نمایشگاه دائمی

تهران، الهیه، خیابان خالقی، کوچه آریا

مشاوره رایگان

02126201697 – 09192054617

عایق محافظتی پلی یوریا Polyurea چه مزایا و کاربردی دارد؟

عایق محافظتی پلی یوریا

عایق محافظتی پلی یوریا یک نوع عایق حرارتی و رطوبتی بی‌نظیر در دنیا است. این محصول از واکنش دادن ایزوسیانات و پلی آمین به دست می‌آید. بنابراین یک عایق دو جزئی است که مقاومت کششی بالایی دارد همچنین از مقاومت پارگی بالا و ضریب سختی زیادی برخوردار است از این رو نسبت به سایر عایق های پلی یورتان و اپوکسی توانسته کاربردهای بیشتری داشته باشد. در واقع عایق پلی یوریا یک پوشش الاستومری پاششی است که به صورت سریع اعمال به طور 100 درصد خشک می‌شود. از طرفی منعطف است و در ضخامت‌های دلخواهی بر روی سطوح بتونی، فلزی، چوبی و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد.‌

پوشش محافظتی پلی یوریا چیست؟

عایق محافظتی پلی یوریا چه مزایا و کاربردی دارد؟

عایق پلی یوریا از جمله پوشش های منعطف است که در مکان‌های مختلف به صورت یکدست و بدون درز اجرا می‌شود. این محصول یک پوشش الاستومری با خاصیت پلاستیکی است که به عنوان فوق‌العاده‌ترین عایق رطوبتی و عایق حرارتی به کار می‌رود. پوشش عایق پلی یوریا مانند عایق حرارتی پلی یورتان یا خودش به تنهایی و یا با استفاده از آسترها و یا مواد دیگری به صورت کاملاً انعطاف‌پذیر روی سطوح مختلف اعمال می‌شود. این ماده یک نوار مقاوم، زلال و بی اثر است که در هر شرایط دمایی و رطوبتی اجرا خواهد شد یعنی با هیچ ماده دیگری هیدرولیز نمی‌شود. البته قابل رنگ است و بدون آنکه به مواد دیگری حساسیت نشان دهد به سادگی روی هر سطح دلخواهی می‌چسبد.

مزایای عایق محافظتی پلی یوریا

پوشش های حرارتی و رطوبتی که از جنس پلی یوریا هستند به صورت پاششی اجرا می‌شوند. البته دارای مزیت‌های دیگری هم هستند مثلاً:

  • ضد انفجار
  • بدون بو VOC
  • چسبندگی عالی
  • مقاومت زیاد در برابر اشعه UV
  • ضخامت عایق حدود 2000 میکرون
  • مقاوم در برابر فرسایش و خوردگی
  • خشک شدن سریع به مدت 2 دقیقه
  • مناسب برای هر سطوح خارجی و داخلی
  • داشتن خاصیت الاستومری با انعطاف‌پذیری فراوان
  • قابل اجرا در دمای منفی 30 تا مثبت ‌170 درجه سانتی‌گراد
  • مقاوم در تماس با اسیدها، بازها و کلیه حلال‌های شیمیایی
  • دارای تأییدیه برای استفاده در لایه‌های داخلی لوله‌های آب شرب

کاربرد های عایق محافظتی پلی یوریا

عایق محافظتی پلی یوریا چیست

عایق های حرارتی پلی یوریا و عایق رطوبتی پلی یوریا به دلیل آب بند بودن و ویژگی‌های منحصر به فردی که دارند در صنایع مختلفی به کار می‌روند مانند:

صنایع ساختمانی

پوشش پلی یوریا در سازه های بتنی و فلزی به عنوان کفپوش استفاده می‌شود. این محصول سازه ها را در برابر حریق، خوردگی ضربه و انتقال الکتریسیته عایق می‌کند.

صنعت نفت و پتروشیمی

در صنایع نفتی از عایق محافظتی پلی یوریا برای پوشش مخازن نفتی، خطوط و لوله‌های انتقال استفاده می‌شود. همچنین عایق پلی یوریا برای عایق کاری تاسیسات پالایشگاه ها و بسیاری لوازم نفتی دیگر مناسب است.

صنعت آب و فاضلاب

در این صنعت از پوشش محافظتی پلی یوریا برای عایق کردن لوله‌های انتقال آب و پوشش دادن مخازن آب و فاضلاب استفاده می‌شود.

صنایع نظامی

به دلیل اینکه عایق محافظتی پلی یوریا ضد انفجار است. همچنین در برابر جذب انرژی مقاومت خوبی را از خود نشان می‌دهد. پس در صنایع نظامی کاربردهای زیادی می‌تواند داشته باشد.

صنعت دریایی و کشتیرانی

پوشش پلی یوریا در تاسیسات زیر آب هم استفاده می‌شود. چون این عایق کاملاً آب بند است و طول عمر بالایی دارد. از طرفی در صنعت دریایی برای ساخت کشتی ها و عایق کاری اسکله ها، مخازن و لوله‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

صنایع حمل و‌ نقل

چون عایق محافظتی پلی یوریا مقاومت زیادی در برابر فرسایش و خوردگی دارد. پس این محصول برای پوشش دهی بخش‌هایی از بار زیر وانت‌ها، خاورها و کامیون‌ها به کار می‌رود. همچنین پوشش مناسبی برای تاسیسات فرودگاهی مثل آشیانه‌ها و حتی سالن‌ها است. عایق پلی یوریا می‌تواند پوشش مناسبی برای پیست‌های هلی کوپتر هم باشد.

صنایع معدن

انرژی هسته ای

صنایع غذا و دارو

سخن پایانی

اگر به دنبال یک کفپوش عالی برای پوشش دادن دیوارهای طبقات منفی، پارکینگ‌ها و عایق کاری مخازن آب، نفت و غیره هستید مطمئناً عایق محافظتی پلی یوریا بهترین گزینه برای شما است. چون این محصول یک نوع درزگیر و کفپوش مسدود کننده است که روی هر سطحی با هر درجه حرارت بالا و پایینی قابل اجرا خواهد بود. البته خوب است بدانید چنانچه پلی یوریا به صورت خالص باشد قطعاً استفاده‌های بیشتری خواهد داشت. به همین منظور ما در شرکت مهندسی کاج طلایی آفاق سعی کرده‌ایم تا مقاوم ترین و باکیفیت ترین عایق های پلی یوریا را با نازل ترین قیمت در اختیار شما قرار دهیم. تنها کافیست با کارشناسان فروش ما در مجموعه کاج طلایی آفاق تماس بگیرید تا متناسب با نیاز شما بهترین پوشش پلی یوریا را ارائه دهیم.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط