نمایشگاه دائمی

تهران، الهیه، خیابان خالقی، کوچه آریا

مشاوره رایگان

02126201697 – 09192054617

معرفی و بررسی انواع کفپوش کارگاهی

انواع کفپوش کارگاهی

انواع کفپوش کارگاهی در طرح و رنگ‌های متنوعی تولید می‌شوند. این محصولات به راحتی تمیز شده و از مقاومت بالایی برخوردار هستند. زیبایی و ماندگاری از جمله ویژگی های مهم کفپوش های کارگاهی به شمار می‌آید.

همچنین قابل شستشو هستند و ضمن شفافیت و براق بودن برای هر نوع سالنی مورد استفاده قرار می‌گیرند. دقت کنید که کفپوش های کارگاهی در برابر ساییدگی و رطوبت دام زیادی دارند. از این رو علاوه بر کارگاه‌ها برای پارکینگ‌ها، هتل‌ها، کافی شاپ ها و… کاربرد خواهند داشت.

کفپوش کارگاهی چیست؟

کفپوش های کارگاهی یکی از مقاوم ترین کفپوش های صنعتی به شمار می‌آیند. این محصولات کیفیت خود را در برابر مواد شیمیایی و اسیدی به طور کامل حفظ می‌کنند. بنابراین در کوتاه مدت دچار خوردگی و پارگی نمی‌شوند‌ معمولاً این نوع کفپوش ها دارای سطح صافی هستند که هیچ گونه منفذ یا خللی در آن‌ها وجود ندارد.

به همین دلیل در هنگام استفاده در هر نوع کارگاه تولیدی یا خدماتی به راحتی رطوبت به درون آن‌ها وارد نخواهد شد پس طول عمر بالایی دارند. کفپوش های کارگاهی از متریال های متنوعی تولید می‌شوند بر همین اساس هر کدام از این محصولات در کارگاه‌های خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ویژگی های کفپوش کارگاهی

دقت کنید که کفپوش های گوناگون به علت مقاومت مکانیکی فوق‌العاده در کارگاه‌های مختلف به کار می‌روند. البته چون ضد خط و خش هستند پس می‌توانند زیبایی بی‌نظیری را هم به فضای کارگاه بدهند. این نوع کفپوش های صنعتی نسبت به سایر کفپوش های دیگر دارای طول عمر بالاتری هستند. از طرفی دارای چسبندگی بالایی بوده و با اطمینان کامل به سطح زیر سازی کارگاه می‌چسبد.

این محصول فوق‌العاده چون گرد و غبار محیط را می‌گیرد. بنابراین در فضای کارگاه‌ها آلودگی هوا به علت انتشار گرد و غبار وجود نخواهد داشت‌. مطمئن باشید که انواع کفپوش کارگاهی در برابر سرما و گرمای بالا دچار ترک خوردگی نمی‌شوند. در تمامی مدل‌ها ظاهر خوبی دارند و بیشترین زیبایی را در محیط کارگاهی ایجاد می‌کنند.

معرفی انواع کفپوش کارگاهی

معرفی انواع کفپوش کارگاهی

از آنجایی که این نوع کفپوش های کارگاهی در هر نوع سالن تولیدی یا خدماتی قابل استفاده هستند. بنابراین تولیدکنندگان سعی کرده‌اند تا هر کدام از این کفپوش های صنعتی را در نمونه‌های مناسبی عرضه نمایند. از جمله این کفپوش های کارگاهی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • کفپوش اپوکسی ضد اسید: در بین انواع کفپوش کارگاهی معمولاً مقاوم ترین و باکیفیت ترین کفپوش از نوع اپوکسی ضد اسید است‌. این نمونه از کفپوش ها برای کارگاه‌هایی به کار می‌روند که در طولانی مدت در تماس با مواد شیمیایی هستند. کفپوش های اپوکسی مقاومت مکانیکی و شیمیایی بسیار عالی دارند. پس چنانچه در کارگاه‌ها روی آن‌ها مواد شیمیایی خورنده ریخته شود تحت هیچ شرایطی آسیب نخواهند دید. این محصولات در محیط های حرارتی بالا هم مقاومت دارند و از نظر ساختار بی‌نظیر هستند. از این رو ما در شرکت مهندسی کاج طلایی آفاق با انتخاب و نصب بهترین کفپوش کارگاهی زیبایی و امنیت فضای سالن شما را بالا خواهیم کرد.
  • کفپوش اپوکسی هوشمند: یکی دیگر از انواع کفپوش کارگاهی نیز کفپوش های هوشمند هستند. این نوع ابزارها در هر نوع شرایط آب و هوایی مقاومت زیادی خواهند داشت. پس در اثر تغییرات دمایی کارگاه دچار آسیب دیدگی نخواهند شد معمولاً این نمونه کفپوش های کارگاهی توسط رزین اپوکسی و مواد دیگری مانند هاردنر پلی آمین تولید می‌شوند. از این رو برای هر نوع کارگاه خدماتی و تولیدی قابل استفاده هستند.

جدیدترین انواع کفپوش کارگاهی

اخیراً کفپوش هایی طراحی شده‌اند که روکش آن‌ها از نوعی پوشش نانوکامپوزیتی با کیفیت به نام اپوکسی سیلیکا می‌باشد. این ماده توانسته مقاومت این نمونه کفپوش های کارگاهی را نسبت به تمام مدل‌های قدیمی‌تر نیز بالاتر ببرد. در واقع علت اصلی مقاومت بی‌نظیر در این نمونه از کفپوش ها تنها به سبب کاربرد نانو ذرات سیلیس در سطح بیرونی کفپوش های اپوکسی سیلیکا خواهد بود.

کفپوش پلی یورتان

کفپوش صنعتی پلی یورتان جزو پرکاربردترین انواع کفپوش کارگاهی به شمار می‌آید؛ چون علاوه بر استفاده در کارگاه‌های مختلف امکان استفاده از آن‌ها در پارکینگ‌های بزرگ و پرتردد هم وجود دارد. معمولاً کفپوش های پلی یورتان دارای سطح یکپارچه‌ای هستند.

همچنین وزن بسیار کمی دارند پس در طولانی مدت عمر پایداری خواهند داشت. البته هزینه این نمونه کفپوش ها نسبت به سایر کفپوش های دیگر کمی بالاتر است.از جمله ویژگی های مهم کفپوش های پلی یورتان عبارت‌اند از:

  • مقاومت در برابر لغزندگی
  • مقاومت در برابر ضربه های شدید
  • مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش
  • مقاومت در برابر رطوبت و مواد خورنده

کفپوش های پلی وینیل کلراید یا PVC

یکی دیگر از کفپوش های مخصوص کارگاه کفپوش های پلا سایتی هستند. اصولاً انواع کفپوش کارگاهی PVC در کارگاه‌هایی به کار می‌رود که سطح لغزندگی در کف سالن زیاد باشد؛ چرا که کفپوش های پلی وینیل کلراید خاصیت ارتجاعی زیادی دارند و در حالت‌های مختلف زیاد منعطف می‌شوند. این نمونه محصولات صنعتی در برابر جذب آلودگی، ضربه های ناگهانی، حرارت بالا و… عمر بسیار زیادی دارند.

انواع کفپوش کارگاهی آنتی الکترواستاتیک

کفپوش های آنتی الکترواستاتیک یکی از جالب ترین کفپوش های کارگاهی معرفی شده است؛ چون الکتریسیته ساکن را به راحتی انتقال می‌دهند. پس با استفاده از انواع کفپوش کارگاهی آنتی الکترواستاتیک می‌توانید به چاه ارت متصل شوید.

از این رو در برخی از کارگاه‌ های صنعتی از ایجاد جرقه و بروز حوادث ناگوار در امان خواهید بود. این نمونه ابزارها از مقاومت مکانیکی و شیمیایی بالایی برخوردار هستند به همین خاطر بیشتر در کارگاه‌هایی که از تجهیزات الکتریکی استفاده می‌شود قابل نصب هستند.

کفپوش ضد گرد و غبار

برخی از انواع کفپوش کارگاهی در بازارهای فروش به نام کفپوش آنتی داست شهرت دارند. معمولاً این نمونه کفپوش های کارگاهی دارای سطح یکپارچه‌ای هستند. همچنین در برابر خوردگی و فشارهای بالا مقاومت زیادی خواهند داشت‌.

این نمونه کفپوش های قابل استفاده در کارگاه‌ها را می‌توان به راحتی شستشو داد و استریل کرد به همین دلیل بیشتر برای کارگاه‌های مواد غذایی، سردخانه ها، تولید لبنیات، کارگاه‌های مرغداری و… به کار می‌روند. این قابلیت‌ها در کفپوش های ضد گرد و غبار به دلیل داشتن ویژگی های ذیل است.

  • چسبندگی بالا
  • قابلیت ضد عفونی کردن
  • مقاوم در برابر مواد شیمیایی
  • نبود خلل و فرج در سطح بیرونی کفپوش

کفپوش پلی یورتان قابل انعطاف

یکی دیگر از پرطرفدارترین انواع کفپوش کارگاهی نمونه‌هایی هستند که انعطاف خوبی دارند. معمولاً این نوع محصولات دارای ویژگی الاستیسیته بسیار خوبی هستند. پس بیشتر برای کارگاه‌هایی به کار می‌روند که در معرض ضربه قرار دارند و در فضای کارگاه مقدار ارتعاشات شدیدی وجود دارد.

خوب است بدانید که کفپوش های پلی یورتان انعطاف پذیر در مقابل انقباض و انبساط زیاد مقاومت دارند و دارای چسبندگی خوبی به زیر کار سالن کارگاه هستند. امروزه کفپوش های پلی یورتان فلکسیبل بیشتر جهت پر کردن درزهای مختلف به کار می‌روند.

معمولاً این درزها بر اثر انبساط و انقباض زیاد ایجاد می‌شوند‌. این نمونه محصولات صنعتی به علت عدم لرزش در کف کارگاه‌های مختلف مورد استقبال زیادی از مدیران مراکز صنعتی قرار گرفته است.

کفپوش اپوکسی

کفپوش اپوکسی

در معرفی انواع کفپوش کارگاهی به سراغ کفپوش های رزینی می‌رویم. اصولاً این نوع محصولات صنعتی به شکل مایع در کف کارگاه‌های مختلف به کار می‌روند. ترکیبات کفپوش های رزینی به صورت دو جزئی طراحی شده است.

بنابراین برای پوشش دهی کف کارگاه‌ها باید هر دو جزء با یکدیگر ترکیب شده و روی سطح سالن کارگاه ریخته شوند. معمولاً این نوع کفپوش ها خاصیت آنتی باکتریال دارند و در برابر ساییدگی و خراشیدگی‌های شدید مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهند. به همین دلیل بیشتر بر روی سطوح سنگی، سرامیکی، موزاییک، بتنی و… مورد استفاده قرار می‌گیرند.

انواع کفپوش کارگاهی ترافیکی

نوع دیگری از کفپوش صنعتی که مخصوص کارگاه است کفپوش های ترافیکی هستند. این نمونه ابزارها در برابر بارهای سنگین مقاومت بسیار عالی دارند. پس در اثر قرار دادن اجسام سنگین آسیبی به کفپوش وارد نخواهد شد.

اگر چه کف پوش های ترافیکی بیشتر برای کارخانجات، انبارها و سایر کارگاه‌های صنعتی دیگر به کار می‌روند؛ ولی ما در شرکت مهندسی کاج طلایی آفاق با مهارت زیاد و زیبایی تمام این نوع کفپوش ها را در پارکینگ‌های پرتردد اجرا می‌کنیم.

سخن پایانی

هر کدام از انواع کفپوش کارگاهی دارای خاصیت‌های تقریباً یکسانی هستند. بنابراین کفپوش های کارگاهی جزو ابزارهایی به حساب می‌آیند که در پیشبرد کارگاه‌ها و راندمان کاری مراکز صنعتی نفس مؤثری دارند. البته بیشتر کفپوش های کارگاهی برای استفاده در پارکینگ‌ها، مهمانسراها و… هم مناسب هستند.

امروزه کفپوش های سه بعدی و اپوکسی جزو پرکاربردترین کفپوش در کارگاه‌های مختلف می‌باشند؛ زیرا بیشترین دوام را در برابر فرسودگی و استهلاک دارند‌. این نوع محصولات صنعتی به علت داشتن سطح یکنواخت و صاف نیز جا به جایی لیفتراک و سایر دستگاه‌ها را آسان‌تر می‌کنند.

از طرفی با محیط زیست سازگار هستند و بهره‌وری تولید را بالا می‌برند. نگهداری انواع کفپوش کارگاهی بسیار ساده و نسبتاً کم هزینه است و در قسمت‌های مختلف کارگاه امکان نشانه گذاری را برایتان مهیا می‌کند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط