نمایشگاه دائمی

تهران، الهیه، خیابان خالقی، کوچه آریا

مشاوره رایگان

02126201697 – 09192054617

بهترین نکات برای انتخاب عایق پلی یورتان برای عایق کاری ساختمان

بهترین نکات برای انتخاب عایق پلی یورتان برای عایق کاری ساختمان

انتخاب عایق پلی یورتان  برای هر نوع ساختمان و در هر شرایط آب‌وهوایی اهمیت بسیار زیادی دارد. باتوجه‌به مصرف بی‌رویه انرژی در جهان امروز، منابع انرژی رو به اتمام هستند و تمام افراد به فکر راه‌حل‌هایی برای کنترل مصرف انرژی هستند. عایق‌کاری پلی‌یورتان، یک روش جدید برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی است که به‌تازگی به بازار مصرف وارد شده است. اگر شما هم به فکر عایق‌کاری ساختمان خود هستید؟ ادامه مطلب را از دست ندهید.

عایق پلی یورتان چیست؟

عایق پلی یورتان چیست؟

ایزوسیانات و پلی ال دو نوع ماده‌ای هستند که به‌عنوان مواد اولیه ساخت عایق‌های پلی‌یورتان استفاده می‌شوند. هنگامی که این دو ماده با همدیگر ترکیب می‌شوند، یک نوع ماده شیمیایی را ایجاد می‌کنند که به حالت جامد تبدیل می‌شود. این ماده انعطاف‌پذیری فوق‌العاده بالایی دارد و در زمان مصرف، مدت‌زمان طولانی خواص خود را حفظ می‌کند. این مدل عایق، حرارت، صوت و رطوبت را بسیار کمتر از سایر عایق‌های دیگر هدایت می‌کند. برای انتخاب عایق پلی یورتان  به دما و شرایط آب‌وهوایی محیط زندگی خود توجه داشته باشید

فوم پاششی پلی‌یورتان به‌صورت اسپری تمام سطوح را عایق‌بندی می‌کند؛ به همین دلیل بعد از اینکه در محیط پاشیده می‌شود، افزایش حجم پیدا می‌کند و سطوح بیشتری را عایق‌بندی می‌کند. باتوجه‌به اینکه فوم پلی‌یورتان بعد از ورود به محیط به‌سرعت خشک می‌شود، پس یک نوع عایق‌بندی دائمی را در کمترین زمان ممکن بر روی تمامی سطوح ایجاد می‌کند. با استفاده از این روش می‌توان انواع محیط‌های مختلف را عایق‌کاری کرد. در محیط‌های بزرگ برای پوشش‌دهی تمام سطوح از دستگاه‌های فشارقوی استفاده می‌شود.

مزایای استفاده از فوم پاششی پلی‌یورتان

باتوجه‌به خصوصیاتی که عایق پلی یورتان دارد، امروزه در صنایع مختلف کاربردهای بسیار زیادی دارد. برخی از مزایای مهم استفاده از فوم‌های پاششی پلی‌یورتان عبارت است از:

  • توسط این مدل عایق بندی، حرارت به میزان کمتری هدایت می شود.
  • وزن این مواد بسیار سبک است.
  • این مدل عایق‌کاری انعطاف‌پذیری فوق‌العاده بالایی دارد.
  • در برابر حرارت و آتش‌سوزی مقاومت بسیار زیادی را از خود نشان می‌دهد.
  • در برابر انواع حشرات و میکروب‌ها مقاومت می‌کند؛ بنابراین هیچ‌گونه حشره و میکروبی در قسمت‌هایی که عایق‌کاری‌شده است، جمع نمی‌شود.
  • از این مواد می‌توان بر روی هر نوع مصالح و سطوحی استفاده کرد.
  • چسبندگی فوم پاششی پلی‌یورتان بسیار زیاد است.
  • این مواد طول عمر بالایی دارند و برای مدت‌زمان طولانی محیط را عایق‌بندی می‌کنند.

انواع فوم‌های پاششی پلی‌یورتان برای عایق‌کاری ساختمان

فوم‌های پاششی پلی‌یورتان یک نوع روش جدید برای عایق‌کاری ساختمان هستند که می‌توانند دیوارها، سقف، درز و شکاف‌ها، پنجره‌ها و … را عایق‌بندی کنند. این نوع فوم‌ها برای مناطق سردسیر و گرمسیر، گزینه‌ای بسیار مناسب برای جلوگیری از ورود و خروج گرما هستند. قبل از اینکه برای عایق‌کاری ساختمان خود اقدام کنید، در انتخاب عایق پلی یورتان  متناسب با ساختمان خود توجه داشته باشید. انواع فوم پاششی پلی‌یورتان عبارت است از:

  • سلول بسته: چگالی فوم پاششی سلول بسته فوق‌العاده بالا است. در واقع این نوع عایق‌بندی به‌عنوان فوم پاششی پلی‌یورتان حرارتی در داخل ساختمان‌ها به کار می‌رود. ساختار فوم سلول بسته بسیار فشرده است و توسط استانداردهای جهانی تأیید شده است.
  • سلول باز: این نوع عایق‌بندی به‌عنوان عایق صوتی پلی یورتان در داخل ساختمان به کار می‌رود. چسبندگی عایق‌بندی سلول باز بسیار بالا است و در این صورت مانع عبور صدا می‌شود و انواع آلودگی‌های صوتی را در محیط کاهش می‌دهد. استفاده از این مدل عایق‌کاری، آرامش زیادی را در محیط زندگی افراد برقرار می‌کند.

نکات مهم برای انتخاب عایق پلی یورتان 

قبل از اینکه برای اجرای عایق‌های پلی‌یورتان در داخل ساختمان خود اقدام کنید، باید به مواردی مهم توجه داشته باشید تا بعد از مصرف با هیچ‌گونه مشکلی مواجه نشوید. قبل از انتخاب عایق پلی‌یورتان به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • به مکانی که فوم پاششی را در آن اجرا می‌کنید، توجه داشته باشید که فاقد هرگونه گردوخاک و مواد شیمیایی باشد.
  • امروزه مدل‌های متنوعی از فوم پاششی پلی‌یورتان تولید شده‌اند که هرکدام ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند، پس باتوجه‌به محیط موردنظر یک نوع عایق مناسب را انتخاب نمایید.
  • برای اینکه فوم پاششی بر روی محیط چسبندگی بالایی داشته باشد، به آب‌وهوای محیط موردنظر خود توجه داشته باشید.
  • بهترین دما برای راه‌اندازی این نوع عایق‌کاری‌ها دمای ۴۰ تا ۱۲۰ درجه فارنهایت است.

نحوه عایق‌کاری ساختمان با استفاده از فوم پاششی پلی‌یورتان

نحوه عایق‌کاری ساختمان با استفاده از فوم پاششی پلی‌یورتان

راه‌اندازی فوم پاششی پلی‌یورتان، از هر نوع روش عایق‌کاری دیگر آسان‌تر انجام می‌شود. در اولین مرحله باید مواد را در داخل نازل ریخت و آن را در داخل نوک تفنگی دستگاه جای‌گذاری کرد. فاصله بین نازل و تفنگ را به‌خوبی تنظیم کنید تا در پاشش مواد بر روی سطوح هیچ‌گونه عیب و نقصی وجود نداشته باشد. در قسمت پشتی دستگاه یک نوع پیچ وجود دارد که با استفاده از آن می‌توان شدت پاشش مواد بر روی سطوح مختلف را تنظیم کرد. بعد از خروج مواد از دستگاه، حالت کف مانندی به وجود می‌آید که سطوح زیادی را پوشش می‌دهد.

بعد از انتخاب عایق پلی یورتان  مناسب با محیط، دستگاه را به‌گونه‌ای راه‌اندازی نمایید که در فاصله‌ای استاندارد از سطح زمین قرار داشته باشد. درصورتی‌که فاصله دستگاه از سطح زمین مناسب نباشد، پوشش‌دهی سطح به‌خوبی انجام نمی‌شود. فاصله استاندارد برای راه‌اندازی دستگاه ۴۰ تا ۴۵ سانتی‌متر از سطح زمین است. تاحدامکان سعی کنید که راه‌اندازی دستگاه را به افراد ماهر و متخصص واگذار کنید، تا عایق‌کاری ساختمان به بهترین شکل ممکن انجام شود.

همچنین بخوانید: عوامل موثر بر طول عمر عایق پلی یورتان

سخن پایانی

مصرف بی‌رویه انرژی باعث شده است که منابع انرژی رو به اتمام باشد اما امروزه راه‌حل‌های بسیار مناسبی برای این مشکل پیدا شده است. هنگام انتخاب عایق پلی یورتان  توجه داشته باشید که چه نوع محیطی را عایق‌بندی می‌کنید، تا بعد از مصرف با هیچ‌گونه مشکلی مواجه نشوید. از این روش عایق‌کاری می‌توان در تمام مکان‌ها و بر روی انواع سطح‌ها استفاده کرد. هزینه اجرای این نوع فوم پاششی در برابر مزایای زیادی که دارد، بسیار مناسب است. راه‌اندازی فوم پاششی پلی‌یورتان، از هر نوع روش عایق‌کاری دیگر آسان‌تر انجام می‌شود. امروزه مدل‌های متنوعی از فوم پاششی پلی‌یورتان تولید شده‌اند که هرکدام ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند، پس باتوجه‌به محیط موردنظر یک نوع عایق مناسب را انتخاب نمایید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط