نمایشگاه دائمی

تهران، الهیه، خیابان خالقی، کوچه آریا

مشاوره رایگان

02126201697 – 09192054617

کفپوش اپوکسی صنعتی ، فروش و اجرای انواع کفپوش

اجرای ‫کفپوش اپوکسی صنعتی

کفپوش اپوکسی صنعتی یک نوع کفپوش مدرن به شکل ماده‌ای چسبناک و نسبتاً سفت است. ماده اصلی ترکیبات این نوع کفپوش ها رزین های اپوکسی است. به همین دلیل بخش عظیمی از کفپوش های اپوکسی در حوزه‌های تجاری و صنایع مختلف روی بتن، سنگ، سرامیک، موزائیک و حتی فلزات و سیمان به کار می‌رود.

بنابراین کفپوش های اپوکسی علاوه بر دوام بالا دارای زیبایی منحصربه‌فردی هستند. اگر قصد دارید با انواع کفپوش های اپوکسی صنعتی و نحوه اجرای آن‌ها بیشتر آشنا شوید در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

‫کفپوش اپوکسی صنعتی ، فروش و اجرای انواع کفپوش

با پیشرفت روز افزون دانش بشری امروزه کفپوش های جدید و به روزی تولید شده است. در محیط های صنعتی برای امنیت کار کار کنان در زمان لیز خوردن کفپوش های مناسبی طراحی شده است. عدم ایجاد سر خوردگی و هر گونه آلودگی یکی از مهمترین اهداف کفپوش صنعتی در محیط کار است.

کفپوش های سیمانی و کاشی کاری شده مشکلات منحصر به فردی از جمله آلودگی و لکه گیری دارند. کفپوش های صنعتی شامل؛ کفپوش های آنتی استاتیک، ضد خش و ضد سایش ، پارکینگی و کفپوش های بهداشتی هستند.

به دلیل سختی کار کارکنان در محیط های صنعتی، کفپوش اپوکسی صنعتی کارآیی بالاتری نسبت به دیگر کفپوش ها دارد. در ادامه با ما باشید تا اطلاعات بیشتری در رابطه با اپوکسی صنعتی به عنوان یک کفپوش ایده آل مناسب در محیط های صنعتی را در این مقاله شرح دهیم؛

اپوکسی صنعتی چیست؟

اپوکسی یک نوع ماده است که با استفاده از آن می توان کفپوش های پیوسته و  متنوع تری را برای انواع مکان ها تولید کرد. کفپوش های اپوکسی را پوشش های پلیمری پیوسته نیز می نامند که دوام، درخشندگی و مقاومت شیمیایی برتراز جمله ویژگیهای این کفپوش ها به شمار می آید.

اپوکسی از یک پلیمر ترموست ساخته شده است که هنگام مخلوط شدن با یک عامل کاتالیزور واکنش نشان داده و سخت می شود. این ترکیب دوام و نفوذ ناپذیری بالایی دارد. در برابر هر گونه عوامل آسیب زا  مقاومت بالایی دارد و به راحتی دستخوش سایش و تخریب قرار نمی گیرد.

کفپوش صنعتی اپوکسی در اثر گرما تغییر شکل نمی دهد و به دلیل سختی بیشتر و همچنین ارائه پوششی بدون لغزش از سایر پوشش ها متمایز است. اپوکسی صنعتی به عنوان بهترین و سازگارترین کفپوش در محیط صنعتی محسوب می شود.

کفپوش اپوکسی صنعتی چیست؟

کفپوش های اپوکسی نوعی کفپوش های زیبا و مقاوم هستند که با چسبندگی زیادی روی سطوح مختلف خصوصاً سطوح بتنی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این کفپوش های جدید به صورت چند لایه حداقل به اندازه 2 میلی‌متر در صنایع مختلفی مانند:

  • پارکینگ‌ها
  • آزمایشگاه‌ها
  • صنایع غذایی
  • صنایع نظامی
  • اماکن مسکونی
  • صنعت نفت و گاز
  • صنعت پتروشیمی
  • صنعت خودروسازی
  • سالن های ورزشی
  • اماکن تجاری و اداری
  • مراکز آرایشی بهداشتی و غیره

بنابراین به راحتی قابلیت شستشوی مداوم را دارند و ضد ضربه و ضد سایش هستند. همچنین خاصیت عایق الکتریکی دارند و در برابر آتش سوزی مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهند. مهم‌تر اینکه کفپوش های اپوکسی از مقاومت شیمیایی بالایی برخوردار هستند همچنین در طرح و رنگ‌های متنوعی تولید می‌شوند.

انواع کفپوش اپوکسی صنعتی

اساساً به تمام کفپوش هایی که از رزین ساخته می‌شوند کفپوش اپوکسی صنعتی گفته می‌شود مانند:

کفپوش صنعتی اپوکسی آنتی استاتیک

این نوع کفپوش های صنعتی با نماد ESD بار الکتریکی ساکن در سطوح مختلف را کنترل می‌کنند. از طرفی با کاهش پتانسیل تخلیه الکترواستاتیک مانع از خرابی قطعات حساس الکترونیکی در صنایع مختلف می‌شوند.

کفپوش صنعتی اپوکسی دکوراتیو

یکسری کفپوش اپوکسی صنعتی برای تزئینات داخلی ساختمان‌ها به کار می‌روند. چون این نوع کفپوش از سنگدانه های کوارتز به صورت چند رنگ و رنگ دانه های اپوکسی تهیه می‌شوند.

کفپوش ضد اسید

این نوع کفپوش های صنعتی مقاومت زیادی در برابر مواد شیمیایی خصوصاً اسید سولفوریک، اسید فسفریک، اسید کلریدریک و غیره دارند.

کفپوش گرانیت

یکی از مرغوب ترین کفپوش اپوکسی صنعتی که در صنایع مختلف به کار می‌رود کفپوش های گرانیت هستند. این نوع کفپوش های صنعتی به راحتی تمیز می‌شوند و بسیار مقاوم هستند.

کفپوش اپوکسی آنتی داست

یکی از کفپوش های اپوکسی صنعتی ضد آب کفپوش های آنتی داست هستند. این نوع کفپوش ها به منظور آب بندی سطوح مختلف و نگهداری از سطح در برابر عوامل مخرب مورد استفاده قرار می‌گیرند.

‫کفپوش اپوکسی صنعتی

مراحل اجرای انواع کفپوش صنعتی

انواع کفپوش اپوکسی صنعتی با توجه به شفافیت خاصی که دارند. همچنین به دلیل اینکه به صورت یکپارچه و بدون درز اجرا می‌شوند. پس باید در زمان نصب و اجرای کفپوش های صنعتی اپوکسی تخصص زیادی را به کار ببرید. در ادامه مراحل نصب و اجرای کفپوش های اپوکسی صنعتی را توضیح می‌دهیم.

  1. ابتدا باید سطح مورد نظر به درستی زیرسازی شود.
  2. نباید هیچ نوع آلودگی و حتی گرد و غبار روی سطح باشد چون میزان چسبندگی کفپوش اپوکسی را کاهش می‌دهد.
  3. در مرحله بعد باید به طور 100% مواد اپوکسی را روی تمام سطوح بریزید و با کمک وسیله‌ای مثل ماله یا غلتک مواد را پخش کنید.
  4. اجاره دهید تا لایه اول کفپوش به خوبی خشک شود. سپس در روزهای بعد به ترتیب لایه های دیگری از مواد اپوکسی را روی کفپوش بریزید
  5. چنانچه تمایل دارید می‌توانید در لایه آخر از یورتان در رنگ‌های متنوع استفاده کنید.
  6. اگر قصد دارید تا کفپوش اپوکسی بیشترین کیفیت را داشته باشد بهتر است عملیات اجرا را در زمان طولانی به مدت 5 روز و با حوصله زیاد انجام دهید.

فروش کفپوش اپوکسی صنعتی

اگر به دنبال خرید کفپوش اپوکسی در کیفیت‌های بالا و طراحی جذاب هستید. باید از همه جهات کفپوش های صنعتی را مورد بررسی قرار دهید. چون کفپوش های اپوکسی نوعی کفپوش صنعتی هستند که ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای دارند.

مثلاً در برابر حرارت، خراشیدگی، اشعه UV و رطوبت مقاومت زیادی از خود نشان می‌دهند. همچنین به راحتی تمیز می‌شوند و خاصیت ارتجاعی دارند. مهم‌تر اینکه در نمونه‌های مختلفی مثل ضد اسید، آنتی داست، آنتی استاتیک و غیره تولید و مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پس برای خرید کفپوش های صنعتی اپوکسی بهتر است با کارشناسان فروش ما در شرکت مهندسی کاج طلایی آفاق به طور تخصصی و رایگان مشاوره کنید.

کاربرد کفپوش اپوکسی

مزایای کفپوش اپوکسی صنعتی

  • سبک و کم حجم
  • سهولت در شستشو
  • با ضخامت ۴ میلیمتر
  • یکپارچه و اجرا در رنگ‌های متنوع
  • حداقل ۲۰ سال عمر مفید و سرعت در ترمیم آن
  • افزایش مقاومت بتن در برابر فرسایش، تخریب و اکثر مواد شیمیایی

مزایای کفپوش اپوکسی صنعتی

استحکام بالا

کفپوش های اپوکسی صنعتی ، مقاومت بالایی در برابر خوردگی، سایش و حمل و نقل دارند بدون اینکه متحمل هر گونه آسیبی شوند. کفپوش های اپوکسی که در صنعت به کار می روند استحکام بالایی در برابر هر گونه فشار و ضربه ای را دارند. این کفپوش ها در برابر هر گونه مواد شیمیایی در صنعت مقاومت زیادی را از خود نشان می دهند.

سطح صاف و با دوام

اپوکسی صنعتی در کارخانجات صنعتی سطح صاف، هموار و با دوامی را روی کف این محیط ها ایجاد می کند. سطح صاف و با دوام از قابلیت های این کفپوش به شمار می آید. این مدل از کفپوش مانند پلی یورتان از ساختار پلیمری تشکیل شده است که کفپوش را در برابر هر گونه رطوبت، حرارت و فشاری به طور کامل عایق بندی می کند.

خشک شدن در مدت کوتاه

زمان خشک شدن کفپوش اپوکسی کوتاه است. به دلیل ساختار به کار رفته در اپوکسی صنعتی به محض هر گونه رطوبتی بر روی آن در زمان کوتاهی سریع خشک می شود. لیز نخوردن افراد در محیط های صنعتی همیشه باید در نظر گرفته شود. این مدل از کفپوش های جدید و به روز این قابلیت را دارند که در زمان بروز هر گونه رطوبتی سریع خشک می شوند.

زیبایی منحصر به فرد

زیبایی منحصر به فرد

اپوکسی صنعتی به عنوان یک کفپوش در محیط های صنعتی علاوه بر اینکه مقاومت بالایی دارند، از زیبایی منحصر به فردی نیز برخوردار هستند. مایعاتی از جمله آب میوه، چربی ، خون و …را به خود جذب نمی کنند. این کفپوش ها مقاومت و نفوذ ناپذیری بالایی دارند و شکل ظاهری آنها به دلیل عوامل مخرب و مواد شیمیایی به هم نمی ریزد و شکل اولیه خود را حفظ می کنند.

در بین شرکت هایی که در زمینه تولید مواد پلیمری جهت عایق کاری ساختمان فعالیت می کند، شرکت مهندسی کاج طلایی آفاق از جمله شرکت های انگشت شماری است که در این حوزه به مدت 10 سال  است که به طور مستمر فعالیت می کند.

این شرکت با کمک متخصصان دانش آموخته از کشورهای مدرن و پیشرفته توانسته در حوزه تولید عایق پلی یورتان امتیازات ویژه ای را کسب کند. تولید مواد پلیمری با کیفیت و همچنین کفپوش های اپوکسی صنعتی  از جمله فعالیت های اساسی این شرکت ها تا کنون محسوب می شود.

ویژگی های کفپوش اپوکسی صنعتی

  • کفپوش صنعتی اپوکسی محصولی دو جزئی است که مقاومت بالایی دارد.
  • یکی از کاربرد های این کفپوش، حفاظت از سطح زیرین خود در برابر سایش و فرسایش است.
  • بعلاوه بر عدم جذب آب از نفوذ روغن و سایر مایعات به جسم بتن جلوگیری کرده و به هیچ عنوان ذرات گرد و غبار از خود تولید نمی‌کند.
  • همچنین با ایجاد سطحی صاف و صیقلی در سالن های تولیدی مراکز صنعتی، شیمیایی، بیمارستانی، نیروگاهی و فرودگاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سخن پایانی

چنانچه قصد دارید برای پوشش دادن سطوح مختلف از کفپوش های صنعتی استفاده کنید. باید گفت این نوع کفپوش ها به صورت مایع در طرح و رنگ‌های متنوعی تولید و عرضه می‌شوند. همچنین بسته به ضخامت کفپوش دوام بالایی دارند. بنابراین شما می‌توانید با کمک این نوع کفپوش های مایع تمام درزها، شکاف‌ها و ناهمواری های سطوح مختلف را بپوشانید.

از طرفی ضمن زیبایی فوق‌العاده می‌توانید مکان‌های مختلف را در برابر تردد تجهیزات سنگین و فشارهای زیاد ماشین آلات ایمن کنید. به همین منظور ما در شرکت مهندسی کاج طلایی آفاق سعی کرده‌ایم مرغوب ترین کفپوش اپوکسی صنعتی را با ارزان ترین قیمت در اختیار شما قرار دهیم.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط