نمایشگاه دائمی

تهران، الهیه، خیابان خالقی، کوچه آریا

مشاوره رایگان

02126201697 – 09192054617

معرفی کفپوش بیمارستانی و ویژگی ها

انواع کفپوش بیمارستانی

کفپوش بیمارستانی در 2 مدل ساده و کفپوش های آنتی باکتریال یا همان ضد میکروب تولید می‌شود‌. معمولاً پوشش های ساده بیشتر در راهروها، سالن‌های انتظار، اماکن عمومی بیمارستان و حتی کلینیک‌ها و مطب پزشکان استفاده می‌شوند.

ولی کفپوش آنتی باکتریال بیمارستانی بیشتر در بخش بستری بیماران، اتاق عمل، آزمایشگاه‌ها و بخش مراقبت‌های ویژه به کار می‌رود‌. بنابراین کفپوش های بیمارستانی در طرح و رنگ‌های متنوعی مانند کفپوش رولی بیمارستانی وجود دارند که بسته به نوع محل و طرز استفاده از آن دارای ویژگی متفاوتی هستند.

معرفی کفپوش بیمارستانی

بیمارستان یکی از مکان‌های عمومی است که در بالاترین سطح آلودگی و عفونت قرار دارد. از این رو برای رعایت اصول بهداشتی و فراهم کردن فضایی استریل در بیمارستان‌ها باید از یکسری کفپوش های مخصوص بیمارستان استفاده شود. زیرا این اقدام پیشگیرانه تا حد زیادی می‌تواند از تجمع آلودگی و انتشار عفونت‌های بیمارستانی جلوگیری کند. به همین دلیل ما در این متن قصد داریم شما را با چند نمونه از بهترین کفپوش های بیمارستانی آشنا کنیم.

معرفی انواع کفپوش بیمارستانی

کفپوش اپوکسی بیمارستانی

از آنجایی که کف بیشتر بیمارستان‌ها از بتن ساخته شده است پس‌ برای پوشش کف ساختمان بیشتر کفپوش های اپوکسی مقاومت خوبی دارند. زیرا این نوع پوشش های پلیمری از رزین تولید می‌شوند بنابراین هنگام تماس با مواد اسیدی و قلیایی مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهند.

در واقع تولیدکننده کفپوش بیمارستانی، جنس‌ کفپوش بیمارستانی اپوکسی را به گونه‌ای قرار داده است که به راحتی با مواد ضد عفونی و شوینده پاک می‌شود‌. از نظر اقتصادی هم ارزان‌تر از کفپوش بیمارستانی در طرح و رنگ‌های دیگر است.

کفپوش پلی یورتان بیمارستانی

همان‌طور که از نامش پیداست این نوع کفپوش بیمارستانی یک کفپوش مقاوم بر پایه‌ رزین پلی یورتان است. بنابراین کفپوش های بیمارستانی پلی اورتان بدون درز و یکپارچه هستند. بنا براین بر روی سطح این نوع کفپوش های صنعتی‌ هیچ شکافی برای تجمع آلودگی و عفونت‌ها وجود ندارد

پس اجرای کفپوش های پلی یورتان در محیط های وسیع مثل سالن‌های بیمارستان و آزمایشگاه‌ها بسیار راحت و سریع است. همچنین انعطاف پذیری بالایی دارد و در برابر ضربه‌ های شدید و فشارهای بالا هیچ آسیبی نمی‌بیند. مهم‌تر اینکه قیمت کفپوش بیمارستانی پلی یورتان بسیار مناسب است.

 

کفپوش وینیل

یکی دیگر از انواع کفپوش که زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد کفپوش های وینیل هستند. این محصول بیشتر به دلیل طرح و رنگ متنوعی که دارد مورد توجه مهندسان قرار گرفته است. همچنین به سادگی تمیز می‌شود و استحکام بالایی در برابر مواد ضد عفونی و سایر مواد اسیدی دیگر دارد.کفپوش های بیمارستانی وینیل ضد آب هستند و هنگام تماس با رطوبت شکل خود را حفظ می‌کنند. همچنین تحمل زیادی در برابر ضربه های شدید و فشار اجسام سنگین دارند.

از طرفی به طور یکپارچه و صاف، سطوح مختلف کف بیمارستان را پوشش می‌دهند. پس تردد ویلچر، برانکارد و سایر تجهیزات‌ بیمارستانی به راحتی انجام می‌شود. مهم‌تر اینکه هیچ درزی روی کفپوش های وینیل برای رشد باکتری‌ها و عوامل عفونت زا وجود ندارد. به همین دلیل کفپوش وینیل جزو کفپوش آنتی باکتریال بیمارستانی قرار دارد.

کفپوش وینیل هموژن

دقت کنید انواع کفپوش های بیمارستانی وینیل هموژن بیشتر برای قسمت‌هایی مناسب است که رفت و آمد در آنجا زیاد باشد. زیرا این محصول دارای لایه های بسیار فشرده‌ای است که مقاومت بسیار بالایی دارد. همچنین ضد لغزش است پس بیماران بدون هیچ‌ نگرانی روی آن راه می‌روند. مهم‌تر اینکه کفپوش وینیل هموژن خاصیت آنتی استاتیک دارد پس بیشتر برای قسمت اورژانس، بخش‌های تصویربرداری و حتی ورودی بیمارستان استفاده می‌شود.

انواع کفپوش بیمارستانی

کفپوش PVC

در بین کفپوش های بیمارستانی این محصول هم به صورت معمولی و هم به شکل آنتی باکتریال ساخته می‌شود. بنابراین تنوع رنگ، مدل و ضخامت این کفپوش بسیار بالا است. همچنین مقاومت خوبی در برابر ضربه های شدید و فشار تجهیزات‌ سنگین دارد. این نوع کفپوش های صنعتی در تماس با نم و رطوبت هیچ تغییر شکلی ندارند و هیچ گاه متورم و شکسته نمی‌شوند.

از این رو برای قسمت های مختلف بیمارستان مثل اتاق جراحی، قسمت مراقبت‌های ویژه، بخش اورژانس و غیره مناسب هستند. البته برای پوشش کف آزمایشگاه و قسمت‌هایی از درمانگاه هم گزینه خوبی به شمار می‌آید.

سخن پایانی

اگر به دنبال کفپوش بیمارستانی در بالاترین کیفیت هستید باید بدانید که یک کفپوش بیمارستانی خوب باید دوام و ماندگاری بالایی داشته باشد. ضد لغزش بوده و هیچ مشکلی برای حرکت ویلچر، برانکارد و سایر تجهیزات چرخدار به وجود نیاورد. لازم است تا کفپوش بیمارستانی ضد خش باشد چون در طول شبانه روز کف بیمارستان زیاد با اشیاء تیز و برنده تماس دارد.

بهتر است کفپوش بیمارستانی کم حجم باشد چون سبک بودن کفپوش باعث تجمع کمتر غبار و آلودگی می‌شود. از طرفی باید پاکسازی کفپوش راحت باشد و از تنوع رنگ بالایی برخوردار باشد تا تفکیک قسمت های مختلف بیمارستان به راحتی انجام شود. پس اگر شما هم به دنبال بهترین و مرغوب ترین نمونه این محصول هستید برای خرید کفپوش بیمارستانی می‌توانید به گروه صنعتی کاج طلایی آفاق مراجعه کنید.

ما با ارائه خدمات و محصولات باکیفیت و ارزان قیمت، جایگاه خاصی در بازارهای فروش پیدا کرده‌ایم. همچنین ضمن مشاوره رایگان در مورد ویژگی کفپوش بیمارستانی می‌توانیم درخواست شما را از سراسر کشور در کمترین زمان برآورده کنیم.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط