نمایشگاه دائمی

تهران، الهیه، خیابان خالقی، کوچه آریا

مشاوره رایگان

02126201697 – 09192054617

تفاوت رنگ صنعتی با پوشش پلی یوریا در چیست؟

تفاوت رنگ صنعتی با پوشش پلی یوریا در چیست؟

پوشش پلی یوریا Polyurea coating یک نوع کف‌پوش اپوکسی است که انعطاف‌پذیری بسیار زیادی دارد و همین مورد باعث شده است که طرف‌داران آن روزبه‌روز افزایش پیدا کند. رنگ‌های صنعتی هم جز پوششی‌هایی هستند که بنابراین تشکیل‌دهنده آن، یک نوع پوشش بسیار مقاوم را ایجاد می‌کنند. اگر شما هم قصد دارید با تفاوت‌های رنگ صنعتی و پوشش پلی یوریا آشنا شوید، پس ادامه مطلب را دنبال کنید.

کاربرد پوشش پلی یوریا

کاربرد پوشش پلی یوریا

پوشش‌های پلی یوریا یک نوع الاستومر هستند که از ترکیب ایزوسیانات و پلی آمین ساخته‌شده‌اند. استحکام و مقاومت بسیار بالایی که این نوع پوشش‌ها دارند، باعث برتری آن نسبت به سایر پوشش‌های دیگر شده است. برخی از مهم‌ترین کاربردهای پلی یوریا، عبارت است از:

  • ساختمان‌سازی: از پلی یوریا در کف‌پوش ساختمان‌ها به‌عنوان یک روش عایق‌بندی در برابر ضربه، الکتریسیته، حرارت و … استفاده می‌شود. همچنین در قسمت‌های بتنی ساختمان به‌عنوان یک پوشش محکم و انعطاف‌پذیر، این نوع ماده را به کار می‌برند.
  • صنایع نفت و پتروشیمی: از پلی یوریا در صنایع نفت و پتروشیمی، به‌عنوان یک روش عایق‌بندی مخزن نفت ولوله‌های پالایشگاه استفاده می‌شود.
  • آب و فاضلاب: در این صنایع، پلی یوریا برای عایق‌بندی لوله‌های انتقال آب و فاضلاب و مخزن‌ها کاربرد فراوانی دارد.
  • نظامی: باتوجه‌به مقاومت بسیار بالای پلی یوریا در برابر انرژی و انفجار، از این نوع ماده در صنایع نظامی هم استفاده می‌شود.
  • کشتیرانی: پوشش پلی یوریا برای عایق‌بندی سطح کشتی‌ها کاربرد بسیار مهمی دارد.

انواع رنگ صنعتی و کاربرد آن‌ها

رنگ‌های صنعتی یک نوع پوشش بسیار مقاوم هستند که انواع وسایل را در برابر تغییرات محیطی، مکانیکی و شیمیایی محافظت می‌کنند. برخی از رنگ‌های صنعتی و کاربرد آن‌ها عبارت است از:

  • رنگ اپوکسی: این نوع رنگ‌ها مقاومت بسیار بالایی در برابر مواد شیمیایی، ساییدگی، رطوبت و … دارد.
  • رنگ پلی‌یورتان: این رنگ‌ها مقاومت شیمیایی و مکانیکی بالایی در برابر نور خورشید، رطوبت و … دارند و آن را بر روی انواع سطوح آلومینیومی، مس و گالوانیزه استفاده می‌کنند.
  • رنگ ترمو پل است: ترمو پل است با سرعت بالایی خشک می‌شود و در برابر الکتریسیته و انواع شرایط آب‌وهوایی مقاومت بسیار زیادی دارد.
  • رنگ کوره‌ای: این نوع رنگ‌ها از استحکام و چسبندگی فوق‌العاده بالایی برخوردار هستند. در صنایع خودروسازی و انواع قوطی‌ها از رنگ‌های کوره‌ای استفاده می‌شود.

تفاوت رنگ صنعتی با پوشش پلی یوریا

تفاوت رنگ صنعتی با پوشش پلی یوریا

پوشش پلی یوریا و رنگ‌های صنعتی قابلیت شستشو دارند و در برابر انواع ضربه و ساییدگی مقاومت بسیار بالایی را از خود نشان می‌دهند. هرکدام از این نوع پوشش به دلیل مزیت‌ها و ویژگی‌های خاصی که دارند، نسبت به همدیگر برتری پیدا می‌کنند. برخی از تفاوت‌های بین رنگ صنعتی و پوشش پلی پوریا عبارت است از:

  • ضخامت پوشش دهی توسط رنگ‌های صنعتی را به‌دلخواه خود می‌توان تنظیم کرد اما پلی یوریا فقط ۲ تا ۳ سانتی‌متر سطح مواد را پوشش می‌دهد.
  • انعطاف‌پذیری پوشش پلی یوریا در مقایسه بارنگ صنعتی بیشتر است.
  • سطحی که با استفاده از پلی یوریا عایق‌بندی شده است را می‌توان رنگ کرد ولی این امکان در رنگ‌های صنعتی وجود ندارد.
  • مقاومت پلی یوریا در برابر ساییدگی تقریباً ۳ برابر مقاومت در رنگ‌های صنعتی است.
  • مقاومت پلی یوریا نسبت به رنگ صنعتی بیشتر است؛ به همین دلیل در برابر اشعه‌های نور خورشید تغییر رنگ نمی‌دهد.
  • هزینه‌های مربوط به اجرای پلی یوریا کمتر از رنگ‌های صنعتی است.
  • پلی یوریا با استفاده از اسپری سطح مواد را عایق‌بندی می‌کند، اما رنگ‌های صنعتی را به روش دستی و به‌صورت دلخواه می‌توان اجرا کرد.

مزایای استفاده از پوشش پلی یوریا

به دلیل کشش بالا، انعطاف‌پذیری زیاد و مقاومت بالای پلی یوریا، امروزه در صنایع مختلف از این ماده برای پوشش دهی استفاده می‌شود. یکی از مهم‌ترین مزایای پلی یوریا این است که به‌صورت جامد در دسترس است. در ساختار این نوع پوشش از هیچ‌گونه مواد آلی فرار استفاده‌نشده است؛ به همین دلیل هنگام ورود به محیط انواع دود و گازهای سمی از خود تولید نمی‌کند. باتوجه‌به ساختاری که پلی بوریا دارد، هیچ‌گونه آسیبی به محیط‌زیست وارد نمی‌کند.

مهم‌ترین مزایای استفاده از پوشش‌های پلی بوریا نسبت به سایر پوشش‌های دیگر، انعطاف‌پذیری بالایی است که در برابر استحکام فوق‌العاده زیاد آن وجود دارد. استفاده از این مواد، انواع سطوح را در برابر ساییدگی و ضربه مقاوم می‌کند. اجرای این نوع پوشش‌ها در تمام محیط‌ها به‌آسانی صورت می‌گیرد.

هزینه‌های مربوط به پوشش پلی یوریا

طبق نوسانات بسیار زیادی که امروزه در قیمت محصولات وجود دارد، نمی‌توان هزینه مواد را به‌صورت دقیق مشخص نمود. در کل هزینه‌های مربوط به پلی یوریا، به میزان مصرف مواد در محیط موردنظر بستگی دارد. نظر به اینکه پلی یوریا به‌صورت اسپری در محیط پخش می‌شود و محیط را عایق‌بندی می‌کند، پس نحوه اجرای آن در میزان مصرف مواد تأثیر بسیار زیادی دارد. درصورتی‌که مواد در محیط مناسب اجرا نشود، مواد بیشتری مصرف می‌شود و هزینه‌ها بالاتر می‌رود.

برای اجرای پوشش پلی یوریا، مراحل کار را به افراد ماهر و متخصص در این زمینه واگذار کنید. در این صورت تمام مراحل به‌خوبی و بدون هیچ‌گونه مشکلی انجام می‌شود و از مصرف بی‌رویه مواد هم پیشگیری می‌شود. هزینه‌های مربوط به افرادی که پوشش را اجرا می‌کنند هم شامل هزینه‌های اجرای پلی بوریا می‌شود. شرکت کاج طلایی آفاق با بهره‌مندی از کادر مجرب و متخصص خود، چندین سال است که در حوزه عایق‌کاری ساختمان‌ها فعالیت دارد. تمام مراحل اجرا عایق‌بندی توسط پلی بوریا در این مجموعه، با کمترین هزینه‌های ممکن انجام می‌شود.

سخن پایانی

با پیشرفت علم و فنّاوری، امروزه انواع روش‌های متنوع برای پیشگیری از آسیب‌های مکانیکی، شیمیایی و محیطی ایجادشده است. پوشش پلی پوریا و انواع رنگ‌های صنعتی، جزء پوشش‌هایی هستند که مقاومت بسیار زیادی را در کف‌پوش‌ها ایجاد می‌کنند. هرکدام از این مواد دارای مزایا و ویژگی‌های مخصوص به خود هستند که باعث می‌شود افراد طبق احتیاجات خود بهترین گزینه را انتخاب نمایند. برای اجرای پوشش پلی یوریا و انواع عایق‌کاری‌ها، کار خود را به شرکت‌های معتبر واگذار کنید تا تمام مراحل به‌خوبی و در کمترین زمان ممکن انجام شود. مهم‌ترین مزایای استفاده از پوشش‌های پلی بوریا نسبت به سایر پوشش‌های دیگر، انعطاف‌پذیری بالایی است که در برابر استحکام فوق‌العاده زیاد آن وجود دارد. استفاده از این مواد، انواع سطوح را در برابر ساییدگی و ضربه مقاوم می‌کند. اجرای این نوع پوشش‌ها در تمام محیط‌ها به‌آسانی صورت می‌گیرد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط