نمایشگاه دائمی

تهران، الهیه، خیابان خالقی، کوچه آریا

مشاوره رایگان

02126201697 – 09192054617

انواع سیستم اعلام حریق که می توانید بخرید

انواع سیستم اعلام حریق

انواع سیستم اعلام حریق که در خاموش کردن و اطفای حریق در سریع‌ترین زمان ممکن نقش بسزایی دارند امروزه کاربرد گسترده‌ای پیدا کرده است. این هشدار دهنده ها با آلارم مخصوصی قبل از اینکه آتش گسترش پیدا کند هشدار لازم را ارسال می‌کنند. بنابراین در این صورت امکان بهتر و بیشتری برای اطفاء حریق وجود خواهد داشت.

انواع سیستم اعلام حریق

به مجموعه‌ای از تجهیزات آتش نشانی که با هماهنگی هم اقدام به آشکار سازی وقوع حریق در هر مکانی می‌کنند، سیستم اعلام حریق گفته می‌شود. با توجه به اینکه در حال حاضر انواع سیستم اعلام حریق متفاوت است بهتر است ابتدا با انواع این سیستم ها آشنا شده و سپس بهترین نوع را با توجه به نیازتان تهیه کنید.

سیستم اعلام حریق خانگی

یکی از انواع سیستم های اعلام حریق، سیستم اعلام حریق موضعی یا خانگی است. این سیستم معمولاً یک آژیر کوچک دارد و از باتری یا برق شهر تغذیه می‌کند. موارد استفاده از این سیستم ها در ساختمان های یک طبقه می‌باشد که اگر به طور صحیح نصب شده و به موقع سرویس شود کارایی عالی خواهد داشت. این سیستم را نباید در ساختمان‌های بیش از یک طبقه و یا حتی در فضاهای دوبلکس استفاده کرد. توجه داشته باشید برندهای مختلف انواع سیستم اعلام حریق خانگی را تولید کرده و بازار عرضه نموده‌اند. بنابراین در انتخاب آن باید دقت کافی داشته و حتماً برندی را انتخاب کنید که مورد تایید سازمان آتش نشانی باشد.

همچنین بخوانید: اجرای رنگ‌های منبسط شونده به‌عنوان پوشش ضد حریق

سیستم کشف و اعلام حریق معمولی

دیگر نوع سیستم کشف و اعلام حریق، سیستم اعلام حریق خودکار متعارف یا معمولی است. این سیستم از اجزای مختلفی تشکیل شده است که هر کدام از این اجزا نقش مهمی را در این سیستم ها بر عهده دارند. این سیستم نیز از برق شهری تغذیه کرده و به برق باتری نیز مجهز می‌باشد. در سیستم اعلام حریق متعارف از یک الی ۳۲ مدار استفاده شده است. هر کدام از این مدارها با استفاده از دو رشته سیم که بر روی آن‌ها تعداد مشخصی شستی و کاشف نصب می‌شود یک منطقه را مورد پوشش قرار می‌دهند.

سیستم اعلام حریق خودکار با امکان آدرس دهی

سیستم اعلام حریق خودکار با امکان آدرس دهی دیگر نوع سیستم کشف و اعلام حریق می‌باشد که از برق شهر تغذیه کرده و برق به برق باتری هم مجهز است. این نوع دستگاه معمولاً از ۱ الی ۸ مدار ساخته شده و مدارها در آن به صورت حلقوی تعبیه شده است. از اسم این نوع سیستم مشخص است در مقابل سیستم های متعارف یا معمولی امتیازی که دارد دقت بالا در تشخیص مکان دقیق می‌باشد و علائم کاذب را نشان نمی‌دهد.

انواع سیستم اعلام حریق نوع آنالوگ

انواع سیستم اعلام حریق نوع آنالوگ

علاوه بر آنچه گفته شد در خصوص انواع سیستم اعلام حریق باید بدانید که در این راستا سیستم ها با توجه به نوع آنالوگ نیز دسته‌بندی می‌شود. مثلاً سیستم اعلام حریق خودکار غیر آنالوگ به گونه‌ای بوده که تصمیم ‌گیرنده اصلی در آن کاشف است. سیستم اعلام حریق خودکار آنالوگ نوعی از این سیستم ها است که مرکز کنترل اصلی ترین تصمیم گیرنده بر این سیستم می‌باشد.

دیگر نوع این سیستم ها سیستم اعلام حریق خودکار آنالوگ پیشرفته است. در این سیستم به صورت پیشرفته بعد از اینکه علائم دریافتی از کاشف با استفاده از مرکز پردازش و پردازش اطلاعات با اطلاعاتی که از قبل ذخیره شده مقایسه می‌شود. بنابراین اگر این موارد مطابقت داشته باشد اعلام حریق انجام می‌گیرد.

همچنین بخوانید: پوشش های آب بند پلیمری

انواع سیستم اعلام حریق با توجه به نوع کاشف

کاشف نقش بسیار مهمی در سیستم اعلام حریق دارد که باید بر اساس نوع کاشف ها نیز می‌توان انواع سیستم اعلام حریق را دسته‌بندی نمود. یکی از انواع کاشف های استفاده شده در این سیستم ها، کاشف های حریق حرارتی است. با استفاده از میزان حرارت اعلام حریق صورت می‌گیرد.

کاشف های حریق از نوع دودی به گونه‌ای بوده که جهت تشخیص از انواع ذرات حاصل از آتش سوزی استفاده می‌شود. این کاشف حریق از نوع شعله ‌ای به طور کلی یکی از انواع کاشف های سریع و مطمئن به حساب می‌آیند که به نور مرئی شعله حساس هستند.

کاشف های حریق گاز یاب دیگر نوع این سیستم ها هستند که جهت تشخیص گازهای ناشی از حریق و یا قابل انفجار مورد استفاده قرار می‌گیرد. و آخرین دسته از این کاشف ها، کاشف های حریق لیزری بوده که می‌توان آن را در نوع کاشف های تنفسی دسته‌بندی کرد.

سخن پایانی

با توجه به اینکه استفاده از سیستم اعلام حریق می‌تواند در بروز خسارات آتش سوزی نقش ویژه‌ای داشته باشد مشاهده می‌شود که امروزه انواع مختلفی از این سیستم ها وارد بازار شده است. خریداران قبل از اینکه اقدام به انتخاب این سیستم ‌ها کنند می‌توانند انواع سیستم اعلام حریق را مورد بررسی قرار داده و سپس آنچه که برای آن‌ها کارایی بهتری دارد را انتخاب نمایند.

برای اطلاع از خدمات هلدینگ کاج طلایی آفاق با کارشناسان ما تماس بگیرید:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط