نمایشگاه دائمی

تهران، الهیه، خیابان خالقی، کوچه آریا

مشاوره رایگان

02126201697 – 09192054617

اجرای پوشش های ضد حریق روی اسکلت فلزی

اجرای پوشش های ضد حریق روی اسکلت فلزی

یکی از حادثه‌های بسیار مهم که سالانه افراد زیادی به آن دچار می‌شوند، آتش‌سوزی است که متأسفانه مردمان زیادی با آتش‌سوزی جان خود را از دست می‌دهند. اما امروزه با اجرای پوشش‌های ضدحریق بر روی اسکلت فلزی ساختمان یا هر سطوح دیگری، از ساختمان در برابر آتش‌سوزی نگهداری می‌شود. این نوع پوشش‌ها در مدل‌های مختلف تولید می‌شوند که هرکدام ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند. اگر شما هم قصد دارید که با انواع پوشش ضد حریق در ساختمان آشنا شوید مطالعه ادامه مطلب را از دست ندهید.

پوشش ضد حریق چیست؟

پوشش ضد حریق چیست؟

پوشش های ضد حریق از اسکلت فلزی ساختمان، بناها، مصالح، ستون، تیرک و … در برابر آتش‌سوزی محافظت می‌کند. یکی از بهترین و مهم‌ترین موادی که از ساختمان در برابر آتش‌سوزی نگهداری می‌کند، این نوع پوشش‌ها هستند که اهمیت فوق‌العاده بالایی در ساختمان دارند. معمولاً در ساختمان‌های مسکونی و تجاری که دارای طبقات زیادی هستند، استفاده از این نوع پوشش‌ها بسیار ضروری است.

در این روش تمامی مناطق ساختمان و مصالح، با استفاده از این نوع پوشش‌ها محافظت می‌شوند تا در برابر آتش مقاومت بالایی را از خود نشان دهند. هنگام اجرای پوشش ‌های ضد حریق در داخل ساختمان، دمای تمام مصالح ساختمان تنظیم می‌شوند و دما را به نقطه‌ای نمی‌رساند که مواد مقاومت خود را از دست دهند و ساختمان فروبریزد. در کل این مواد را باهدف جلوگیری از تخریب ساختمان به کار می‌برند تا در هنگام آتش‌سوزی مصالح ساختمانی، تا زمان ارائه خدمات آتش‌نشانی مقاومت بالایی داشته باشند.

انواع پوشش ضد حریق

زمانی که در یک ساختمان آتش‌سوزی اتفاق می‌افتد، علاوه بر تخریب ساختمان جان افراد را هم در خطر قرار می‌دهد. باتوجه‌به اهمیت این موضوع، امروزه یک روش بسیار کارآمد برای این مشکل طراحی شده است. اجرای پوشش‌ های ضد حریق، از ساختمان و جان افراد ساکن در آنجا محافظت می‌کند. این نوع پوشش‌ها را در مدل‌های مختلف طراحی می‌کنند که عبارت‌اند از:

مواد پاششی معدنی:

این نوع پوشش‌های ضدحریق گرانول‌هایی دارند که منبسط شده‌اند و همراه با چسبنده‌های هیدرولیک مانند گچ به کار می‌روند. از مواد پاششی معدنی، می‌توان در داخل و خارج از ساختمان خود استفاده نمود. باتوجه‌به عملکرد و کیفیت بالایی که این نوع پوشش‌های ضدحریق دارند، در برابر تمام پوشش‌های دیگر کارآمدتر هستند‌. این نوع پوشش‌های ضدحریق، از ساختمان ۳ تا ۴ ساعت و تا دمای ۱۰۰۰ درجه سلسیوس محافظت می‌کند. ضخامت این نوع پوشش‌ها به نوع ساختمان و میزان مقاومت بستگی دارد.

رنگ‌های منبسط شونده:

این نوع پوشش‌ها بر اساس آب یا حلال طراحی می‌شوند و آن‌ها را تا ضخامت حداکثر ۶ میلی‌متر راه‌اندازی می‌کنند. این پوشش‌های ضدحریق، مقاومت ساختمان را تا دمای ۲۷۰ تا ۳۰۰ درجه سلسیوس بالا می‌برد. رنگ‌های منبسط شونده از ساختمان و مصالح به‌کاررفته در آن، به مدت ۲ ساعت محافظت می‌کند.

بردها و پنل‌های ضدحریق:

این نوع پوشش‌ها در برابر حرارت و رطوبت مقاومت فوق‌العاده بالایی را از خود نشان می‌دهند. این مواد را در مدل‌های متنوع مانند گچ، منیزیم، فیبرهای سیمانی و … طراحی می‌کنند. از بردها و پنل‌های ضدحریق، می‌توان در داخل و خارج از ساختمان بر روی هر نوع مصالحی استفاده کرد. در این مواقع می‌توان مقاومت ساختمان را در برابر آتش‌سوزی افزایش داد. باتوجه‌به وزن کمی که این مواد دارند، جابه‌جایی و راه‌اندازی آن‌ها بسیار آسان است.

همچنین بخوانید: ویژگی ‌های پوشش ‌های ضد حریق معدنی

فواید استفاده از پوشش های ضد حریق

هنگام اجرای پوشش های ضد حریق در داخل ساختمان، در صورت بروز آتش‌سوزی تمام مصالح داخل ساختمان تا زمان ارائه خدمات آتش‌نشانی از خود مقاومت نشان می‌دهد و تخریب نمی‌شود. این محافظت هرچند که در عرض چند دقیقه کوتاه هم باشد، ولی در این مدت‌زمان کم انواع خسارت و تلفات جانی را کاهش می‌دهد. امروزه انواع مصالح مختلف برای ایمن‌سازی ساختمان‌ها ایجاد شده‌اند که پوشش‌های ضدحریق هم یک نوع مواد برای ایمن‌سازی ساختمان‌ها محسوب می‌شوند.

پوشش ضد حریق سازی، ممکن است که زمان تخریب ساختمان در اثر آتش‌سوزی را تا ۵ ساعت به تأخیر بیندازد. در این صورت تعمیر دوباره ساختمان آسان‌تر می‌شود و خسارت‌های ناشی از آتش‌سوزی هم تاحدامکان کاهش پیدا می‌کند. یکی از مهم‌ترین مصالحی که امروزه برای هر ساختمانی کاربرد دارد، پوشش‌های ضدحریق است‌.

مزایای اجرای پوشش‌های ضدحریق

مزایای اجرای پوشش‌های ضدحریق

پوشش‌های ضدحریق در داخل ساختمان مزایای بسیار زیادی دارند و نجات جان افراد ساکن در ساختمان از بزرگ‌ترین مزایای این نوع پوشش‌ها محسوب می‌شود. علاوه بر این موارد پوشش‌های ضدحریق مزایای بسیار بیشتری دارند که عبارت است از:

  • مقاومت ساختمان در برابر آتش‌سوزی را افزایش می‌دهد.
  • از ایجاد گازهای سمی در داخل ساختمان پیشگیری می‌کند.
  • بازسازی دوباره ساختمان را راحت‌تر می‌کند.
  • جذابیت ظاهری ساختمان را تاحدامکان حفظ می‌کند.
  • نصب و راه‌اندازی این نوع پوشش‌ها به‌راحتی انجام می‌شود.
  • در داخل این مواد هیچ‌گونه قارچ، باکتری، میکروب و … رشد نمی‌کند.
  • طول عمر پوشش‌های ضدحریق بسیار بالا است.
  • میزان چسبندگی این مواد بر روی سطوح مختلف بسیار زیاد است.

کاج طلایی آفاق یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌ها در زمینه اجرای پوشش‌های ضدحریق و انواع عایق‌های پاششی پلی‌یورتان است. این مجموعه همراه با کادر مجرب خود در هر زمان و مکانی آماده ارائه خدمات خود به تمام مشتریان است. درصورتی‌که قصد عایق‌کاری ساختمان خود را با استفاده از پوشش‌های ضدحریق دارید، می‌توانید کارهای خود را به این مجموعه واگذار کنید.

سخن پایانی

باتوجه‌به پیشرفت امکانات موجود در زندگی انسان‌ها، امروزه انواع مصالح متنوع طراحی شده‌اند که برای ایمن‌سازی ساختمان‌ها اهمیت بسیار زیادی دارند. پوشش‌های ضدحریق یکی از مواردی هستند که برای پیشگیری از ایجاد خسارت‌های بسیار زیاد در اثر آتش‌سوزی، در داخل ساختمان‌ها راه‌اندازی می‌شوند. در این مواقع ساختمان تا زمان رسیدن آتش‌نشانی و خاموش شدن آتش، از خود مقاومت نشان می‌دهد. اگر قصد حفاظت از جان عزیزان خود را دارید، حتماً به فکر اجرای انواع پوشش ضد حریق در ساختمان خود باشید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط