نمایشگاه دائمی

تهران، الهیه، خیابان خالقی، کوچه آریا

مشاوره رایگان

02126201697 – 09192054617

عایق پلی یورتان مرغداری، همه چیز درباره ی عایق کاری مرغداری با عایق پلی یورتان

  • خانه
  • /
  • مقالات
  • /
  • عایق پلی یورتان مرغداری، همه چیز درباره ی عایق کاری مرغداری با عایق پلی یورتان
عایق پلی پورتان مرغداری

عایق پلی یورتان مرغداری با جلوگیری از اتلاف انرژی در بخش‌های مختلف سالن مرغداری می‌تواند تا حد زیادی از مرگ و میر طیور جلوگیری کند. بنابراین عایق کاری تالار پرورش مرغ و جوجه یکی از موضوعات مهمی است که اگر به طرز صحیحی انجام شود، قطعاً می‌تواند رونق فراوانی در کسب و کار مرغداری به وجود آورد.

اگر چه امروزه روش های زیادی برای عایقکاری سالن های مرغداری انجام می‌شود ولی عایق های پلی یورتان دارای ویژگی های منحصر بفردی هستند ‌که به عنوان بهترین عایق شناخته شده‌اند. در ادامه شما را با عایق پلی یورتان بیشتر آشنا می‌کنیم.

عایق پلی پورتان مرغداری

هنگامی که ساختمان های مرغداری بنا می‌شوند باید برای حفظ دمای سالن در تمام فصول سال تمام بخش‌های سالن عایقکاری شوند‌. امروزه متریال های مختلفی مثل پشم شیشه و پشم سنگ برای عایقکاری مرغداری وجود دارد. اما این دو عایق به مرور زمان رطوبت محیط را جذب می‌کنند و خاصیت عایق بودن خود را از دست می‌دهند. حتی مقداری از پشم شیشه و پشم سنگ به کف سالن مرغداری ریخته می‌شود و باعث مرگ و میر طیور خواهد شد.

اما عایق های پلی یورتان جزو جدیدترین مواد پوششی هستند که با کیفیت و ماندگاری بالایی تالارهای مرغداری را عایقکاری می‌کنند. این عایق پلیمری با چگالی ۳۵ تا ۴۵، کاهش مصرف انرژی را حدود ۵ برابر نسبت به پشم شیشه و پشم سنگ انجام می‌دهد. همچنین با حفظ بهداشت و جلوگیری از رشد باکتری‌ها و میکروب‌ها مانع از تلفات طیور می‌شود.

عایق پلی پورتان مرغداری

خصوصیات عایق پلی پورتان مرغداری

اگر چه در ابتدا عایق های پلی پورتان به صورت تزریقی و پاششی تنها برای جلوگیری از هدر رفت انرژی به کار می‌روند‌، این مواد پلیمری دارای خصوصیات بارز دیگری هم هستند مثلاً:

  • اجرای آسان و سریع در نقاط دور از دسترس
  • پر کردن و درزگیری تمام منافذ و شکاف‌ها
  • جلوگیری از ورود حشرات موذی
  • قابل شستشوی آسان
  • قدرت جذب رطوبت بسیار کم
  • ۴ برابر ماندگاری بیشتر در مقایسه با پشم سنگ و چشم شیشه
  • حفظ خاصیت فیزیکی خود در طولانی مدت

طریقه اجرای عایق پلی یورتان برای مرغداری

عایق پلی یورتان مرغداری در هر قسمتی از تالار مرغداری قابل استفاده است. چون این عایق به شکل مایعی سفید رنگ شبیه به کف صابون است و بعد از پاشیده شدن سفت و سخت می‌شود. پس هر نوع درز و شکافی روی دیوار و سقف با کمک عایق های پلی یورتان پر می‌شود.

پس عایق پلی یورتان مرغداری در هر قسمتی از یک کارگاه صنعتی پرورش طیور قابل استفاده است. البته فراموش نکنید بعد از پاشش این عایق تنها شما می‌توانید قسمت‌های اضافه را با کمک تیزبر برش دهید و نمی‌توانید به سادگی کل عایق را جدا کنید.

طریقه اجرای عایق پلی یورتان برای مرغداری

ضرورت استفاده از عایق پلی پورتان

دقت کنید چون اتلاف حرارت کمتر باعث صرفه جویی در هزینه‌ها می‌شود‌ پس هر چقدر که عایق کاری سالن مرغداری با پلی یورتان خالص‌تر انجام شود یقیناً کیفیت عایقکاری بیشتر و صرفه جویی بهتری صورت می‌گیرد. در نتیجه با کنترل دما و رطوبت متعادل در تمام فصول سال تلفات پرندگان کمتر خواهد شد.

شاید شما تصور کنید که استفاده از عایق پلی یورتان مرغداری تنها مربوط به مناطق سردسیر کشور است در صورتی که مدیران سالن های مرغداری همیشه در فصول گرم سال هم شاهد تلفات مرغ و جوجه زیادی هستند‌. چون گرمای بیرون از طریق سقف و دیوارها وارد تالارهای مرغداری می‌شود و محیط داخل سالن را شدیداً گرم می‌کند.

پس این گرما جوجه‌ها را از بین می‌برد و باعث ضررهای کلانی خواهد شد. بنابراین عایق کاری سالن های مرغداری با کمک عایق حرارتی پلی یورتان جزو موضوعات بسیار اساسی است که باید در زمان احداث سالن مرغداری اجرا شود‌.

سخن پایانی

عایق کاری سالن های مرغداری با استفاده از عایق های حرارتی پلی پورتان تأثیر مستقیمی روی پرورش طیور دارد. بنابراین با کمک یک عایق بندی ساده می‌توانید با پرورش مرغ و جوجه‌های سالم به سود قابل توجهی برسید. این روش عایق کاری تالار مرغداری علاوه بر عایق بندی حرارتی می‌تواند مانع از تبادل صداهای محیط با سالن پرورش طیور شود.

بنابراین شما می‌توانید با عایق پلی پورتان مرغداری دما و رطوبت مورد نیاز مرغ و جوجه‌ها را فراهم کنید. چنانچه به دنبال خالص‌ترین پلی یورتان با بیشترین کیفیت و مناسب ترین قیمت هستید ما می‌توانیم در گروه صنعتی کاج طلایی آفاق مرغوب ترین خدمات و محصولات را در زمینه های حرارتی و صوتی، پوشش های معدنی ضد حریق و کفپوش های صنعتی‌ را به شما در سراسر کشور ارائه دهیم.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط