نمایشگاه دائمی

تهران، الهیه، خیابان خالقی، کوچه آریا

مشاوره رایگان

02126201697 – 09192054617

فوم تزریقی دیوار و مزیت های استفاده از آن

فوم تزریقی دیوار و مزیت های استفاده از آن

فوم تزریقی دیوار یکی از انواع فوم های پلی یورتان است که جهت عایق بندی ساختمان ها استفاده می‌شود. با عایق شدن دیوارها در مصرف انرژی‌ها صرفه جویی زیادی صورت می‌پذیرد. زیرا بیشترین میزانی که اتلاف انرژی در ساختمان ها دارد، از دیوارها و سقف ساختمان می‌باشد. بنابراین امروزه می‌توانید از مدرن ترین روش ها و اثربخش ترین عایق ها از جمله پلی اورتان برای عایق کردن دیوارهای ساختمان کمک بگیرید. این نوع فوم پاششی مزایا و ویژگی‌های متعددی دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

فوم تزریقی دیوار

فوم تزریقی دیوار یکی از انواع پلی یورتان است در ساختمان های اداری، مسکونی و تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. این فوم ها گزینه‌ای بسیار عالی برای دیوارها و سقف ساختمان می‌باشد. بنابراین به عنوان یک عایق دائمی مورد استفاده قرار گرفته و به هیچ عنوان تغییر شکل نمی‌دهد و آسیب نمی‌بیند. تزریق فوم پلی یورتان به دو روش دستی و استفاده از دستگاه امکان‌پذیر است.

به طوری که دو ماده جهت تولید این فوم ها با فشار معین و با استفاده از دستگاه های مخصوص تزریق شده، سپس با واکنشی که بین این دو ماده انجام می‌شود فوم پلی یورتان ایجاد به وجود می‌آید. از آن جایی که این فوم ها پس از تزریق منبسط شده و فضا را کامل پر می‌کنند می‌توان از آن جهت عایق کاری حفره های مختلف و حتی منافذی که دسترسی به آن سخت است استفاده کرد. به طور کلی باید بدانید فوم تزریقی دیوار در انواع مختلفی چون فوم سخت، فوم نیمه سخت و فوم انعطاف پذیر تولید می‌شود که این میزان سفتی بسته به نسبت وزن دو ماده شیمیایی آن متفاوت خواهد بود.

فوم سخت تزریقی

همان‌طور که گفته شد یکی از انواع فوم تزریقی دیوار، فوم سخت است که از درصد بالایی سلول های بسته برخوردار می‌باشد. این نوع فوم که در برابر بسیاری از مواد شیمیایی چون نفت و بنزین و دیگر حلال های غیر طبیعی مقاومت دارد. به همین دلیل در مکان های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین دانسیته پایین فوم سخت موجب شده که مقاومت عایق حرارتی بسیار بالا باشد.

فوم سخت همچنین به مواد مصالح ساختمانی مختلف چون فولاد، چوب و رزین های ترموست می‌چسبد. این امر موجب شده که در حال حاضر کاربرد فوم تزریقی دیوار از نوع سفت بسیار زیاد باشد و در داخل دیواره‌ها به راحتی از آن به عنوان عایق حرارتی استفاده شود. علاوه بر این در صنعت مبلمان سازی، در ساخت ساندویچ پانل ها و شناورها، در صنعت خودرو و در صنعت یخچال سازی نیز کاربرد دارد.

همچنین بخوانید: پوشش های آب بند پلیمری

فوم تزریقی نرم

فوم تزریقی نرم

نوع دیگر فوم تزریقی، فوم نرم می‌باشد که سلول های باز دارد. به گونه‌ای که هوا به راحتی در آن جریان دارد. این نوع فوم که به فوم فلکس نیز معروف است در صنعت کاربردهای متعددی دارد. دقت داشته باشید این نوع فوم وزن بسیار سبکی داشته و در درجه سختی متفاوت تولید می‌شود. همچنین از آنجایی که دوام بالایی دارد و به راحتی نصب می‌شود روز به روز کاربرد آن گسترش پیدا می‌کند.

به طور کلی باید بدانید انواع فوم نرم شامل پلی یورتان نرم بلوکی، پلی یورتان نرم قالبی و ویکسوس الاستیک می‌شود. الاستیک نوعی از این فوم است که به عنوان اسپری فوم تزریقی دیوار کاربرد داشته و برای پیشگیری از سر و صدا استفاده می‌شود.

فوم تزریقی نیمه سخت

فوم تزریقی نیم سخت دیگر نوع این محصول است که خواصی بین فوم های پلی یورتان نرم و سخت دارد. به طوری که می‌توان گفت نیمی از سلول های آن نیمه سخت و نیمی دیگر همچون فوم نرم، نرم است.

همچنین بخوانید: اجرای رنگ صنعتی اکریلیک

مزایای استفاده از فوم تزریقی دیوار

با توجه به آنچه در خصوص فوم تزریقی دیوار گفته شد حال اگر بخواهیم مزایای این فوم ‌ها را مورد بررسی قرار دهیم باید بدانید این نوع فوم ضریب انتقال حرارتی بسیار پایینی دارد. این امر موجب می‌شود به عنوان یک عایق حرارتی ایده‌ آل مورد استفاده قرار گیرد و از هدر رفتن انرژی پیشگیری می‌کند. علاوه بر این باید بدانید استفاده از آن در دیوارها به گونه‌ای است که با مقاومت بالا در برابر رشد میکروب‌ها، باکتری‌ها و قارچ‌ها، محل مناسبی برای رشد این موارد نیست. برای مکان های غیر قابل دسترس نیز به راحتی می‌توان از آن استفاده کرد لذا قالب گیری و تزریق آن به آسانی انجام می‌شود.

سخن پایانی

فوم تزریقی دیوار که به عنوان عایق مورد استفاده قرار می‌گیرد انواع مختلفی دارد. در این بین بهترین نوع جهت عایق حرارتی دیوارها فوم سخت می‌باشد. دقت داشته باشید جهت تزریق این فوم ها باید از دستگاه های مخصوص و نیروی کار مجرب استفاده شود.

برای اطلاع از خدمات هلدینگ کاج طلایی آفاق با کارشناسان ما تماس بگیرید:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط