نمایشگاه دائمی

تهران، الهیه، خیابان خالقی، کوچه آریا

مشاوره رایگان

02126201697 – 09192054617

معرفی بهترین روش های عایق بندی سالن پرورش قارچ

عایق بندی سالن پرورش قارچ

عایق بندی سالن پرورش قارچ با فوم های پلیمری یکی از بهترین روش ها برای تنظیم شرایط محیطی درون سالن است. چون با عایقکاری سالن پرورش قارچ علاوه بر اینکه هزینه‌های استفاده از سیستم‌های تهویه مطبوع کاهش می‌یابد.

میزان رطوبت فضای داخلی سالن به حداقل می‌رسد. پس موفقیت در پرورش قارچ به دو فاکتور مهم دما و رطوبت محیط بستگی دارد. از این رو برای حفظ دما و رطوبت فضای داخلی سالن بهتر است از عایق های مدرن با کارایی بالا مثل فوم پاششی پلی یورتان استفاده کنید.

بهترین عایق بندی سالن پرورش قارچ

پرورش قارچ از جمله کسب و کارهای پررونقی است که برای موفقیت در آن باید یک سالن استاندارد با عایق بندی صحیح داشته باشید. اگر چه امروزه عایق های مختلفی مثل استیل ضد زنگ، پشم شیشه، پشم سنگ و غیره ‌برای پوشش دادن سقف، کف و بدنه سالن های پرورش قارچ ‌مورد استفاده‌ قرار می‌گیرد.

اما عایق های پلی یورتان به دلیل داشتن برخی ویژگی های منحصر به فرد دارای بالاترین کارایی هستند. بنابراین شرایط دمایی و رطوبتی محیط کشت قارچ را در بهترین کیفیت فراهم می‌کنند. زیرا فوم های پاششی پلی یورتان دارای ضریب مقاومت حرارتی R_Value بسیار بالایی هستند.

پس این عایق ها از گرم شدن تالارهای پروش قارچ در تابستان و پایین آمدن دمای سالن در زمستان به شدت جلوگیری می‌کنند. در نتیجه هزینه مصرف انرژی جهت کنترل، تأمین و تعادل سازی دمای ثابت تالار پرورش قارچ کاهش می‌یابد. از طرفی نوسانات دمایی سالن تا حد زیادی به تعادل می‌رسد.

بهترین عایق بندی سالن پرورش قارچ

مناسب ترین روش عایق بندی سالن پرورش قارچ

یکی از کارهای ضروری در هنگام احداث سالن های پرورش قارچ، پر کردن درز دیوارها، شکاف سقف و کف است. به همین منظور بسیاری از افراد برای اتصال این درزها و پر کردن شکاف اطراف درب‌ها از نوعی عایق مدرن به نام‌ ساندویچ پانل استفاده می‌کنند.

البته ساندویچ پانل ها دارای یک لایه میانی از جنس پلی یورتان هستند که کاملاً خواص فوم های پلی یورتان را دارند. ولی باز هم برای عایق بندی سالن پرورش قارچ سنتی و صنعتی به طرز اصولی باید درزهای ساندویچ پانل را با کمک فوم پلی یورتان پر کنید. زیرا این کار می‌تواند تمامی درزها و نقاط کور را بپوشاند و مانع از تبادل دما و رطوبت داخل سالن پرورش قارچ با محیط بیرون شود. ضمن اینکه تهویه داخل سالن به راحتی و با سرعت بالاتری انجام می‌شود.

مزایای عایق های پلی اورتان برای سالن پرورش قارچ

چون رطوبت مورد نیاز برای پرورش قارچ حدود ۷۰ تا ۹۰ درصد است پس‌ قطعاً عایقی را باید برای عایق بندی سالن استفاده کنید که در برابر رطوبت مقاومت بالایی داشته باشد. از این رو عایق های پلی یورتان سلول بسته مناسب ترین عایق حرارتی و رطوبتی به شمار می‌آید که تا ۹۷٪ از ورود رطوبت، بخار آب و حتی نفوذ آب جلوگیری می‌کند.

پس فوم های پاششی پلی یورتان ضد آب هستند و به راحتی قابلیت شستشو دارند. این نوع عایق ها سطح یکنواختی را در سریع ترین زمان ایجاد می‌کنند و در هر نقطه غیر قابل دسترسی به سادگی قابل اجرا هستند. در نتیجه می‌توان با کمک عایق های پلی یورتان نظافت و بهداشت تالارهای پرورش قارچ را رعایت کرد.

بهترین عایق بندی سالن پرورش قارچ

 

عایق پلی یورتان برای سالن پرورش قارچ

دقت کنید فوم های پلی یورتان وزن سبکی دارند و از تحمیل بار اضافه به سازه‌های پرورش قارچ جلوگیری می‌کنند. همچنین عایق های پلی یورتان از ایجاد محیط های مناسب جهت رشد میکروب‌ها و باکتری‌های مضر جلوگیری می‌کنند‌.

از طرفی فوم های پاششی پلی یورتان روی هر سطح فلزی، چوبی و پلاستیکی چسبندگی بالایی دارند و به دلیل ایجاد ساختار سلولی فشرده هیچ نوع درز و شکافی برای وارد شدن حشرات و موجودات موذی فراهم نمی‌کنند. پس عایق های پلی یورتان می‌توانند بهترین عایق بندی‌ سالن پرورش قارچ کوچک و بزرگ را با ماندگاری بالایی در بهترین کیفیت انجام دهند.

سخن پایانی

اگر در زمینه تولید قارچ دکمه ای فعالیت دارید لازم است برای صرفه جویی در هزینه‌ها و به ثمر رسیدن تلاش‌هایتان عایق بندی سالن پرورش قارچ را به بهترین شکل انجام دهید. البته باید عایق مورد نظر علاوه بر حفظ دمای سالن مانع از فرسایش سازه بر اثر نفوذ نم و رطوبت شود. در این میان فوم های پلی یورتان به دلیل داشتن تمام این خصوصیات می‌توانند بیشترین سود دهی را در طولانی مدت به شما بدهند.

چنانچه شما هم به دنبال تهیه بهترین متریال برای عایق بندی سالن خود هستید خوب است بدانید ما در گروه صنعتی کاج طلایی آفاق می‌توانیم مناسب ترین خدمات و محصولات را در زمینه عایق بندی سالن پرورش قارچ از جمله عایق های حرارتی و صوتی را ارائه دهیم. همچنین پوشش های معدنی ضد حریق و کفپوش های صنعتی‌ را در سراسر کشور به دستتان برسانیم. تنها کافیست با کارشناسان فروش ما در مجموعه‌ کاج طلایی آفاق تماس بگیرید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط