نمایشگاه دائمی

تهران، الهیه، خیابان خالقی، کوچه آریا

مشاوره رایگان

02126201697 – 09192054617

کف‌پوش صنعتی پلی یوریا چه کاربردی دارد؟

کف‌پوش صنعتی پلی یوریا چه کاربردی دارد؟

باتوجه‌به کاربرد کفپوش پلی یوریا و مزایای بسیار زیادی که دارد، امروزه در بین مردم بسیار رایج شده است. پلی یوریا یک‌ نوع تکنولوژی جدید در زمینه مصالح ساختمانی است که به‌عنوان کف‌پوش در انواع صنایع کاربرد دارد. هزینه‌های پایین و مقاومت بسیار بالای این کف‌پوش، باعث شده است که بیشتر از انواع مواد و مصالح ساختمانی دیگر طرف‌دار داشته باشد. در زمان‌های گذشته برای پوشش داخل و بیرون از ساختمان از انواع سنگ، چوب، موزاییک و… استفاده می‌شد اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی انواع کف‌پوش‌های متنوع تولید می‌شوند. برای آشنایی بیشتر با این نوع تکنولوژی جدید و کاربرد کف پوش پلی یوریا ادامه مطلب را دنبال کنید.

مشخصات کامل کف‌پوش پلی یوریا

مشخصات کامل کف‌پوش پلی یوریا

کف‌پوش پلی یوریا از موادی مانند پلی آمین، ایزوسیانات و… ساخته می‌شود. باتوجه‌به ویژگی‌های فیزیکی، مکانیکی، حرارتی، شیمیایی و… کف‌پوش پلی یوریا نسبت به سایر کف‌پوش‌های دیگر بسیار مناسب‌تر است. در واقع باتوجه‌به انعطاف‌پذیری بالا و ساختاری که کف‌پوش پلی پوریا دارد، می‌توان از آن به‌عنوان پوشش در تمام نقاط ساختمان استفاده نمود. شستشوی کف‌پوش‌های پلی یوریا بسیار آسان است و به‌راحتی تمیز می‌شوند.

سرعت استفاده از پلی یوریا در داخل ساختمان بسیار بالا است و پس از اجرا در مدت‌زمان بسیار کمی خشک می‌شود. پلی یوریا یک ماده کاملاً غیرسمی است که هیچ‌گونه ضرری برای بدن افراد ندارد. کف‌پوش پلی یوریا را می‌توان در هراندازه و ضخامت به کاربرد، همچنین نحوه پوشش‌دهی و رنگ‌پذیری آن فوق‌العاده آسان و راحت است. می‌توان دلیل کاربرد کف ‌پوش پلی یوریا را همین مشخصات و ویژگی‌های فوق‌العاده آن دانست.

کاربرد کف ‌پوش پلی یوریا

در زمان‌های گذشته از پلی یوریا به‌عنوان مصالح ساختمانی استفاده می‌کردند اما باتوجه‌به مزایا و ویژگی‌های بسیار زیاد آن، امروزه در انواع پروژه‌های مختلف کاربرد دارد. برخی از کاربرد کف ‌پوش پلی یوریا در صنایع مختلف عبارت است از:

  • عایق‌بندی کف و دیوارهای استخر
  • عایق‌بندی بام‌های ساختمان
  • کف‌پوش صنعتی
  • عایق‌بندی سردخانه‌ها
  • عایق‌بندی سیستم‌های آب و فاضلاب
  • پوشش‌دهی آزمایشگاه‌ها
  • عایق‌بندی لوله‌های نفت و گاز
  • و…

ویژگی‌های مهم کف‌پوش پلی یوریا

استفاده از کف‌پوش در انواع صنایع کاربردهای فراوانی دارد. باتوجه‌به ویژگی‌های خاص کف‌پوش پلی یوریا، امروزه در بین مردم بسیار پرکاربرد و محبوب شده است. برخی از ویژگی‌های مهم کفپوش پلی یوریا عبارت است از:

  • کف‌پوش‌های پلی یوریا بر اساس استانداردهای جهانی طراحی و تولید شده‌اند.
  • در ساخت این نوع کف‌پوش‌ها از هیچ‌گونه مواد شیمیایی استفاده نشده است.
  • باتوجه‌به اینکه کف‌پوش پلی یوریا کاملاً غیرسمی است، پس هیچ بویی ندارد.
  • بیشتر کف‌پوش‌های پلی یوریا در دمای صفر درجه سانتی‌گراد کاربرد دارند، اما باتوجه‌به انواع محیط‌ها و دماهای محیطی کف‌پوش‌های متنوع را تولید می‌کنند.
  • طول عمر این نوع کف‌پوش‌ها بسیار بالا است و کمتر دچار استهلاک می‌شوند.
  • کف‌پوش پلی یوریا نسبت به سایر مصالح ساختمانی دیگر، بسیار مقرون‌به‌صرفه است.
  • در برابر انواع مواد شیمیایی، ضربه، ساییدگی و… مقاومت بسیار بالایی را از خود نشان می‌دهند.
  • کف‌پوش‌های پلی یوریا در برابر اشعه نور خورشید و ماورای بنفش کیفیت خود را از دست نمی‌دهند.
  • استفاده از کف‌پوش پلی یوریا نسبت به سایر مواد و مصالح دیگر آسان‌تر است.

نکاتی مهم قبل از اجرای کف‌پوش پلی یوریا

قبل از اینکه پوشش های پلی یوریا در سطوح مختلف اجرا شود، بهتر است که به نکاتی مهم توجه داشته باشید، تا کیفیت کف‌پوش شما بسیار بالا باشد. برخی از این نکات عبارت است از:

  • ساخت یک سطح پایدار: یک‌ نکته بسیار مهم قبل از اجرای کف‌پوش این است که باید به پایداری سطوح دقت شود. درصورتی‌که یک سطح ناپایدار است باید با استفاده از مواد مختلف آن را به یک سطح پایدار تبدیل کرد.
  • لکه‌زدایی: هر نوع آلودگی، گردوغبار و مواد شیمیایی بر روی سطح، کیفیت کف‌پوش را کاهش می‌دهد؛ بنابراین قبل از اجرای کف‌پوش سطح موردنظر را به طور کامل تمیز کنید.
  • درزگیری: قبل از اجرای کفپوش پلی یوریا، باید تمام درز و شکاف‌های سطح با استفاده از مواد مخصوص درزگیری شوند.
  • اندازه‌گیری مقاومت: برای اینکه از زیرسازی کف‌پوش مطمئن شوید، باید میزان مقاومت آن را اندازه‌گیری کنید.

انواع کف‌پوش پلی یوریا

انواع کف‌پوش پلی یوریا

کف‌پوش‌های پلی یوریا را در دو نوع سردوگرم طراحی و تولید می‌کنند و باتوجه‌به محیط موردنظر، باید از یک نوع کف‌پوش مناسب استفاده کرد. ویژگی هر یک از کف‌پوش‌های پلی یوریا عبارت است از:

  • کف‌پوش پلی یوریا سرد: از این مدل کف‌پوش در ساختمان‌ها استفاده می‌شود و با استفاده از یک غلتک می‌توان آن را بر روی سطوح اجرا کرد. عایق‌بندی این نوع کف‌پوش بر روی انواع سطوح چوبی، فلزی، سیمانی و… به‌خوبی انجام می‌شود. کف‌پوش پلی یوریا سرد در دمای ۴۰ درجه تا ۱۳۰ درجه سانتی‌گراد از خود مقاومت نشان می‌دهد. طرح و رنگ‌های متنوع کف‌پوش پلی یوریا سرد بسیار زیاد است و افراد می‌توانند باتوجه‌به سلیقه خود بهترین مدل را انتخاب نمایند.
  • کف‌پوش پلی یوریا گرم: کاربرد کف‌ پوش پلی یوریا گرم بسیار متنوع است و از این مدل کف‌پوش در مصارف صنعتی استفاده می‌شود. کف‌پوش پلی یوریا گرم را در پارکینگ‌ها، پل‌ها، لوله‌های انتقال آب، لوله‌های نفت و گاز و… به کار می‌برند. کف‌پوش پلی یوریا گرم با استفاده از دستگاه‌های مخصوص ۷۰ تا ۸۰ درجه سانتیگراد گرم می‌شود و سپس آن را بر روی سطوح اجرا می‌کنند.

قیمت کفپوش پلی یوریا

قیمت انواع کف‌پوش‌های پلی یوریا باتوجه‌به اینکه از چه نوع موادی ساخته شده‌اند، دارای کیفیت‌های مختلف و قیمت‌های متفاوت هستند‌. در کل قیمت این نوع کف‌پوش‌ها نسبت به سایر مواد و مصالح دیگر کمتر و استفاده از آن بسیار مقرون‌به‌صرفه است. امروزه فروشگاه‌های متنوع، کف‌پوش‌های پلی یوریا را در انواع ساختمان‌ها و صنایع دیگر اجرا می‌کنند. قیمت اجرا کف‌پوش‌ها در فروشگاه‌های متنوع هم فرق دارد. کاج طلایی آفاق یک مجموعه بسیار بزرگ در زمینه تولید کف‌پوش‌های پلی یوریا است که انواع کف‌پوش‌های ساختمان را باقیمت‌های مناسب و کیفیت بالا اجرا می‌کند.

سخن پایانی

در زمان‌های قدیم از انواع سنگ و چوب‌های متنوع به‌عنوان مصالح ساختمانی استفاده می‌کردند. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی مصالح باکیفیت طراحی شده‌اند که کاربردهای فراوانی دارند. باتوجه‌به کاربرد کف‌ پوش پلی یوریا امروزه در بین مردم بسیار محبوب شده است و فروش آن هر روز افزایش پیدا می‌کند. قبل از اینکه کف‌پوش را بر روی سطوح مختلف اجرا کنید، نکات ضروری را رعایت کنید تا کیفیت کف‌پوش بسیار بالا باشد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط