نمایشگاه دائمی

تهران، الهیه، خیابان خالقی، کوچه آریا

مشاوره رایگان

02126201697 – 09192054617

حلال رنگ ترافیکی چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

ضرورت استفاده از رنگ‌های اپوکسی مخصوص فلزات

آیا می‌دانید حلال رنگ ترافیکی چیست شاید بارها نام تینر را شنیده باشید و به سادگی بدانید که تینر نوعی حلال برای رنگ‌های مختلف است‌؛ اما نام برخی از تینرهای مخصوص همان حلال رنگ ترافیکی می‌باشد که برای رقیق کردن یا پاک کردن رنگ‌های مخصوص خط کشی خیابان ها به کار می‌رود.

پس با این وجود حلال رنگ‌های ترافیکی سرد و رنگ‌های دیگری مثل کلرو کائوچو هم مواد ساده‌ای مانند تینر است‌. معمولاً این دسته از حلال‌ها می‌توانند طول عمر رنگ‌های ترافیکی را در سطح بیشتری قرار دهند. ما قصد داریم در این مطلب بیشتر در مورد حلال رنگ ترافیکی توضیح دهیم. پس با ما همراه باشید.

حلال رنگهای ترافیکی

رنگ‌های ترافیکی یکی از پرمصرف ترین رنگ‌هایی هستند که در مسیرهای پرتردد جاده‌ای کاربردهای فراوانی دارند؛ اما برای استفاده از این نوع رنگ ‌های صنعتی در بیشتر مواقع لازم است تا از حلالهای ترافیکی استفاده شود.

اگر چه بیشتر افراد حلال رنگ ترافیکی را با نام تینر می‌شناسند ولی این ماده تفاوت‌های آشکاری با دیگر تینرهای رنگ روغن خواهد داشت. در واقع شرکت تولید کننده رنگ‌های ترافیکی مشخص می‌کنند که چه حلالی برای مخلوط کردن و پاک کردن انواع رنگ‌های ترافیکی نیاز است.

پس برای ترکیب کردن این نمونه رنگ‌های پرکاربرد تنها باید تینرهای مخصوص رنگ ترافیکی را به کار ببرید. چون ممکن است که در اثر ناسازگاری با حلال‌های دیگر نتیجه نامطلوبی را در خیابان ها، پارکینگ‌ها و… به جای گذارد.

پایه حلال رنگ ترافیکی چیست؟

پایه حلال رنگ ترافیکی چیست؟

آیا می‌دانید پایه حلال رنگ ترافیکی چیست؟ در حقیقت پایه این دسته از تینرها آروماتیک است. همچنین برش ویسکوزیته عالی دارد بدون اینکه هیچ تأثیر منفی بر روی سطوح جاده‌های آسفالتی و سیمانی داشته باشد.

معمولاً این مدل تینرهای فرار بیشتر برای رقیق کردن و تمیز کردن رنگ‌های ترافیکی ترموپلاست و رنگ‌های کلرو کائوچو به کار می‌روند‌. شاید بپرسید بهترین حلال رنگ ترافیکی چیست؟

در واقع برای مصرف هر کدام از این رنگ ها باید حلال مخصوص به آن رنگ را استفاده کنید. پس مرغوب ترین تینر ترافیکی هم نمی‌تواند برای تمام این مدل رنگ ها کاربرد داشته باشد‌.‌

ترکیبات حلال رنگ ترافیکی چیست؟

اصولاً تینر رنگ ترافیکی نسبت به سایر تینرها قدرت فراری بالاتری دارد و ترکیبات آن از ساختار پیچیده‌تری برخوردار است‌. یکی از ساده ترین ترکیبات این نمونه حلال‌های رنگ صنعتی از طریق مخلوط کردن تولوئن و زایلن به دست می‌آید. البته در این ترکیب مواد بسیار فرار دیگری مثل استون و متانول هم وجود دارد.

معمولاً این مدل از حلال رنگ ‌های صنعتی را می‌توانیم متناسب با درخواست شما تغییر دهیم. مثلاً اگر شما بخواهید رنگ مورد استفاده خود را در زمان کمتر یا بیشتری خشک کنید تنها کافیست که استون موجود در حلال را کم یا زیاد کرد. امروزه حلال رنگ ترافیکی به صورت مایعی بی رنگ و شفاف تولید و عرضه می‌شود.

همچنین قیمت بالاتری نسبت به تینرهای معمولی دارد. ما در شرکت مهندسی کاج طلایی آفاق عرضه کننده باکیفیت‌ترین و ارزان ترین حلال‌های رنگ ترافیکی هستیم.

طریقه استفاده از حلال رنگ ترافیکی چیست؟

شاید بارها برایتان این سؤال پیش آمده باشد که نحوه استفاده از حلال رنگ ترافیکی چیست؟ آیا امکان مخلوط کردن رنگ‌های ترافیکی با هر نوع تینری وجود دارد؟ در حقیقت هر تینر دارای ترکیبات خاصی می‌باشد.

پس هر کدام از تینرهای موجود در بازار تنها برای یک رنگ مخصوصی در نظر گرفته شده است و فقط با یک نوع رنگ سازگاری دارد. مثلاً هیچ گاه نباید حلالی که برای رنگ‌های سرد کلرو کائوچو به کار می‌رود را برای رقیق کردن یا پاک کردن رنگ ترافیکی ترموپلاست به کار برد.

همیشه حدود 8 یا 10 درصد از جرم کل رنگ‌های ترافیکی را حلال‌ها در برمی‌گیرند. بنابراین 5 دقیقه پیش از استفاده از این نمونه رنگ ‌های صنعتی حتماً به خوبی آن‌ها را هم بزنید.

نکته: فراموش نکنید که استفاده نکردن از این مدل حلال‌ها می‌تواند طول عمر رنگ‌های ترافیکی را در خط کشی های خیابانی کاهش دهد. گاهی اوقات پیمانکاران برای اینکه کار خط کشی برایشان کم هزینه‌تر باشد از تینرهای نامناسب استفاده می‌کنند.

ما در شرکت مهندسی کاج طلایی آفاق با توجه به همکاری‌های مناسبی که با اداره کل راه و ترابری و شهرداری داشته‌ایم. عرضه کننده مرغوب ترین حلال‌های رنگ ترافیکی و مجری خط کشی های خیابان، پارکینگ، فرودگاه و… هستیم.‌

نکات ایمنی در مورد حلال های رنگ ترافیکی

نکات ایمنی در مورد حلال‌های رنگ ترافیکی

آیا می‌دانید مهم‌ترین نکات برای استفاده از حلال رنگ ترافیکی چیست؟ اگر شما قصد دارید تا این نمونه حلال‌ها را جهت مصارف مختلف به کار ببرید لازم است به برخی موارد مهم توجه کنید. این موارد شامل نکات زیر است:

  • ظرف حلال را دور از دسترس کودکان قرار دهید.
  • هیچ گاه فراموش نکنید که این محصول آتش زا می‌باشد.
  • حتماً در هنگام استفاده از حلالهای رنگ ترافیکی در فضای باز قرار بگیرید.
  • چنانچه حلال رنگ ترافیکی با چشم شما تماس پیدا کرد سریعاً چشم خود را با آب شستشو دهید.
  • در هنگام اضافه کردن تینر به رنگ اصلی این کار را به آهستگی انجام دهید تا تینر به خوبی با رنگ ترکیب شود.
  • از حلال های رنگ ترافیکی به اندازه مناسبی استفاده کنید؛ چون رقیق کردن بیش از اندازه حلال می‌تواند کیفیت رنگ شما را از بین ببرد.

خرید حلال رنگهای ترافیکی

در هنگام خرید رنگ ترافیکی حتماً باید حلال آن را هم تهیه کنید؛ چون این نمونه رنگ‌های خط کشی ترافیکی بر خلاف رنگ‌های جدولی و یا گروه زیادی از رنگ‌های ساختمانی نیز ترکیبات کاملاً متفاوت‌تری دارند.

پس لازم است تا برای استفاده صحیح از رنگ‌های خط کشی سرد نیز تینرهای مخصوصی را خریداری کنید. البته به خاطر داشته باشید که برای استفاده از رنگ‌های خط کشی گرم نیازی به مصرف حلال ترافیکی ندارید؛ زیرا تینر رنگ ترافیکی تنها برای رنگ‌هایی مناسب است که پایه آن‌ها مانند اکریلیک آب نیستند.‌

سخن پایانی

شاید بارها در خیابان ها، جاده‌ها، فرودگاه‌ها و مکان‌های دیگر خط کشی هایی را دیده باشید. این خطوط رنگی اصولاً با استفاده از رنگ‌های ترافیکی طراحی می‌شوند؛ چون این مدل رنگ ها چسبندگی زیادی دارند ‌و در برابر ساییدگی از خود مقاومت خوبی نشان می‌دهند.

همچنین در زمان کوتاهی خشک شده و ماندگاری بسیار بالای دارند. از طرفی دیگر در ترکیبات رنگ‌های ترافیکی نیز رنگدانه هایی وجود دارد که بازتاب نور را انجام می‌دهند. بنابراین رنگ‌های ترافیکی به همراه حلال‌های مخصوص آن‌ها برای خط کشی و نشانه گذاری پارکینگ‌ها، باند فرودگاه‌ها و سایر مسیرهای تردد به کار می‌روند.

با توجه به فرار بودن بالای حلال رنگ صنعتی ترافیکی و خشک شدن سریع آن‌ها این امکان برای شما وجود دارد تا بدون اینکه جاده را مسدود کنید کار خط کشی را به خوبی انجام دهید.‌ ما در شرکت مهندسی کاج طلایی آفاق می‌توانیم شما را در این کار راهنمایی کنیم.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط