نمایشگاه دائمی

تهران، الهیه، خیابان خالقی، کوچه آریا

مشاوره رایگان

02126201697 – 09192054617

روش های تولید فوم پلی یورتان ، خرید فوم تزریقی پلی یورتان

تولید فوم پلی یورتان و خرید فوم تزریقی

تولید فوم پلی یورتان به 2 روش اسپری کردن و ریختن یا همان قالب گیری انجام می‌شود. البته روش اسپری تنها برای تولید فوم های سخت به کار می‌رود ولی روش ریختن برای تمام فوم های پلی یورتان مناسب است. چون در اجرای روش قالب گیری به طور مستقیم مواد اولیه فوم پلی یورتان از قبیل ایزوسیانات و پلی یول ها درون حفره‌ای با یکدیگر ترکیب می‌شوند‌. پس این تکنیک برای تمام فوم های پلی یورتان با چگالی های متفاوت از 0/7 گرفته تا 70 قابل استفاده است. چنانچه می‌خواهید با نحوه ساخت فوم پلی یورتان بیشتر آشنا شوید تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

تولید فوم پلی یورتان به روش ریختن

روش های تولید فوم پلی یورتان

فوم پلی یورتان از جمله پوشش های پلیمری و عایق های الاستومری است که هم به صورت دستی و هم توسط میکسر برقی تهیه می‌شود. اما برای تهیه فوم پلی اورتان به روش قالب گیری باید ابتدا مواد تشکیل دهنده را درون یک مخزن تمیزی مثل سطل یا حتی بشر شیشه‌ای بریزید. سپس با کمک میکسر برقی یا همزن، مخلوط را حدود 30 ثانیه به خوبی هم بزنید. در این مرحله مواد اصلی فوم پلی یورتان از قبیل ایزوسیانات، پلی یول و کاتالیزورها یک مخلوط غیر یکنواختی را به صورت فرآیندهای مختلفی از قبیل فرآیند یک مرحله‌ای، شبه پیش پلیمر و نیمه پیش پلیمر ایجاد می‌کنند.

تولید انواع فوم پلی یورتان به روش ریختن

زمانی که مخلوط ایزوسیانات و پلی یول طی فرآیندهای مختلف به دست آمد به طور مستقیم به درون قالب‌ها ریخته می‌شود. معمولاً در این روش قالب‌ها تنها به عنوان یک بخش خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرند. بعد از ریختن حجم فوم پلی یورتان به اندازه 30 تا 40 برابر زیاد می‌شود پس ماده درون قالب تمام ترک‌ها و شکاف‌ها را پر خواهد کرد. در نهایت نوعی فوم نرم، نیمه سخت و سخت به طور موفقیت آمیز تولید می‌شود.

کاربرد روش ریختن فوم پلی یورتان

دقت کنید در تولید فوم پلی یورتان به روش ریختن یا قالب گیری تنوع بسیار زیادی وجود دارد. چون برای ساخت فوم نرم، سخت و نیمه سخت پلی یورتان به روش قالب گیری هیچ گونه انبساطی بعد از اجرا صورت نمی‌گیرد. به همین دلیل شما می‌توانید فوم پلی اورتان را در هر شکل و اندازه‌ای برای کاربردهای مختلف استفاده کنید. مثلاً فوم شانه تخم مرغی یک نوع فوم سخت است که از قبل قالب گیری و تولید می‌شود. سپس به عنوان عایق صوتی در مکان های مختلفی مثل استودیوها به کار می‌رود. یا اینکه ابر و اسفنج از جمله فوم های پلی اورتانی هستند که آن‌ها به روش ریختن تهیه می‌شوند. این نوع فوم‌ها در تهیه صندلی های خودرو، بالشتک ها و غیره به کار می‌روند. چون اساساً فوم های که به این روش ساخته می‌شوند نوعی فوم پیش ساخته هستند. یعنی شکل، دانسیته و چگالی مشخصی دارند.

تولید فوم پلی یورتان به روش اسپری

تکنیک های اسپری که تنها برای تولید فوم سخت پلی یورتان به کار می‌رود بیشتر جهت پرسازی قالب‌ها مناسب است. این نوع روش برای اجرای فوم پلی یورتان در سطوح صاف گزینه بسیار مناسبی است. برای اجرای روش تولید فوم پلی یورتان به صورت اسپری باید ابتدا مواد اولیه پلی یورتان را درون یک دستگاه مخصوصی به نام تفنگ اسپری بریزید. زمانی که مواد فوم با کمک یک نازل از تفنگ اسپری خارج می‌شوند ویسکوزیته مشخصی حدود 500 تا 1500 cps پیدا می‌کنند. چنانچه لازم باشد باید مخلوط درون دستگاه را گرما دهید تا ویسکوزیته فوم کاهش پیدا کند. زمانی که فوم از دستگاه خارج می‌شود پف کرده و حجم آن چندین برابر مواد اولیه فوم پلی اورتان می‌شود.

تجهیزات لازم برای ساخت فوم سخت

روش های تولید فوم پلی یورتان خرید فوم تزریقی

اصولاً تولید فوم پلی یورتان به روش اسپری باید با کمک تجهیزاتی اجرا شود که قابل حمل باشد. امروزه دو نوع تفنگ اسپری وجود دارد. تفنگ های مخلوط خارجی و تفنگ هایی که مواد پلی یورتان را به صورت خارجی مخلوط می‌کنند. اگر چه تکنیک اسپری روند پیچیده تری نسبت به روش ریختن دارد. اما کاملاً منعطف است و به هر شکل دلخواهی در محل اجرا می‌شود. مهم‌تر اینکه چسبندگی خوبی را با سطوح به وجود می‌آورد.

کاربرد روش اسپری فوم پلی یورتان

اگر تمایل دارید تا برای تولید فوم پلی یورتان از روش اسپری کردن استفاده کنید. بهتر است از این نوع فوم سخت پلی اورتان تنها برای درزگیری و آب بندی سطوح مختلف استفاده کنید. البته می‌توانید با استفاده از دستگاه های پیشرفته از این نمونه فوم برای عایق کاری سطوح گسترده به عنوان عایق حرارتی و عایق رطوبتی پلی یورتان هم بهره ببرید. امروز بیشتر از روش پاشش یا اسپری کردن فوم سخت پلی یورتان برای عایق کاری ساندویچ پنل ها و عایق کاری سقف، کف و دیواره های ساختمان استفاده می‌شود.

خرید فوم تزریقی پلی یورتان

از آنجایی که تزریق فوم پلی یورتان به شکل مایع است. پس این محصول به صورت کپسول‌های جداگانه ای از دو مایع پلی یول و ماده مهم دیگری به نام ایزوسیانات عرضه می‌شود. چون برای کاربرد فوم تزریقی لازم است تا این دو مایع با فشار زیادی در محل اجرا شوند. از این رو باید در زمان خرید فوم تزریقی پلی یورتان حتماً به کیفیت مواد اولیه، حجم افزایش فوم تزریقی پلی یورتان و حجم کپسول‌ها توجه داشته باشید.

سخن پایانی

با توجه به عملکرد بالایی که در انواع فوم های پلی یورتان وجود دارد. ما در شرکت مهندسی کاج طلایی آفاق سعی کرده‌ایم با انتخاب بهترین روش تولید فوم پلی یورتان مطلوب ترین عایق های پلی یورتان را عرضه کنیم. امروزه کارشناسان فروش ما با بررسی انواع روش های تولید فوم پلی یورتان سعی می‌کنند با ارزیابی محل اجرا و شرایط محیطی منطقه باکیفیت ترین فوم پلی یورتان را در ارزان ترین قیمت در اختیار شما قرار دهند. با این حال شما می‌توانید قبل از خرید فوم پلی یورتان با کارشناسان فروش ما در مجموعه کاج طلایی آفاق مشاوره رایگان داشته باشید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط