نمایشگاه دائمی

تهران، الهیه، خیابان خالقی، کوچه آریا

مشاوره رایگان

02126201697 – 09192054617

نحوه اجرای رنگ اکریلیک روی دیوار و ساختمان

رنگ اکریلیک دیوار

رنگ اکریلیک دیوار روی سطوح گچی، آجری، فلزی و هر دیواری از جنس بتنی، چوبی و سیمانی قابل اجرا است. زیرا رنگ اکریلیک از جمله رنگ های صنعتی به شمار می‌آید که ترکیبات آن بر پایه‌ آب است. در نتیجه درخشندگی و چسبندگی بسیار بالایی روی سطوح مختلف دارد.

همچنین با سرعت بالایی خشک می‌شود و ماندگاری خوبی روی دیوار و سایر قسمت‌های ساختمان دارد. اگر می‌خواهید شما هم با کمک رنگ های اکریلیک، دیوار و یا ساختمان خود را رنگ کنید بهتر است در ادامه این متن با نحوه استفاده از رنگ اکریلیک روی دیوار های مختلف آشنا شوید.

نحوه زیرسازی رنگ اکریلیک

برای زیرسازی رنگ اکریلیک دیوار و زیر کار رنگ اکریلیک سطوح مختلف مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. تمیز کردن سطح: ابتدا مطمئن شوید که سطح کاملاً تمیز و خشک است. هر گونه گرد و غبار، چربی، و روغن را از سطح پاک کنید.

۲. پر کردن نقاط خالی: اگر روی دیوار نقاط خالی یا خراش وجود دارد، از مواد پر کننده (مانند گچ یا مواد پر کننده دیواری) استفاده کنید تا آنها را پر کنید و سطح را صاف کنید. پس از خشک شدن، سطح را سرسیل کنید.

۳. نواقص را برطرف کنید: اگر دیوار نقاطی دارای ترک یا ساییدگی است، آنها را با مواد مناسب پوشش دهید.

۴. استفاده از زیرپوشش: استفاده از زیرپوشش مناسب برای رنگ اکریلیک بسیار مهم است. زیرپوشش‌های خاصی وجود دارند که عملکرد رنگ را بهبود می‌بخشند و در برخی موارد ممکن است لازم باشد تا برای مقاومت بیشتر در برابر رطوبت و خشکی از زیرپوشش‌های خاص استفاده شود.

۵. نگهداری زمان کافی: به زمانی که در دستورالعمل زیرپوشش مشخص شده توجه کنید و اجازه دهید زیرپوشش به طور کامل خشک شود.

۶. آماده کردن برای رنگ اکریلیک: پس از اینکه زیرپوشش خشک شد، مطمئن شوید که سطح صاف است و آماده برای اعمال رنگ اکریلیک است. در صورت لزوم، سطح را سرسیل کنید تا صاف شود.

روش های مختلف اجرای رنگ اکریلیک دیوار

یکی از نکات مهمی که باید به غیر از قیمت رنگ اکریلیک دیوار در زمان اجرای رنگ صنعتی اکریلیک به آن توجه کنید نوع سطح دیوار است. زیرا نحوه استفاده از رنگ های صنعتی اکریلیک روی دیوارهای مختلف تا حدودی با یکدیگر فرق دارد. به همین علت روش های اجرای رنگ صنعتی اکریلیک به انواع زیر دسته بندی می‌شود.

روش های مختلف اجرای رنگ اکریلیک دیوار

اجرای رنگ اکریلیک دیوار روی سطوح گچی

برای اجرای رنگ اکریلیک روی دیوار گچی باید اول از همه سطح دیوار را به خوبی روغن کاری کنید. در واقع این کار سبب می‌شود تا رنگ اکریلیک بهتر به دیوار بچسبد. البته چون این نوع رنگ ها بر پایه‌ آب هستند پس نوع پرایمر زیر کار رنگ اکریلیک خیلی مهم است. به همین دلیل باید از روغن هایی برای آستر استفاده کنید که بر پایه آب تولید شده‌اند. زمانی که لایه اول روغن کاری خشک شد در نهایت رنگ اکریلیک مورد دلخواهتان را روی دیوار استفاده کنید.‌

اجرای رنگ اکریلیک دیوار روی کاغذ دیواری

شاید برایتان پیش آمده باشد که بخواهید روی کاغذ دیواری را با رنگ متفاوتی رنگ بزنید. برای این کار باید نحوه زیرسازی رنگ اکریلیک را به خوبی بلد باشید. پس ابتدا قسمت‌هایی از کاغذ دیواری که پاره و شل شده است را ترمیم کنید. سپس فرایند روغن کاری دیوار را روی کاغذ دیواری انجام دهید.

بعد از خشک شدن آستر با کمک یک سنباده نرم سطح زیر کار رنگ اکریلیک را صاف و هموار کنید‌. در نهایت رنگ اکریلیک را با قلم مو یا غلتک روی دیوار بمالید. اگر روی کاغذ دیواری نقوش برجسته ای وجود دارد بهتر است رنگ های اکریلیک مات را انتخاب کنید.

اجرای رنگ اکریلیک دیوار روی سطوح سیمانی

دیوارهایی که از جنس سیمان هستند باید قبل از رنگ آمیزی با رنگ های اکریلیک حتماً شسته شوند‌. بعد از اینکه سطوح سیمانی خشک شد با استفاده از روغن کاری یا همان پرایمر لایه صاف و یکدستی را روی دیوار سیمانی ایجاد کنید.

در مرحله نهایی بعد از خشک شدن آستر باید اجرای رنگ صنعتی اکریلیک را انجام دهید. البته چون دیوارهای سیمانی تا حدودی رنگشان تیره است در هنگام خرید رنگ اکریلیک بهتر است رنگ اکریلیک دیوار طوسی را انتخاب کنید.

روش های مختلف اجرای رنگ اکریلیک دیوار

اجرای رنگ اکریلیک دیوار روی سطوح فلزی

دقت کنید اجرای رنگ اکریلیک روی دیوار و ساختمان های فلزی کار ساده‌ای نیست. بنابراین ما انجام این کار را به افراد غیرحرفه‌ای توصیه نمی‌کنیم. البته اگر به ناچار باید با کمک رنگ اکریلیک سطوح فلزی را رنگ کنید ابتدا تمامی سطح دیوار فلزی را با کمک پوشش های روغنی و یا ضد زنگ آستر کنید.

بعد از اینکه آستر خشک شد با کمک پیسوله و یا غلتک رنگ اکریلیک دلخواهتان را روی سطوح فلزی استفاده کنید. ولی همیشه برای رنگ کردن سطوح فلزی و سازه های فولادی از رنگ های اکریلیک مخصوص فلز استفاده کنید. زیرا این نوع رنگ ها در تماس با نم و رطوبت هیچ نوع فرسایش و پوسیدگی پیدا نمی‌کنند. همچنین مقاومت بالایی دارند و هیچ‌گاه در برابر شرایط دمایی نامساعد لک و کپک نمی‌زنند.

اجرای رنگ اکریلیک روی رنگ پلاستیک

برای این کار باید با یک سمباده نرم دیوار مورد نظرتان که قبلاً با رنگ پلاستیک رنگ آمیزی شده است را سنباده بکشید تا سطح دیوار زبر شود. سپس با یک پارچه تمیز و خشک گرد و غبار دیوار را پاک کنید. در نهایت رنگ اکریلیک را روی دیوار به کار ببرید.

سخن پایانی

اگر چه اجرای رنگ اکریلیک دیوار روی سطوح مختلف کار بسیار ساده‌ای است. ولی برای درخشندگی این نوع رنگ ها حتماً سطح مورد نظرتان را به خوبی خشک کنید چون نباید میزان رطوبت محیط بیشتر از ۸۰ درصد باشد. همچنین دمای محیطی که قرار است رنگ آمیزی در آن انجام شود باید میان ۱۰ الی ۳۵ درجه سانتیگراد تنظیم شود. اگر هوا ابری بود لازم است تا از رنگ های اکریلیک مخصوص فضای بیرون استفاده کنید.

از طرفی برای رنگ آمیزی دیوارهایی که مستقیم در برابر نور خورشید هستند از رنگ های اکریلیک استفاده نکنید. ولی چنانچه ناچار هستید تا در فضای بیرون در تماس با آفتاب این نوع رنگ ها را به کار ببرید مطمئناً رنگ های اکریلیک سیلیکونی بهترین گزینه هستند.

اگر تخصص زیادی در زمینه اجرا و خرید رنگ اکریلیک ندارید ما در گروه صنعتی کاج طلایی آفاق می‌توانیم در هر نقطه از کشور در کنار شما باشیم. زیرا ما در این مجموعه باکیفیت ترین خدمات و محصولات متنوع از جمله انواع رنگ های اکریلیک، پوشش های معدنی ضد حریق و کفپوش های معدنی را ارائه می‌دهیم.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط