نمایشگاه دائمی

تهران، الهیه، خیابان خالقی، کوچه آریا

مشاوره رایگان

02126201697 – 09192054617

کف‌پوش‌های صنعتی چه انواعی دارند؟

کف‌پوش‌های صنعتی چه انواعی دارند؟

کف‌پوش‌های صنعتی جزو مقاوم‌ترین انواع کف‌پوش به‌حساب می‌آیند. این محصولات بیشتر در مکان‌هایی که در معرض مواد شیمیایی و اسیدی قرار دارند، به کار برده می‌شوند. از ویژگی این کف‌پوش‌ها می‌توان به مقاومت زیاد آن‌ها در برابر خوردگی، آتش، ساییدگی، رطوبت و.. اشاره کرد. این محصولات سطحی صاف و بدون فرج دارند؛ به همین دلیل آب و مواد شیمیایی مانند اسید نمی‌تواند در آن‌ها نفوذ کند. این کف‌پوش‌ها در انواع مختلفی تولید می‌شوند که هرکدام از آن‌ها برای مکانی خاص مناسب هستند. با ما همراه باشید تا شما را با انواع کف پوش های صنعتی آشنا کنیم.

کف‌پوش صنعتی اپوکسی

کف‌پوش صنعتی اپوکسی

این کف‌پوش یکی از انواع کف‌ پوش ‌های صنعتی است. اگر برای سطوحی که به طور مداوم در معرض مواد شیمیایی قرار دارند به دنبال کف‌پوش مناسب هستید، کف‌پوش اپوکسی بهترین گزینه است. این محصولات مقاومت مکانیکی و شیمیایی بسیار بالایی دارند. کف‌پوش‌های اپوکسی بسیار صاف هستند بر همین اساس امکان نفوذ آلاینده و مواد خورنده در آن‌ها وجود ندارد. پس شما هیچ نگرانی بابت آسیب مواد شیمیایی خطرناک به این کف‌پوش‌ها نداشته باشید. این محصولات در برابر اسید و قلیا مقاومت قابل‌توجهی دارند.

 معمولاً باتوجه‌به دمای محیط و نوع اسید برای مکان‌های موردنیاز از انواع این کف‌پوش‌ها استفاده می‌کنند.  اما مقاومت حرارتی کف‌پوش‌های اپوکسی در حدود ۷۰ تا ۸۰ در چه سانتیگراد است. بهتر است در فضاهایی که دمای بالایی دارند از این محصولات استفاده نکنید. ‌ اما در استفاده از این محصولات باید حتماً یک نکته ضروری را رعایت کنید.

این نکته این است که توجه داشته باشید نوع مواد شیمیایی، غلظت مواد همچنین دمای موادی که ممکن است بر روی کف‌پوش اپوکسی ریخته شود در مقاومت و پایداری نهایی این کف‌پوش تأثیرگذار خواهد بود.  بر همین مبنا لازم است که به‌محض ریخته شدن مواد بر روی کف‌پوش اپوکسی، نسبت به پاک‌سازی و شستشوی سطح آن اقدام کنید.

کف‌پوش‌های صنعتی پلی‌اورتان

یکی دیگر از انواع کف پوش های صنعتی  است. کف‌پوش‌های صنعتی پلی‌اورتان ازجمله کف‌پوش‌هایی هستند که بسیار به کف‌پوش‌های اپوکسی شباهت دارند. نمی‌توان تفاوت زیادی بین این دو کف‌پوش قائل شد. اما بعضی ویژگی‌ها در کف‌پوش‌های پلی‌اورتان بارزتر هستند اکنون به بیان این چند ویژگی می‌پردازیم.

  • در مقابل اشعه ماورای بنفش خورشید مقاومت بسیار مناسبی دارند.
  • خاصیت الاستیسیته کف‌پوش‌های صنعتی پلی‌اورتان از اپوکسی بیشتر است. درون آزمایشگاه‌ها می‌توان این خصوصیت کف‌پوش پلی‌یورتان را بررسی کنید.
  • همین ویژگی کف‌پوش‌های پلی‌اورتان سبب می‌شود از رزین این محصول در تولید ماستیک‌های دزدگیر استفاده شود. به‌علاوه از نوع انعطاف‌پذیر این رزین در تولید کف‌پوش‌های ورزشی استفاده می‌کنند.

کف‌پوش صنعتی پلی‌وینیل‌کلراید یا PVC

کف‌پوش صنعتی پلی‌وینیل‌کلراید معمولاً در سالن‌های ورزشی مورداستفاده قرار می‌گیرد. این کف‌پوش خاصیت ارتجاعی بسیار خوبی دارد و انعطاف‌پذیری آن بالا است. این محصول یکی از انواع کف ‌پوش‌ های صنعتی است که در مقابل سایش، نفوذ آب، رطوبت، جذب آلودگی مقاومت بسیار زیادی دارند. به‌علاوه عمر کف‌پوش‌های صنعتی پلی‌وینیل‌کلراید بسیار زیاد است.

کف‌پوش صنعتی آنتی الکترواستاتیک

اگر شما به دنبال کف‌پوشی هستید که قابلیت انتقال الکتریسیته ساکن را داشته باشد کف‌پوش صنعتی آنتی الکترواستاتیک بهترین گزینه است. به بیان ساده الکتریسیته ساکن به‌وسیله و با کمک این کف‌پوش به چاه ارت هدایت می‌شود. این امر از ایجاد جرقه جلوگیری خواهد کرد.

شما مشاهده می‌کنید که از این کف‌پوش‌ها در اتاق‌های کنترل تجهیزات الکترونیک، صنایع نظامی، بیمارستان‌ها، اتاق عمل به‌علاوه مکان‌هایی که وجود الکتریسیته ساکن و به‌وجودآمدن جرقه خطرآفرین در آن‌ها ممکن است، به‌وفور استفاده می‌کنند.

کف‌پوش صنعتی ضد گردوغبار

کف‌پوش صنعتی ضد گردوغبار  یکی دیگر از انواع کف‌ پوش ‌های صنعتی است و از جمله کف‌پوش‌هایی است که در برابر ساییده شدن مقاومت بالایی دارد. این محصول بر روی سطح اصلی پوششی ایجاد می‌کند که صرفاً مانع به‌وجودآمدن گردوغبار خواهد شد. معمولاً کف‌پوش صنعتی ضد گردوغبار بر پایه دو جز رزین اپوکسی بیس فنول و هاردنر طراحی شده‌اند.  شما می‌توانید بر روی سطوح بتنی مسطح یا بسیار صاف به‌صورت یکپارچه و بدون درز از این محصولات استفاده کنید.

کف‌پوش صنعتی قابل انعطاف

معمولاً کف‌پوش‌های قابل انعطاف کف‌پوش‌های PVC هستند که بیشتر به‌صورت رولی اجرا و نصب می‌شوند. البته کف‌پوش‌های منعطف انواع گوناگونی دارند. یک نوع از این کف‌پوش‌ها کف‌پوش‌های ورزشی هستند. باتوجه‌به شرایط استفاده و بهره‌برداری ضخامت این محصولات متغیر است.

کف‌پوش صنعتی رزینی ضدلغزش

کف‌پوش صنعتی رزینی ضدلغزش

اگر شما به دنبال یک کف‌پوش مناسب هستید که بر روی سطوح رمپ پارکینگ از آن استفاده کنید می‌توانید از کف‌پوش صنعتی رزینی ضدلغزش بهره ببرید. رمپ پارکینگ‌ها شیاردار است و امکان اجرای کف‌پوش به‌صورت خود تراز وجود ندارد. بر همین مبنا روش اجرای کف‌پوش رزینی ضدلغزش متفاوت است. سطح نهایی با استفاده از ذرات سیلیس به‌صورت زیر به دست خواهد آمد.

کف‌پوش لاستیکی

این نوع کف‌پوش صنعتی یکی دیگر از انواع کف ‌پوش ‌های صنعتی  محسوب می‌شود. این نوع کف‌پوش به دلیل داشتن مزایایی چون سطح راحت و سازگار بسیار پرکاربرد هستند. مقاومت این محصول در برابر آتش، لغزش و آب بسیار زیاد است. راحتی و ایمنی این کف‌پوش‌های لاستیکی سبب شده است برای کف کارخانه‌ها که افراد به مدت طولانی در آن راه می‌روند به کار برده شوند‌. نکته حائز اهمیت این است که خط‌وخش، لکه و رنگ در کف‌پوش لاستیکی به دلیل ظاهر کلی مواد آن نمایان نخواهد شد.

 البته این محصولات علاوه بر نکات مثبت فراوان نکات منفی نیز دارند. مثلاً کف‌پوش پلاستیکی بر خلاف کف‌پوش بتنی به تأمین و نگهداری بیشتری نیاز دارد. همچنین سختی این کف‌پوش‌ها نسبت به کف‌پوش بتنی بسیار کمتر است. ‌ بهتر است باتوجه‌به انتظاراتی که از این محصولات دارید نوع مناسب آن را انتخاب کنید.

کف‌پوش بتنی صنعتی

کف‌پوش بتنی در میان  انواع کف ‌پوش‌ های صنعتی به‌عنوان پرکاربردترین کف‌پوش در سراسر جهان شناخته می‌شود. از این محصول معمولاً در ساخت جاده‌ها، طراحی پارکینگ‌های  چندطبقه و معابر بسیار استفاده می‌شود. کف‌پوش‌های بتنی صنعتی دوام بالایی دارند و می‌توانند فشار را به‌صورت مداوم تحمل کنند.

سخن پایانی

انواع کف پوش های صنعتی  بسیار متفاوت است. متقاضیان می‌توانند باتوجه‌به نیاز خود انواع این محصول را خریداری و مورداستفاده قرار دهند. توجه داشته باشید دوام و کارایی این محصولات بسیار بالاست اما ویژگی‌های هرکدام از این کف‌پوش‌ها اختصاصی است.  پس در خرید آن‌ها دقت کنید. اما توجه داشته باشید این محصولات را از مراکز معتبر تهیه کنید. مراکز معتبر قیمت به‌صرفه‌تری را برای این کف‌پوش‌ها در نظر می‌گیرند. در این راستا می‌توانید از خدمات مجموعه کاج طلایی آفاق بهره بگیرید. این فروشگاه عرضه‌کننده انواع پوشش ‌های پلی یوریا، کف‌پوش صنعتی و… است.

 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط