نمایشگاه دائمی

تهران، الهیه، خیابان خالقی، کوچه آریا

مشاوره رایگان

02126201697 – 09192054617

فوم پاششی پلی یورتان و انواع آن (نکات ایمنی در استفاده)

فوم پاششی پلی اورتان

فوم پاششی پلی اورتان یکی از بهترین عایق های ساختمانی می باشد که در زمان احداث ساختمان ها معمولا در دیوارها، درزها و هر جای دیگری که دارای منافذ باشد استفاده می شود. این عایق به خوبی  می تواند دمای داخلی ساختمان را در برابر گرما، سرما و دیگر تغییرات دمایی محیط بیرون حفظ نماید.

فوم پاششی پلی یورتان چیست؟

امروزه پیشرفته ترین عایق هایی که در سازهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد عایق های پاششی است که در زبان عام به آنها فوم گفته می شود، یکی از آنها فوم پاششی از جنس پلی یورتان است. این ماه یک نوع عایق فوق العاده می باشد که از ترکیبات برخی رزین ها و مواد شیمیایی از قبیل ایزوسیانات با دیگر ترکیبات مفید تهیه شده است. این محصول رایج ترین نمونه از افشانه های فوم عایق در بازار می باشد که در نمونه های مختلف می تواند در فضای داخلی ساختمان و یا در فضاهای بیرون از ساختمان مورد استفاده قرار بگیرد که عمدتا کاربرد این محصول به نوع آن بستگی دارد.

انواع فوم پاششی پلی یورتان

فوم پاششی از جنس پلی یورتان در دو نوع فوم پلی یورتان سلول باز و فوم پلی یورتان سلول بسته کاربرد دارد. البته فوم سلول باز به دلیل داشتن مواد شیمیایی کمتر و تولید این محصول در حجم زیاد غالبا در قیمت پایین تری قرار دارد؛ اما به دلیل نداشتن دوام کافی در برابر آب همچنان برای فضا های باز نمی تواند گزینه مناسبی باشد بنابراین بیشتر برای دیوارها، کف و همچنین در سقف ساختمان به کار می‌رود. در صورتی که فوم پلی یورتان سلول بسته عایق بسیار خوبی در برابر آب است بنابراین برای استخرها و فضاهای روباز می تواند بسیار کاربرد داشته باشد.

انواع فوم پاششی پلی اورتان

نحوه عملکرد فوم پاششی پلی یورتان

فوم پاششی از جنس پلی یورتان در زمان استفاده به شکل افشانه ای از رزین و مواد شیمیایی در محل پخش شده و به سرعت خشک می شود که همین امر سبب می شود تا عایق نه ترک داشته باشد و نه تا زمان خشک شدن دچار تغییر شکلی شود؛ اما  چنانچه این عایق زیادتر از منطقه فوم پاششی پلی یورتان انجام شود پس از خشک شدن می توان به راحتی آن را برش داد. در واقع ماده فوم پلی یورتان درون یک دستگاه فشار قوی ریخته می شود و با حفظ نکات ایمنی تنها در مکان های مورد نظر  پاشیده می شود، البته انجام این کار باید توسط افراد ماهر انجام شود.

نکات ایمنی برای کاربرد فوم پلی یورتان پاششی

از آنجایی که ترکیبات فوم پاششی پلی یورتان دارای مواد شیمیایی خطرناکی می باشد بنابراین افشانه کردن فوم می تواند سلامتی انسان را به مخاطره بیاندازد.
پس لازم است تا در زمان افشانه فوم پلی یورتان از لباس پوشیده استفاده کنید و با تجهیزات لازم، نکات ایمنی را رعایت کنید؛ زیرا ذرات پلی یورتان می تواند با نفوذ در چشم و  یا پوست مشکلاتی از قبیل سوزش و التهابات شدیدی را برای انسان به وجود آورد، البته تنفس کردن این ماده شیمیایی از طریق دهان و یا بینی می تواند مخاطرات جدی تری را برای ریه شخص به وجود آورد، از این رو در زمان استفاده از فوم پاششی از جنس پلی یورتان هرگز پوشیدن ماسک تنفسی، لباس مناسب کار، عینک ایمنی و از همه مهمتر دستکش را فراموش نکنید.

مزایای فوم پلی اورتان

مزایای فوم پلی یورتان

استفاده از فوم پاششی پلی یورتان می تواند به طور کلی باعث صرفه جویی در هزینه های انرژی شود، این محصول می تواند  ۵۰ درصد ایده آل تر از عایق های سنتی همچنان پوشش دهی دیوارها درزها را انجام دهد، بر همین اساس ساختمان در برابر فرسایش و رطوبت در امان می ماند.امروزه بیشتر سالن های پرورش دام و طیور سعی دارند از این نمونه فوم پاششی در کف، سقف و البته دیوارها استفاده کنند؛ زیرا علاوه بر حفظ دمای سالن می تواند عایق خوبی برای کنترل رطوبت و کاهش آلودگی های صدا باشد.

از طرفی دیگر این محصول دارای وزن کم و دوام بالایی است و همچنان می تواند سالیان دراز ماندگاری داشته باشد.

در واقع فوم پلی یورتان به دلیل مایع بودن به خوبی تمامی درزها را پوشش می دهد و می تواند بهترین عایق کاری را انجام دهد. خوب است بدانید استفاده از فوم پاششی پلی یورتان سرعت کار در عایق کاری ساختمان را بالا می برو و همچنان می تواند نقش بسزایی در بالابردن استحمام سازه داشته باشد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط