نمایشگاه دائمی

تهران، الهیه، خیابان خالقی، کوچه آریا

مشاوره رایگان

02126201697 – 09192054617

مزایا و ویژگی های رنگ پلی یورتان ، خرید رنگ پلی یورتان

ویژگی های رنگ پلی یورتان

از بین ویژگی های رنگ پلی یورتان مقاوم بودن، سازگار بودن و ضد سایش بودن آن حائز اهمیت است. چون رنگ‌های پلی یورتان نوعی رزین هستند که لایه پوششی سختی را بر روی سطوح مختلف ایجاد می‌کنند. همچنین در هر شرایط نامطلوبی مثل نور مستقیم خورشید، باران های اسیدی، ورزش های باد و تماس با مواد شیمیایی دوام و کیفیت خود را حفظ خواهند کرد. به همین دلیل امروزه رنگ‌های پلی یورتان در زمینه ساخت و ساز و صنایع مختلف کاربردهای گسترده‌ای پیدا کرده‌اند.

معرفی رنگ پلی یورتان

رنگ‌های پلی یورتان یا همان پلی اورتان یک نوع رنگ صنعتی هستند که از واکنش میان رزین پلی یول و مکمل دیگری به نام پلی ایزوسیانات ساخته می‌شوند. این نوع پوشش های پلیمری با سطوح مختلف خصوصاً سطوح بتنی، فلزی، فولادی و چوبی چسبندگی زیادی را ایجاد می‌کنند. همچنین سازگاری زیادی با محیط دارند بنابراین طی سال‌های متمادی شفافیت و زیبایی خود را حفظ می‌کنند.

مهم‌ترین ویژگی های رنگ پلی یورتان این است که با گذشت زمان پوسته نمی‌شوند و هیچ نوع آلودگی، گرد و خاکی را به خود جذب نمی‌کنند. پس شما به راحتی می‌توانید سطوحی که با رنگ‌های پلی یورتان پوشیده شده‌اند را با مواد شیمایی قوی شستشو دهید. البته خوب است بدانید که رنگ‌های پلی یورتان در 2 گروه بزرگ دسته‌بندی می‌شوند یکی الاستومرها هستند و دیگری ترموپلاستیک ها می‌باشند.

ویژگی های رنگ پلی یورتان

رنگ پلی یورتان

رنگ‌های پلی یورتان مانند فوم تزریقی پلی یورتان وزن مولکولی بسیار بالایی دارد. از این رو رنگ‌های پلی یورتان با دیگر رنگ‌های ساختمانی کاملاً متفاوت هستند. همچنین ظاهر رنگ‌های پلی یورتان از دیگر رنگ‌های صنعتی مطلوب‌تر و دل‌نشین‌تر است. چرا که رنگ‌های صنعتی پلی یورتان مانند رنگ‌های پودری و یا برخی رنگ‌های اپوکسی پوست پرتقالی نمی‌شوند. از دیگر ویژگی های رنگ پلی یورتان ضربه پذیری زیاد آن است معمولاً این رنگ‌ها در برابر فشار، ضربه و شوک‌های محیطی آسیب پذیر نیستند. همچنین تنوع رنگ بالایی دارند و تا حد زیادی ضد آب هستند. خلاصه اینکه ظاهر چشم‌نوازی دارند و به دلیل چسبندگی زیاد با سطوح مختلف از تجهیزات و سطوح نگهداری بالایی را انجام می‌دهد.

مزایای رنگ پلی یورتان

دقت کنید با توجه به ویژگی های رنگ پلی یورتان این نوع رنگ‌های صنعتی بعد از اجرا یک سطح شفاف و صافی را ایجاد می‌کنند. هیچ گاه با گذر زمان رنگ پلی یورتان درخشندگی خود را از دست نمی‌دهد. مهم‌تر اینکه در برابر سایش و خوردگی بسیار مقاوم هستند و دوام بالایی در برابر اشعه ماورای بنفش دارند. رنگ‌های پلی یورتان کیفیت خود را در برابر تنش‌های محیطی و تغییرات آب و هوا از دست نمی‌دهند. خوب است بدانید که این نوع رنگ‌های صنعتی محدوده حرارت‌های مختلفی از منفی 30 درجه گرفته تا مثبت 110 درجه را تحمل می‌کنند. از نظر حلال بودن با هیچ نوع ماده اسیدی و قلیایی حل نمی‌شود. به همین دلیل در بیشتر کاربرد ساختمانی و صنعتی به عنوان لایه نهایی یا میانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کاربرد های رنگ پلی یورتان

با توجه به ویژگی های رنگ پلی یورتان پس می‌توان در صنایع مختلفی از این رنگ‌های صنعتی بهره برد مانند:

  • صنعت هوافضا
  • پوشش سقف های فلزی
  • عایق کاری خطوط لوله ای
  • پوشش دادن توربین های بادی
  • صنایع کشتیرانی و کشتی سازی
  • پوشش تجهیزات مکانیکی متنوع در صنعت
  • پوشش دهی کف ساختمان تجاری و صنعتی

خرید رنگ پلی یورتان

بررسی رنگ پلی یورتان

امروزه با توجه به ویژگی های رنگ پلی یورتان صنعتگران و متخصصان زیادی به سمت خرید رنگ پلی یورتان روی آورده‌اند. اما قبل از مراجعه به مراکز فروش رنگ پلی یورتان بهتر است بدانید که این نوع رنگ‌های صنعتی از لحاظ خاصیت فیزیکی و شیمیایی به چند گروه دسته‌بندی می‌شوند. یک نوع از رنگ‌های پلی یورتان به شکل مات هستند پس بیشتر برای پوشش دهی سطوح ناهموار به کار می‌روند همچنین از ثبات بالای برخوردار هستند.

نوع دیگری از رنگ‌های پلی یورتان به شکل نیمه مات تولید و عرضه می‌شوند. پس مقاومت بالایی در برابر اشعه فرابنفش خورشید دارند. همچنین رنگ‌های پلی یورتان براقی هم وجود دارد که بیشتر برای ملزومات صنعتی و حفاظت از تجهیزات فلزی به کار می‌روند. اما برخی دیگر از رنگ‌ها به صورت نیمه براق استفاده می‌شوند معمولاً این رنگ‌ها قیمت ارزان تری دارند و بیشتر به عنوان لایه میانی در سطوح مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سخن پایانی

رنگ‌های پلی یورتان نوعی پوشش های مقاوم هستند که به صورت حرفه‌ای بیشتر برای ساختمان تجاری، اداری و پوشش ملزومات صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما چون در تولید این نوع رنگ‌های صنعتی ترکیبات مختلفی به کار می‌رود همیشه سعی کنید قبل از خرید رنگ‌های پلی یورتان حتماً نوع کاربرد خود را بررسی کنید و مناسب ترین رنگ پلی یورتان را برای پوشش دهی سطوح مورد نظرتان استفاده نمایید.

برای انجام این کار تنها کافی است با کارشناسان ما در شرکت مهندسی کاج طلایی آفاق تماس بگیرید تا بهترین گزینه را برای خرید انتخاب نمایید. شما می‌توانید برای خرید رنگ‌های صنعتی پلی یورتان همه روزه با متخصصین حرفه‌ای ما در مجموعه کاج طلایی آفاق تماس بگیرید. ضمن اینکه ما با حذف واسطه و فروش آنلاین محصولات خود سعی کرده‌ایم تمامی رنگ‌های صنعتی از جمله رنگ پلی یورتان را با کمترین قیمت بازار در اختیار شما قرار دهیم‌.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط