظرتان را با استفاده از یک ابزار چرخشی مثل دستگاه ساب و برس سیمی خوب پاک کنید. سپس با کمک یک سنباده ریز خوب لایه ها و تمام فرو رفتگی ها و برآمدگی های سطح را هموار کنید تا سطح بعد از رنگ آمیزی شفاف و براق شود.

آلودگی و کثیفی را پاک کنید

بعد از اینکه سطوح مورد نظرتان را به خوبی سنباده کشیدید تمام خاک و چربی روی سطح را حسابی با آب و صابون بشویید. سپس برای اینکه بعد از اجرای رنگ های صنعتی سطح دچار زنگ زدگی نشود باید با کمک پارچه های تمیز که پرز ندارد سطح را به خوبی خشک کنید.

زیر سازی برای اجرای رنگ اپوکسی

زیر سازی سطح فلزی در اجرا و کیفیت رنگ اپوکسی نقش مهمی دارد. چون سطح برخی از فلزات یک نوع روغن وجود دارد که این روغن مانع از جذب رنگ های اپوکسی می‌شود. پس برای افزایش کیفیت اجرای رنگ های صنعتی اپوکسی باید به طور مستقیم این روغن را از روی سطوح فلزی پاک کنید.

پرایمر را اعمال کنید

در نحوه اجرای رنگ اپوکسی فلز از قبل با کمک ترازو مواد را اندازه گیری کرده و یک اسپری رنگ آماده کنید. بهتر است برای تهیه این رنگ از مواد پلیمری مثل پلی یورتان هم استفاده کنید. سپس تفنگ اسپری را با استفاده از پرایمر پر کنید و بعد از آن پرایمر را به صورت یکنواخت و صاف روی سطح اسپری کنید. بعد از آن تا حدود چند ساعت اجازه دهید تا پرایمر به خوبی خشک شود حالا مجدداً لایه دوم پرایمر را روی لایه قبلی اسپری کنید و اجازه دهید تا خشک شود.

ابزار و تجهیزات لازم برای اجرای رنگ اپوکسی

 

رنگ فلز را اعمال کنید

برای اجرای این مرحله تفنگ اسپری و حتی شیلنگ را خوب با تیتر بشویید تا پرایمر از تفنگ اسپری پاک شود. حالا سمپاش را از رنگ اپوکسی فلز پر کنید و به آرامی با حرکاتی صاف و یکنواخت لایه ای از رنگ فلز اپوکسی را روی سطح پرایمر شده اسپری کنید.

برای اینکه رنگ کیفیت بیشتری داشته باشد باید در تمام سطوح فلزی فاصله تفنگ اسپری با سطح حفظ شود‌. سپس اجازه دهید تا حدود چند ساعتی لایه اول رنگ خشک شود حالا مجدداً برای بار دوم با ضربات عمودی یک لایه رنگ اپوکسی دیگر روی لایه اول اسپری کنید. البته اگر نیاز بود تا شما در این زمان روی سطح فلزی راه بروید باید از کفش میخی استفاده کنید.

نکته: چنانچه سطح فلزی شما دارای لکه های خالی و سطح غیر یکنواختی است، می توانید در لایه آخر به جای استفاده از دستگاه ایرلس و اسپری کردن رنگ از غلتک حباب گیری استفاده کنید.

سخن پایانی

در هنگام نحوه اجرای رنگ اپوکسی فلز بهتر است بدانید که فلزات به ۲ گروه آهنی و غیر آهنی دسته‌بندی می‌شوند‌. پس برای بالا بردن کیفیت رنگ آمیزی با رنگ های اپوکسی فلز ابتدا نوع فلز مورد نظرتان را مشخص کنید. سپس در زمان آلودگی زدایی با دقت و حوصله این کار را به خوبی انجام دهید.

همیشه تا زمان خشک شدن کامل لایه اول صبر کنید. ولی مطمئناً مقاوم بودن رنگ اپوکسی در برابر خوردگی و آسیب های ناشی از فشار و ضربه‌های احتمالی بسته به کیفیت رنگ های اپوکسی دارد. به همین دلیل ما در گروه صنعتی کاج طلایی آفاق برای بالا بردن کیفیت رنگ های اپوکسی روی سطوح فلزی، پلاستیکی، چوبی و حتی سرامیکی سعی کرده‌ایم مرغوب ترین رنگ های اپوکسی را به صورت خرید آنلاین در اختیارتان قرار دهیم. همچنین باکیفیت ترین خدمات اجرای رنگ اپوکسی فلز را در هر نقطه از کشور برایتان انجام دهیم.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط