نمایشگاه دائمی

تهران، الهیه، خیابان خالقی، کوچه آریا

مشاوره رایگان

02126201697 – 09192054617

اسپری فوم اسفنجی پلی یورتان و کاربردهای آن

اسپری فوم اسفنجی

اسپری فوم اسفنجی روشی آسان و سریع برای استفاده از فوم پلی یورتان در موارد مختلف است که امروزه در قوطی‌های فلزی عرضه می‌شود. شما می‌توانید این محصول را به صورت گان دار و شلنگی تهیه نموده و مورد استفاده قرار بدهید.این اسپری کاربردها و مزایای بسیاری دارد. بنابراین ما قصد داریم در این مقاله به بررسی در این زمینه بپردازیم. پس با ما همراه شوید.

اسپری فوم اسفنجی پلی اورتان چیست؟

این محصول یک ماده شیمیایی کارآمد است که برای عایق کردن و آب بندی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اسپری فوم اسفنجی پلی اورتان به صورت ترکیبی نیمه جامد در سطوح مختلف اسپری می‌شود سپس در مجاورت هوا و رطوبت سفت و سخت می‌شود. از این رو بهتر است قبل از استفاده سطح مورد نظر را کمی مرطوب کنید. همچنین یادتان باشد تا قبل از سفت شدن مواد در مکان مورد نظر، به فوم دست نزنید.

انواع اسپری فوم پلی اورتان

انواع اسپری فوم پلی اورتان

این نوع اسپری‌ها در 2 نوع مختلف تولید و عرضه می‌شوند از جمله

  • اسپری فوم پلی اروتان سلول باز
  • اسپری فوم پلی اورتان سلول بسته

اسپری عایق سلول باز به صورت فوم پاششی پلی یورتان است که منافذ آن اندکی باز هستند. از آنجایی که مقدار کمی از مواد شیمایی در این نوع اسپری به کار رفته، قیمت آن نیز بسیار مناسب‌تر است. ضمن اینکه برای بخار و رطوبت عایق خوبی نیست و اغلب از آن در فضاهای بسته استفاده می‌کنند.

اسپری عایق فوم سلول بسته‌تراکم بسیار بالاتری دارد و منافذش نسبت به سلول باز ریزتر و بسته‌تر است.

به همین دلیل می‌توان از آن به عنوان یک عایق بسیار کارآمد در برابر آب، رطوبت و بخار در تمامی فضاها به ویژه فضای باز استفاده کرد.

مهم ترین کاربردهای اسپری فوم پلی یورتان

از آنجایی که اسپری فوم اسفنجی پلی یورتان در ابتدا به صورت نیمه جامد در سطح وارد می‌شود سپس حجم آن افزایش یافته و سفت و سخت می‌شود. به همین دلیل در بسیاری از درزها و شکاف‌ها که نیاز است آب بندی و عایق کاری شود کاربرد دارد. از مهم ترین موارد استفاده از اسپری فوم اسفنجی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • عایق کاری بین دیوارهای داخلی
  • عایق کاری زیرسقف
  • عایق کاری بین طبقات
  • عایق کاری سرویس بهداشتی
  • عایق کاری استودیو موسیقی
  • صنعت یخچالسازی
  • عایق کاری سوله
  • درزگیری انواع چهارچوب و در و پنجره
  • درزگیری زیرشیروانی و ایرانیت

کاربرد اسپری فوم درزگیر پلی یورتان به درزگیری محدود نمی‌شود. جنس منحصر به فرد این محصول باعث شده است که برای مصارف مختلف مناسب باشد. کاربرد آن در ساختمان‌هایی که هنوز کامل نشده‌اند، بیشتر دیده می‌شود. اما در دیوارها، درب‌ها و پنجره‌هایی که نصب شده باشند هم می‌توان از این درزگیر استفاده کرد. تنها نکته مهم این است که درز از روی سطح در دسترس باشد و بتوان آن را با فوم پر کرد.
در ادامه به کاربرد اسپری فوم پلی یورتان اشاره می‌کنیم:

پوشش درزهای دیوار و کنار پنجره

برای جلوگیری از نفوذ سرما، گرد‌وغبار و همچنین کاهش صداهای مزاحم از اسپری فوم پلی یورتان استفاده می‌شود.

رفع صدای لوله

گاهی از اوقات لوله‌های آب داخل خانه دچار لقی می‌شوند و هنگام استفاده سروصدا درست می‌کنند. شما با اسپری کردن فوم پلی یورتان به محل اتصال لوله جای آن را ثابت می‌کنید تا کم‌تر حرکت کند.

کار دستی و آثار هنری

اسپری فوم را بعد از خشک شدن برش دهید. بسیاری از افراد خوش ذوق هستند که از اسپری فوم به عنوان مواد و متریال خلق آثار هنری و مجسمه تراشی استفاده می‌کنند.

ایجاد عایق حرارتی در لایه میانی دیوار

برای پر کردن فضای خالی و شکاف بین دیوارها و حفظ دمای محیط، اسپری فوم گزینه مناسبی است.

جلوگیری از لق خوردن وسایل

وسایلی که در قسمت‌های مختلف آن‌ها تفاوت ارتفاع وجود دارد. در واقع این تفاوت ارتفاع را می‌توان با اسپری فوم درزگیر کاهش داد.

بسته‌بندی شکستنی‌ها

جابجایی لوازم حساس و شکستنی همیشه با دردسر و نگرانی همراه است. بسته‌بندی ایمن این لوازم برای جلوگیری از شکستن آن‌ها حین اسباب‌کشی، ارسال با پست یا بردن داخل محفظه بار هواپیما همواره اهمیت زیادی داشته و راهکارهای مختلفی نیز برای آن درنظر گرفته‌اند. جالب است بدانید که اسپری فوم می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای محافظت از وسایل شکستنی و حساس حین حمل‌ونقل باشد.

استفاده در اتاقک‌های ایزوله

از اسپری فوم درزگیر در اتاقک‌های ایزوله یا اتاقک‌های تمیز کارخانه‌های داروسازی استفاده می‌شود.

ایجاد عایق برای سیم‌ها، کابل‌ها و لوله‌ها

برای پوشش سیم‌ها و کابل‌ها از اسپری فوم به عنوان عایق مناسبی استفاده می‌کنند.

عایق کاری سینک ظرفشویی

زیر سینک ظرفشویی همیشه خالی است و صفحه فلزی می‌تواند مانند طبل صدا درست کند. ممکن است سینک‌ها بعد از مدتی دچار کمی استهلاک شده و سوراخ‌های ریزی در زیر آن‌ها پیدا شود. با استفاده از اسپری فوم درزگیر حتی بعد از نصب شدن سینک می‌توانید آن را عایق کنید.

فیکس کردن قسمت‌های مختلف دکوراسیون

محکم و ثابت نگه داشتن قسمت‌های مختلف دکوراسیون مانند ویترین، قفسه‌ها و … از موارد بسیار مهمی است که با کمک اسپری فوم به راحتی انجام می‌شود.

مبارزه با حشرات موذی خانگی

درزهای درب و پنجره راهی برای لانه‌سازی و ورود حشرات موذی به داخل خانه هستند. اسپری فوم به عنوان یک درزگیر فوق‌العاده به کمک شما می‌آید. برای گرفتن درزها و شکاف‌هایی که حشرات از آن‌ها بیرون می‌آیند کافی است مقداری سیم مسی را با پیچ گوشتی داخل شکاف قرار داده و مقداری فوم روی آن اسپری کنید تا درز برای همیشه بسته بماند.

مبارزه با کپک

کنج داخلی دیوار در طراحی دیوارهای کاذب اغلب خالی است و به واسطه تراکم هوای مرطوب کولر به محلی مناسب برای رشد کپک تبدیل می‌شود. برای پر کردن کنج تو خالی دیوار از اسپری فوم کمک بگیرید و با یک دریل با فاصله‌های مساوی از سطح زمین دیوار کاذب چوبی را رو به مرکز کنج سوراخ کنید. سپس کار اسپری کردن را از سوراخ پایینی آغاز نمایید. در هر ۲۴ ساعت یک اسپری فوم را داخل هر سوراخ خالی کنید و این کار را تا آنجا ادامه دهید که آخرین سوراخ بعد از پر شدن با فوم لبریز و گرفته شود. پر شدن این فضای خالی احتمال ایجاد کپک را نیز عملا به صفر می‌رساند.

ویژگی های فوم پوششی پلی اورتان

ویژگی های فوم پوششی پلی اورتان

از مهم ترین ویژگی هایی که می‌توان برای اسپری عایق پلی اورتان نام برد آنتی باکتریال بودن آن و مقاومت بالایش در برابر آب است. همچنین باید گفت این فوم پوششی

  • قابلیت رنگ آمیزی دارد.
  • قدرت چسبندگی و پوشش دهی بالایی دارد.
  • گازهای موجود در آن سازگار محیط زیست است.
  • وزن بسیار کمی دارد.

ضمن این که استفاده از آن در اتلاف انرژی نیز نقش بسزایی دارد و می‌توانید علاوه بر تعادل هوای داخل ساختمان مبالغ کمتری را برای انرژی‌های مصرفی خود بپردازید.

طریقه مصرف فوم اسپری پلی یورتان

در رابطه با مصرف فوم اسپری پلی یورتان بایستی مراحل را طی کرد. در ادامه تمامی موارد را شرح می دهیم.

  • قبل از استفاده از این اسپری باید سطح مورد نظر را به صورت کامل تمیز کنید. به طوری که عاری از هر گونه غبار و آلودگی باشد.
  • پس از تمیز کردن سطح مورد نظر، بهتر است آن را با دستمالی تمیز مرطوب کنید.
  • در این شرایط اسپری را به صورت منظم رو سطح پخش کنید. به طوری که نیمی از کار را پوشش دهد.

سخن پایانی

امروزه استفاده از اسپری فوم اسفنجی به دلایل مختلفی از جمله استفاده سریع و آسان با استقبال خوبی روبرو شده است. همچنین باید گفت از آنجایی که این نوع فوم پوششی در هر مکان و شرایطی قابل استفاده است از این رو جایگزین دیگر نمونه‌های عایق بندی در بازار شده است. ضمن اینکه می‌توانید حجم بالایی را در کمترین زمان عایق بندی نموده و به سرعت نتیجه دلخواه را دریافت نمایید. همچنین خوب است بدانید فوم پلی یورتان از نظر مقاومت و طول عمر نیز در شرایط خوبی قرار دارد و می‌توانید سالیان سال با خیالی آسوده از آن استفاده کنید. برای تهیه این محصول و دریافت سایر خدمات و پشتیبانی ها با مجموعه کاج طلایی در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط