نمایشگاه دائمی

تهران، الهیه، خیابان خالقی، کوچه آریا

مشاوره رایگان

02126201697 – 09192054617

روش اجرای عایق نانو و ۱۰ مورد از مزایا و معایب آن

  • خانه
  • /
  • مقالات
  • /
  • روش اجرای عایق نانو و ۱۰ مورد از مزایا و معایب آن
عایق نانو

این محتوا صرفا برای آگاهی بیشتر کاربران است و گروه صنعتی کاج طلایی این محصول را ارائه نمی‌دهد.

 

انواع عایق نانو که امروزه برای عایق کردن سطوح مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد کاربردهای متعددی داشته و البته بدون شک دارای مزایا و معایبی می‌باشد. از این رو ما سعی کرده‌ایم در این مقاله در خصوص روش اجرای عایق نانو و ۱۰ مورد از مزایا و معایب آن بیشتر صحبت کنیم.

عایق نانو چیست؟

امروزه با پیشرفت تکنولوژی مشاهده می‌شود که در عایق سازی ساختمان‌ها نیز گزینه‌های مختلفی پیش رو قرار داشته و افراد می‌توانند از انواع مختلف این عایق‌ها استفاده کنند. یکی از پرکاربردترین آن‌ها عایق های نانو بوده که به بازار معرفی شده است. این عایق‌ها شامل عایق حرارتی، عایق صوتی، عایق رطوبتی، عایق ضد تشعشع و عایق ضد خوردگی می‌شود. لازم است بدانید این نوع عایق از مواد پلیمری با فناوری نانو تولید شده به طوری که در فناوری نانو مواد مختلفی با یکدیگر ترکیب شده و عایقی با طول عمر بالا به دست آمده است.

روش اجرای عایق نانو

به طور کلی در خصوص روش اجرای این دسته از عایق ها باید گفت که یکی از مزایای استفاده از این عایق‌ها همین اجرای آسان آن بوده به طوری که می‌توان این عایق‌های مقرون به صرفه را به راحتی با برس، غلطک و اسپری بدون فشار نصب کرد. برای عایق کاری با این تکنولوژی پیشرفته به هیچ‌گونه وسیله یا اقدام ایمنی خاصی نیاز نبوده و این نوع عایق بر خلاف دیگر محصولات عایق با سطح زیرین خود به خوبی پیوستگی ایجاد می‌کند.

عایق نانو چیست؟

بالا بودن عمر مفید عایق نانو

عایق حرارتی و رطوبتی که یکی از پرکاربردترین انواع عایق نانو می‌باشد دارای مزایای متعددی است به طوری که باید بدانید در کنار سهولت و سرعت بالای اجرا، این عایق عمر طولانی داشته و بسیار بادوام می‌باشد. از آنجایی که دارای کشسانی بالایی است به هیچ عنوان پوسته‌ پوسته نشده و ترک نمی‌خورد.

همچنین لازم است بدانید دیگر مزیت این محصول مقاومت آن در برابر اسیدها، بازها و روغن های صنعتی بوده که این امر موجب بالا رفتن طول عمر آن می‌شود. به طور کلی عمر مفید عایق نانو حدود ۳۰ سال تخمین زده شده است که اصولاً بیشتر آن‌ها دارای بیمه ۱۰ ساله می‌باشد.

تنوع بالا و امکان استفاده در موارد مختلف

با توجه به اینکه این نوع عایق تنوع رنگ و طرح دارند افراد می‌توانند برای فضاهای مختلف طرح مورد نظر خود این عایق‌ها را انتخاب کنند و از طرفی باید بدانید این عایق‌ها در همه سطوح قابل اجرا بوده و حتی در سطوح ناهموار نیز می‌توان از عایق های نانو استفاده کرد. امکان نصب این عایق همچنین بر روی سطوح افقی شیب‌ دار و عمودی نیز ممکن می‌باشد. از آنجایی که این محصول یکپارچه و بدون درز است در زوایای مختلف نیز می‌توان از آن استفاده کرد.

همچنین بخوانید : انواع فوم تزریقی چیست و چه کاربردی دارد؟

دیگر مزایای عایق نانو

‏و اما علاوه بر آنچه بیان شد لازم است بدانید یکی دیگر از مزایای عایق‌های نانو که موجب استفاده روز افزون آن شده است، این بوده که این عایق‌ها قابل ترمیم سریع بوده و از آنجایی که با طبیعت سازگاری دارد برای محیط زیست هیچ‌گونه ضرری به جا نمی‌گذارد. سبک بودن عایق های نانو موجب می‌شود که از افزایش وزن پشت بام و بار مرده بر روی تمامی سطوح پیشگیری به عمل آید. این عایق‌ها همچنین غیر آتش زا و غیر سمی بوده و در انتها قیمت کاملاً مناسبی دارد که این موارد در کنار هم موجب شده روز به روز استفاده از آن بیشتر شود.

معایب عایق نانو

معایب عایق نانو

علاوه بر آنچه بیان شد طبیعتاً هر محصولی در کنار مزایای متعددی که دارد ممکن است معایبی نیز داشته باشد. از جمله مهم‌ترین این معایب در عایق نانو می‌توان به تشکیل تراکم، میزان مقاومت بالا و دسترسی نداشتن در برخی از مناطق حاشیه اشاره کرد.

خصوصیات عایق نانو

عایق رطوبتی نانو یکی از روش‌های جدید عایق‌کاری است که برای انواع سطوح اعم از پشت بام، دیوارهای جانبی، سرویس بهداشتی و … به کار می‌رود. این عایق جایگزین مناسبی به جای ایزوگام، قیرگونی و سایر روش‌های سنتی به حساب می‌آید. عایق نانو دارای خصوصیات بسیار است که به شرح زیر هستند:

  • در باربر خزه، باکتری و جلبک مقاوم هستند.
  • مقاومت دمایی نسبت به محیط و همچنین مایعات در تماس بالایی دارند.
  • مقاومت مصالح در برابر نمک‌های محلول در آب را بالا می‌برد.
  • در برابر فشارهای منفی و مثبت آب مقاوم است.
  • در برابر UV، محیط‌های اسیدی و باز، و … مقاومت دارد.
  • با انواع رنگ‌های اکریلیک جهت رنگ‌آمیزی ترکیب می‌شود.
  • قابل اشتعال نیست.

انواع مدل عایق نانو

عایق‌های رطوبتی از ذرات نانو و بر اساس پلیمرهای آب ساخته شده‌اند. امروزه در بازار جایگزین مناسبی برای روش‌های قدیمی به شمار می‌روند، زیرا عایق‌های سنتی مثل ایزوگام و قیرگونی در برابر آب مقاومت کم‌تری دارند. عایق رطوبتی برخلاف روش‌های سنتی به صورت سرد اعمال می‌شود و برای اجرای آن به گرما و حرارت نیاز ندارید.
برای اجرا روی سطح موردنظر شما می‌توانید از سه روش متفاوت در اجرا استفاده کنید که این روش‌ها به زیر ساخت سطح شما مربوط می‌شود. در ادامه با این سه مدل عایق نانو بیشتر آشنا خواهید شد:

عایق رطوبتی بی‌رنگ نانو

این پوشش رطوبتی بی‌رنگ و شفاف است و در بازار به کریستالی هم شهرت دارد. محصول فوق به صورت مایع غلیظ شیری رنگ بوده که پس از خشک شدن به صورت استری بی‌رنگ سطح را می‌پوشاند. برای سطح‌هایی که سنگ، سرامیک و … هستند این عایق را به کار می‌برند. در این روش شما باید ابتدا سطح را تمیز کنید، سپس درزبندی بین سنگ و کاشی‌ها را مجدد با پودر مخصوص نانو ترمیم کنید. پس از خشک شدن عایق رطوبتی بی‌رنگ را با قلمو و یا غلطک اعمال نمایید.

عایق رنگی نانو

عایق رطوبتی رنگی به صورت رنگی بر روی سطح اعمال می‌شود. این محصول دارای طیف رنگی متفاوتی بوده و شما می‌توانید نسبت به سلیقه خود و سطح موردنظر یک رنگ را انتخاب کنید. این عایق هم همچون عایق بی‌رنگ به صورت مایع و سرد با قلمو و غلطک اعمال می‌شود. محصول مذکور را می‌توانید بر روی سطح‌هایی که سنگ و سرامیک نیستند یا در گذر زمان دچار خرابی شده‌اند استفاده کنید.

عایق دو جزئی نانو

این عایق به صورت دو جزئی بر روی سطح اعمال می‌شود. دو جز آن شامل پودر نانو و مایع نانو است که قبل از اجرا باید آن‌ها را با هم میکس کرد و بعد روی سطح اعمال نمود. این عایق برای سطوحی استفاده می‌شود که سیمانی باشد. رنگ این عایق مثل رنگ سیمان است و در بیشتر اوغات مشتریان بعد از اجرای عایق دو جزئی خواهان این هستند که سطح را رنگ کنند.

چگونگی تولید عایق نانو

این محصولات از موادی پلیمری ساخته شده که توسط تکنولوژی نانو تغییراتی در سطوح ظاهری اتم‌های آن صورت می‌گیرد. این تغییرات در ابعاد نانو متری سطوح مولکولی مواد و با ایجاد پیوندهای دوار هواگذر باعث افزایش عمر عایق رطوبتی می‌گردند. به همین دلیل عایق نانو، نسبت به سایر عایق‌های رطوبتی مقرون به صرفه‌تر است. در واقع این عایق پوششی است متشکل از مواد پلیمری و لاستومری برپایه آب بوده که پس از عایق‌کاری روی سطوح و خشک شدن، سطوح کاملا آب‌بندی می‌شود.

عایق نانو چه اثراتی دارد؟

استفاده از این عایق‌ها نسبت به سایر انواع مقرون به صرفه‌تر و دارای عمر بیشتری است. زیرا در زیر سطوح مولکول‌ها در مقیاس نانو متر با موادی که این خاصیت را افزایش می‌دهد ترکیب می‌شود. در واقع مانند سایر عایق‌های رطوبتی هیچ لایه‌ایی از مواد را روی سطوح کار نمی‌بینیم. زیرا مواد، به جزئی از ساختار مصالح تبدیل می‌شوند.
این نوع عایق‌ها دارای اثرات بسیار کارآمدی به شرح زیر هستند:

  • عایق رطوبت و آب‌بند
  • مقاومت شیمیایی
  • بهبود انعطاف‌پذیری
  • افرایش چسبندگی
  • پایدار در برابر ضربه و تغییر دما
  • غیرسمی
  • مقرون به صرفه

سخن پایانی

بررسی روش اجرای عایق نانو و ۱۰ مورد از مزایا و معایب آن، این موضوع را به ما نشان داده که کاربرد این عایق‌ها می‌تواند فواید زیادی داشته باشد و از آنجایی که استفاده از آن در مکان‌های مختلف امکان‌پذیر است، طبیعتاً گزینه‌ای مناسب برای جایگزین کردن عایق‌های سنتی خواهد بود و معایب آن در کنار مزایای متعدد نسبت به این نوع عایق بسیار ناچیز می‌باشد. شما مشتریان گرامی می توانید برای تهیه این نوع از عایق ها و دریافت سایر خدمات و پشتیبانی ها با تیم کاج طلایی در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط