نمایشگاه دائمی

تهران، الهیه، خیابان خالقی، کوچه آریا

مشاوره رایگان

02126201697 – 09192054617

قیمت فوم پلی یورتان

فوم پلی یورتان

قیمت فوم پلی یورتان – امروزه با توجه به سنگینی وزن و مساحت زیاد ساختمانان و سازه‌ها انرژی، منابع و هزینه‌های زیادی صرف آنان می‌گردد. استفاده‌ی بیش از حد از این منابع علاوه‌بر خطرات زیستی مانند گرمایش زمین و… هزینه‌های گزافی به دنبال دارد. در اتحادیه اروپا، بیش از 40 درصد انرژی مبتنی بر سوخت های فسیلی و از این رو انتشار CO2 با گرمایش و سرمایش ساختمان ها ارتباط دارد.

باتوجه به پیشرفت علم و تکنولوژی، با تولید انبوه فوم و عایق ‌های پلی یورتان می‌توانیم هدررفت انرژی را کم‌تر کنیم. قیمت آن در کشورهای مختف بر اساس شرایط جوی متفاوت است. در ادامه شرکت مهندسی کاج طلایی آفاق به این مبحث خواهد پرداخت.

تعریف فوم پلی یورتان

فوم پلی یورتان حاوی یک جزء است که با رطوبت هوا پخت می‌شود. در حین پخت منبسط می‌گردد و به‌صورت عایقی نیمه سفت‌وسخت برای نصب، تزریق تبدیل می‌شود. فوم‌های پلی یورتان انعطاف‌پذیر هستند و عمدتاً برای مونتاژ درها و پنجره‌ها، پرکننده‌ی حفره‌ها، عایق‌های صوتی و حرارتی، عایق‌های ضد آب و حریق استفاده می‌شوند.

عایق های پلی یورتان با رطوبت هوا به‌سرعت واکنش نشان می‌دهد و پس از استفاده منبسط می‌شود. پلی یورتان به دلیل قدرت چسبندگی بالا به‌خوبی روی سطوح اعمال می‌شود. فوم های پلی یورتان و همین‌طور پوشش های پلی یوریا باتوجه به نوع، کاربرد و نحوه‌ی اجرا قیمت‌های متفاوتی نیز دارند. در ادامه به بررسی قیمت فوم پلی یورتان خواهیم پرداخت.

قیمت فوم پلی یورتان بر اساس انواع آن

فوم پلی یورتان براساس نحوه‌ی استفاده

فوم با نی: متدوال‌ترین نوع فوم دربازار است. قیمت فوم پلی یروتان با نی بسیار مقرون‌به‌صرفه می‌باشد. این فوم با دستگاه نی که به همراه هر قوطی عرضه شده است استفاده می‌شود. به دلیل درصد انبساط بالا برای پر کردن حفره های وسیع از فوم پلی یورتان با نی استفاده می‌گردد.

فوم با پیستول: این فوم پلی یورتان با پیستولی مخصوص استفاده می‌شود. قیمت فوم پلی یورتان با پیستول نسبتا گران است در نتیجه این محصول مشتریان خاص خودش را دارد. ترجیح داده می‌شود حفره های نسبتاً باریک را به دلیل درصد انبساط پایین، فوم با پیستول پر کند.

قیمت فوم پلی یورتان بر اساس کاربرد آن

  • عایق های پلی یورتان جهت پرکردن حفره‌ها
  • عایق حرارتی به علت فوم سفت و سخت برای حریق ترجیح داده می‌شود.
  • فوم‌های چسبنده: این فوم ها به دلیل دارا بودن درصد انبساط بسیار دارای خاصیت چسبندگی هستند.
  • عایق صدا: از قوم پلی یورتان برای پر کردن حفره های بین مصالح مورداستفاده جهت عایق صدا، پرکردن حفره های در و پنجره و… استفاده‌می‌گردد. قیمت فوم پلی یورتان عایق صدا با توجه به کاربردش مناسب است.
  • عایق آب: آب به‌هیچ‌وجه نمی‌تواند به کف این فوم‌ها که به‌درستی اعمال‌شده و کاملاً پخت می‌شود آسیب برساند. فوم‌های پلی یورتان یک جزء برای کاربردهای محیط خارجی، استخرهای تزئینی، چسباندن سنگ‌های تزئینی به یکدیگر، جلوگیری از نشت آب از اتصالات مانند واحدهای آب و هوایی در وسایل نقلیه و آنتن‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند. قیمت فوم پلی یورتان ضدآب به علت عمر طولانی و راه‌حل مؤثری را برای کاربردهای عایق صدا، حرارت و آب ارائه می‌دهند، بالا است.

قیمت فوم پلی یورتان براساس سختی و نرمی

  • قیمت فوم پلی یورتان سخت: این فوم از عایق های پلی یورتان دارای 90 درصد سلول بسته است. یعنی 90 درصد از سلول‌های این فوم هیچ فاصله‌ای با هم ندارند. این ویژگی در این عایق باعث شده تا نشتی انرژی و منابع به حداقل برسد.
  • فوم سلول بسته معمولا در سقف یا مساحت‌های شیب دار به کار می‌رود. همچنین مصرف این فوم در مناطق سردسیر و همینطور دربرابر حریق به علت ساختاری که دارد بسیار بالا است.
  • قیمت فوم پلی یورتان نرم: Open-cell foams (فوم‌های سلول باز)

همینطور که از نامش پیداست، سلول‌های این عایق با فاصله از هم قرار دارند در نتیجه این ویژگی سبب می‌شود هوای فضای داخلی محیط مطبوع باشد. از این عایق در سالن‌های بزرگ که ظرفیت جمعیت زیاد را دارند، استفاده می‌شود. همینطور از این فوم پلی یورتان جهت عایق صوت نیز به‌کارگرفته‌می‌شود.

قیمت فوم پلی یورتان بر اساس طول عمر

این فوم براساس کاربردی که دارد، طول عمرش متغیر است. به طورمثال علاوه‌بر اینکه فوم پلی یورتان عایق صدا طول عمر کم‌تری نسب به فوم عایق حرارت دارد، قیمت فوم پلی یورتان عایق صدا نیز ارزان‌تر است. به این علت که فوم عایق صدا قابلیت قرارگرفتن در معرض نورخورشید را ندارد و به راحتی دربرابر گرما اجزای آن تغییر می‌کنند.

چرا قیمت عایق پلی یورتان به صورت مشخص در سایت شرکت‌ها درج  نمی شود؟

دلایلی وجود دارد که نمی‌توان قیمت عایق را به صورت دقیق در سایت ها درج کرد. از جمله این دلایل عبارتند از:

اجرای عایق پاششی

مهمترین دلیل بر متغیر بودن قیمت عایق پاششی پلی‌ یورتان، اجرای آن در محل اجرا می‌باشد. برخی از افراد در ابتدای پروژه به صورت قاطع قیمت می‌‍دهند. اما پس از اجرای پروژه، عدد واقعی قیمت، بسیار افزایش پیدا می‌کند. اجرای نهایی عایق پاششی پلی‌ یورتان در مکان مورد نظر نوسانات زیادی دارد. این نوسانات ناشی از شرایط محیطی پروژه است. برای مثال ممکن است صاف یا نا‌صاف بودن سطوح تحت پاشش، میزان حرارت محیط و … تاثیر زیادی در قیمت نهایی دارند.

نوع مواد پلی‌ یورتان

برند مواد اولیه پلی یورتان قطعا تاثیر بسیاری در قیمت فوم پلی یورتان دارند. مجموعه کاج طلایی آفاق مواد اولیه پلی یورتان را خود عرضه می‌کند. با توجه به این موضوع تفاوت قیمت این مجموعه با سایر شرکت ها کاملا مشهود است.

متراژ دقیق پروژه

با توجه به اینکه هزینه‌های سرویس و نگهداری ماشین‌آلات اجرای فوم پلی‌ یورتان بسیار زیاد است، طبیعی است که اجرای پروژه های پلی یورتان در متراژ پایین از لحاظ اقتصادی صرفه ندارد. از این رو متراژ پروژه در هزینه تمام‌شده پروژه بسیار تاثیرگذار است.

شرایط محل پروژه

عایق‌کاری در سقف و دیوار یک پروژه بیش از هر قسمت دیگری ضروری است. با توجه به اینکه بیشتر اتصالات، تاسیسات سرمایشی و گرمایشی، آویزهای سقف کاذب در این بخش نصب می‌شوند تاثیر بسیاری در مصرف مواد اولیه عایق پلی‌ یورتان دارد.

در زمان پاشش پلی‌ یورتان این مواد با 100 تا 150 بار فشار به صورت پودر به سطوح پاشیده می‌شود و  تمامی موانعی که در مسیر پاشش قرار دارند باعث جذب مقدار زیادی از مواد می شوند. پس با الویت‌بندی زمانی در خصوص اجرای عایق و نصب اتصالات سقف و دیوار هزینه تمام شده پروژه کاهش پیدا می‌کند.

مزایای فوم پلی یورتان

شرکت مهندسی کاج طلایی آفاق علاوه بر عرضه این محصول به بررسی مزایای عایق های پلی یورتان می‌پردازد.

  • بی بو
  • طول عمر زیاد
  • عملکرد آسان و راحت
  • مقاوم دربرابر قارچ و کپک
  • قیمت فوم پلی یورتان مقرون به صرفه است.
  • قیمت فوم پلی یورتان به علت مقرون‌به‌صرفه بودن به طراح و مهندس داخلی ساختمان اجازه داده تا از ماکزیمم فضا استفاده کنند.
  • احیای سازه‌های قدیمی: فوم عایق پلی یورتان علاوه‌بر کاربردی که در ساختمان‌های امروز دارد، می‌تواند در بازسازی خانه‌های قدیمی مورداستفاده قرار گیرد.
  • صرفه‌جویی در مصرف انرژی: عایق پلی یورتان با توجه به جلوگیری از نشت آب یا گرما سبب صرفه‌جویی در مصرف انرژی و کاهش هدررفت می‌گردد همچنین قیمت فوم پلی یورتان دربرابر این حجم از کاربرد بسیار مناسب است.
  • بالا بردن ضریب ایمنی ساختمان: عایق های پلی یورتان علاوه‌بر کاهش مصرف انرژی، با داشتن پوشش‌های ضد حریق سبب افزایش ایمنی ساختمان دربرار حریق و دیگر خطرات می‌شوند.

ویژگی‌های عایق پلی یورتان

  • دارای ضریب ریسک پایین بر اساس تحقیقات IAQ
  • قابلیت استفاده در داخل و خارج خانه علاوه‌بر مقرون‌به‌صرفه‌بودن
  • دارای مواد آلی متناسب با سلامت محیط و زیست انسانی-حیوانی

کاربرد و قیمت فوم پلی یورتان

  • مواد عایق پلی یورتان برای یخچال‌های صنعتی و خانگی: عایق های پلی یورتان که از پلی مکس و ایزوسیانات تشکیل‌شده برای گرمایش در یخچال‌ها استفاده می‌گردند.
  • سیستم‌های پلی یورتان متشکل از پلی مکس و ایزوسیانات، با تراکم کاربرد 38-44 کیلوگرم بر مترمکعب، در تولید پنل‌های سردخانه‌ای در صنعت سرمایش استفاده می‌شوند.
  • عایق های پلی یورتان در سیستم‌های خورشیدی گرمایش آب استفاده می‌شوند. از آن‌ها برای ثابت نگه‌داشتن درجه حرارت در انرژی خورشیدی، سیستم‌های گرمایش و دیگ‌های بخار استفاده می‌شود.
  • سیستم‌های پلی یورتان مورداستفاده در عایق‌کاری لوله‌های گرمایش-سرمایش، انتقال بخار زیرزمینی و زمینی، انرژی زمین‌گرمایی، گازهای مایع‌شده (LNG، LPG و غیره)، خطوط آتش‌نشانی، نفت و انتقال کلیه جریان‌های شیمیایی هستند.

موارد استفاده از فوم پلی یورتان

  • عایق های پلی یورتان با رطوبت پخته می‌شوند. به همین علت مناسب برای بتن، آجر، فلز، لمینت، آلومینیوم و پلاستیک در ساختمان هستند. همچنین در تعمیر مبلمان، قایق، در و پنجره چوبی، پنل‌های آکوستیک، پله‌ها و آشپزخانه مورداستفاده قرار می‌گیرند. این عایق‌ها 24 ساعت پس از نصب و اجرا در برابر آب مقاوم می‌شوند.
  • عایق های پلی یورتان در پوشش‌های استخرها، پل‌ها، قسمت‌های بیرونی، پارکینگ‌ها و وسایل نقلیه دریایی مانند قایق‌های تفریحی به دلیل ویژگی‌های برجسته آن مانند مقاومت شیمیایی غیر حلال، مقاومت مکانیکی و هیدرولیز استفاده می‌شود. برای پخت سریع و اتصال قوی به سطح ترجیح داده می‌شود.
  • عایق های پلی یورتان دو جزء در پوشش‌های استخرها، پل‌ها، قسمت‌های بیرونی، پارکینگ‌ها و وسایل نقلیه دریایی به دلیل ویژگی مقاومت شیمیایی غیر حلال، مقاومت مکانیکی و هیدرولیز استفاده می‌شوند. قیمت فوم پلی یورتان دو جزء مقرون‌به‌صرفه است.

سخن پایانی

شرکت مهندسی کاج طلایی آفاق در این مقاله به بررسی قیمت فوم پلی یورتان پرداخت. همچنین ضمن تعریف فوم پلی یورتان به بررسی انواع آن، کاربرد، مزایا و… اقدام کرد. علاوه‌بر این، کاج طلایی آفاق این فوم را به قیمتی مناسب و بی‌واسطه به شما عزیزان عرضه می‌کند. امید که این مطلب برایتان مفید بوده‌باشد.

برای اطلاع از خدمات هلدینگ کاج طلایی آفاق با کارشناسان ما تماس بگیرید:

اشتراک گذاری

4 پاسخ

  1. با سلام آیا برای جلوگیری از نشی گاز و آلودگی هوای پارکینگ به داخل واحد میشود از فوم پولی یورتان بجای کنف در سقف کاذب استفاده برد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط