نمایشگاه دائمی

تهران، الهیه، خیابان خالقی، کوچه آریا

مشاوره رایگان

02126201697 – 09192054617

مزایای استفاده از پوشش صنعتی

مزایای استفاده از پوشش صنعتی

،در بسیاری از صنایع از پوشش صنعتی استفاده می­شود. کاربرد این مواد بسیار زیاد شده است. به تدریج هرروزه که بر پیشرفت های علمی افزوده می­شود. استفاده از این پوشش­ها بیشتر از قبل رونق می­گیرد. این پوشش­ها لازم است تا از موادی تهیه شوند که بتواند خاصیت انعطاف­­پذیری داشته باشند. همچنین لازم است که دارای مقاومت بالا باشند. در این مقاله قصد داریم تا از مزایای پلی اوره Advantages of polyurea سخن بگوییم.

 پلی اوره چیست؟

 پلی اوره چیست؟

 پلی اوره از جمله موادی است که در صنایع مختلف دارای کاربردهای فراوان است. این ماده به‌عنوان پوشش شیروانی­ها، سوله­ها و ساختمان­ها کاربرد زیاد دارد. مزایای پلی اوره در صنعت ساخت‌وساز زیاد است. اما شاید شما بخواهید بدانید پلی اوره چیست؟ در ابتدا لازم است تا توضیحاتی در مورد این ماده بسیار کاربردی بیان کنیم. در نظر داشته باشید که پلی اوره با نام پلی یوریا نیز شناخته می­شود. پلی اوره یک ماده شیمیایی است.

 این ماده دارای استحکام شیمیایی بالا در قیاس با سایر مواد شیمیایی است. پلی یوریا می­تواند به‌خوبی در مقابل بسیاری از ضربات مکانیکی و فرسایش از خود مقاومت بالا نشان بدهد. این ماده در برابر هر­گونه سایش استحکام بالایی دارد؛ بنابراین لازم است بدانید که پلی اوره را می­تواند از بهترین مواد در پوشش­های صنعتی دانست. خصوصیات زیادی که پلی یوریا دارد سبب شده است تا در مقایسه با دیگر مواد بتواند برتری داشته باشد.

 چنانچه بتوانید پلی یوریا را به‌صورت خالص آماده کنید می­توانید از آن به‌عنوان عایق برتر در ساختمان­ها استفاده کنید. این ماده با خصوصیات مثبتی که داراست می­تواند به‌عنوان کف­پوش مناسب در کف ساختمان­ها استفاده شود.

 دقت داشته باشید که بهره­گیری از این کف‌پوش در کف ساختمان سبب می­شود تا از اتلاف انرژی تا حد زیادی جلوگیری شود. نکته مهمی که لازم است تا در این ماده به آن توجه کنید این است که این ماده به‌آسانی تمیز می­شود. همچنین با محیط‌زیست تا حد بسیار زیادی هماهنگ است.

مزایای پلی اوره

 پلی اوره دارای مزیت­های زیادی است. همین خواص و مزایا سبب شده است تا این ماده برای پوشش‌دهی ساختمان­ها مورداستفاده قرار بگیرد.

در زیر می­توان به برخی از این مزیت­ها اشاره کرد. توجه داشته باشید که مزایای پلی اوره در قیاس با معایب آن بسیار بیشتر است.

  • ضد آب است.
  • در مقابل اشعه دارای استحکام بالا است.
  • ضد منفجره است. پس از پیاده‌سازی فوراً می­توان از آن استفاده کرد.
  • سرعت انجام آن بالا است؛ لذا بدون هیچ شکاف یا درزی می‌تواند به شکل یکنواخت اجرا شود.
  • تولید گاز نمی­کند و بی بو است.
  • دارای خاصیت چسبندگی فوق­العاده به همه سطوح
  • دارای استحکام بالا در مقابل عوامل جوی و محیطی
  • قابلیت افزایش طول دارد.
  • نور را از خود عبور نمی­دهد.
  • در مقابل انواع ضربات و سایش مقاومت بالا دارد.
  • دارای تنوع رنگی زیاد است. در دماهای میان 20 تا 135 درجه به‌سادگی اجرا می­شود.
  • میکروب یا باکتری به سطح آن نمی­چسبد.

 پوشش های پلی یوریا  به دلیل همه خواصی که در بالا به آن­ها اشاره کردیم می‌توانند از بهترین­ها باشند.

 در واقع به دلیل همین خواص است که می­توان گفت مزایای پلی اوره زیاد است.

انواع پلی یوریا

پلی یوریا به لحاظ تولید به دو دسته تقسیم­ بندی می­شوند، پلی اوره گرم و پلی اوره سرد.

 پلی یوریای سرد در مصارف کوچک و خانگی بسیار کاربرد دارند. در زمان اجرای آن احتیاجی به بهره­گیری از ماشین­آلات و تجهیزات نیست. در نظر داشته باشید که می­توانید پلی یوریا را با استفاده از ابزارهای عادی روی سطح پوشش داد. این دستگاه­ها شامل رول و غلتک هستند. این ماده قادر است تا بر روی همه سطوح به‌راحتی اجرا شود. دقت داشته باشید که پلی یوریا در مقابل اشعه فرابنفش دارای مقاومت بسیار بالا است.

 پلی یوریا به‌صورت سرد دارای تنوع رنگی بسیار زیاد است. این ماده می­تواند  تا دماهای 130 درجه را نیز تاب بیاورد. برای پوشش هر سطح مانند سیمان و چوب از پلی یوریا بهره می­گیرند. این محصول را می­توان به گریدهای مختلفی تقسیم­بندی نمود. مزایای پلی اوره به هر دو صورت گرم و سرد زیاد است.

 پلی یوریا به‌صورت گرم در امور حرفه­ای­تر و صنایع مختلف کاربرد دارد. این نوع از پلی یوریا در قیاس با نوع سرد آن زمان کمتری برای خشک‌شدن احتیاج دارد. برای انواع پوشش­های بیرونی و داخلی در صنعت استفاده می­شود. به دلیل خواص ارتجاعی که پلی یوریای گرم دارد بایستی از یک وسیله اسپری مخصوص برای اجرا استفاده کرد. پلی اوره گرم در این وسیله پاشش تا دمای 70 تا 80 درجه سانتی‌گراد گرما می­بیند.

گروه­ بندی پلی یوریا به لحاظ شیمیایی

 پلی یوریا از لحاظ ساختمان شیمیایی به دو گروه متفاوت قابل تقسیم ­بندی است. آرماتیک و آلیفاتیک.

 مزایای پلی اوره را می­توان به لحاظ ساختمان شیمیایی آن نیز دانست.

آلیفاتیک: این گروه از پلی یوریا در مقابل اشعه فرابنفش دارای استحکام زیادی هستند. لذا برای اجرا شدن در لایه پایانی بسیار فوق­العاده هستند.

 آروماتیک: این نوع از پلی یوریا در مقابل تشعشعات فرابنفش دارای مقاومت نیستند و بسیار سرسخت هستند. به همین دلیل است که در مقابل آن جلا و رنگ خود را از دست می­دهند. این دسته از پلی یوریا جهت کاربری­هایی که جنبه زیبایی دارند پیشنهاد نمی­شوند.

کف‌پوش‌های پلی اوره

کف‌پوش‌های پلی اوره

کف‌پوش‌های پلی اوره امروزه به مقدار زیاد مورداستفاده قرار می­گیرند. امروزه به دلیل مقاومت بالای این نوع کف‌پوش‌ها در برابر نور آفتاب و عایق حرارتی بودن به میزان زیاد در صنایع ساختمان­سازی استفاده می­شوند. این کف‌پوش‌ها دارای خاصیت ضد­ضربه هستند. این کف‌پوش‌ها از نفوذ رطوبت و آب به درون ساختمان ممانعت به عمل می­آورند. به همین دلیل است که در قیاس با سایر کف‌پوش‌ها بیشتر محبوب هستند. مزایای پلی اوره در کف‌پوش‌ها زیاد است. از کف‌پوش‌های پلی اوره در اکثر ساختمان‌ها استفاده می‌شود.

مزیت پلی اوره در برابر پلی یورتان

مزیت پلی اوره در برابر پلی یورتان

اما مزیت پلی اوره در برابر پلی یورتان‌ها شامل چه مواردی می‌شود؟ آیا این مزیت‌ ها به شکلی هستند که سبب شوند از این مواد استفاده‌های زیادی کنیم؟ مسلماً اگر شما نیز مزیت ‌های مربوط به این مواد را بدانید، متوجه می‌شوید که پلی اوره‌ها مواد بسیار بهتری نسبت به پلی یورتان‌ها هستند و همین مسأله سبب می‌شود تا میزان استفاده از آن‌ها نیز بالاتر رود.

  • فرایند پخت سریع

این مواد نسبت به پلی اورتان‌ها می‌توانند سریعتر پخته شوند و همین موضوع باعث می‌شود تا زمان کمتری را بابت تهیه کردن آن‌ها نیاز داشته باشید.

  • دمای کم مورد نیاز

مورد بعدی در خصوص دمای پایینی است که برای پخت این مواد مورد نیاز است. معمولاً در دما‌های پایین نمی‌توان پلی اورتان‌ها را تهیه کرد. این در حالی است که پلی اوره در دمای پایین نیز قابلیت تهیه شدن دارد.

  • انعطاف‌پذیری بالا

داشتن انعطاف‌پذیری بالا مورد بعدی است که در مورد این مواد می‌تواند وجود داشته باشد. به طور کلی پلی اوره‌ها انعطاف زیادی دارند و همین موضوع سبب می‌شود تا بتوانیم از آن‌ها در موارد مختلفی استفاده کنیم.

  • مقاوم در برابر سایش و کشش

مورد بعدی که در لیست انواع مزیت پلی اوره قرار می‌گیرد، مربوط به میزان مقاومت بالای این نوع از مواد در برابر کشش و سایش است. این مواد می‌توانند مقاومت خوبی را از خودشان نشان دهند و همین مسأله سبب می‌شود تا اگر این مواد بر روی متریال‌های دیگری استفاده شوند، بتوانند از آن متریال‌ها نیز به خوبی مراقبت کنند.

  • اشتعال‌پذیری کم

مورد بعدی در خصوص اشتعال‌پذیری کمی است که این مواد دارند. این مواد می‌توانند به شکلی کم اشتعال پیدا کنند و خطر آتش سوزی کمی دارند.

  • دوام بالا

مورد بعدی در خصوص میزان دوام بالایی است که مواد پلی اوره دارند. همین مقاومت و دوامی که این مواد دارند، می‌توانند سبب شوند تا عمر آن‌ها طولانی‌تر شده و راحت‌تر بتوان از آن استفاده کرد.

  • پیوند مناسب

به عنوان اخرین مزیت پلی اوره می‌توانیم به پیوند بسیار خوبی که این ماده با دیگر مواد و به خصوص فلزات دارد، اشاره کنیم. پیوند پلی اوره با دیگر مواد گزینه بسیار خوبی است که سبب شود این ماده به بخش زیرین خودش به خوبی بچسبد.

پلی اوره چیست؟

کاربرد‌های پلی اوره

در خصوص کاربرد‌های پلی اوره به چه مواردی می‌توانیم اشاره کنیم؟ آیا پلی اوره کاربرد‌های خاصی دارد که بخواهیم آن را نسبت به دیگر متریال‌ها در اولویت قرار دهیم؟

  • لوله‌های انتقال نفت و گاز به عنوان پوشش دهنده
  • کاهش دادن جریان کاتدی مورد نیاز در حفاظت‌های کاتدی
  • استفاده در کفپوش‌ها

 سخن پایانی

از پلی اوره به‌عنوان عایق حرارتی نیز استفاده می­کنند. استفاده از پلی یوریا به‌عنوان عایق حرارتی سبب صرفه­جویی زیاد در هزینه‌های سوخت می­شود. کاج طلایی آفاق  تولیدکننده پوشش‌های صنعتی می­تواند شما مشتریان را در خرید مواد با­کیفیت راهنمایی نماید. این مجموعه با بهره­گیری از بهترین متخصصان در زمینه پوشش­های صنعتی پلی یوریا می­تواند پروژه­های صنعتی را به بهترین شکل اجرا نماید. باتوجه‌به مطالبی که در این مقاله برشمردیم می­توان نتیجه گرفت پلی یوریا از برترین مواد برای استفاده در کف‌پوش‌های صنعتی است. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط