نمایشگاه دائمی

تهران، الهیه، خیابان خالقی، کوچه آریا

مشاوره رایگان

02126201697 – 09192054617

زیره پیو برای کفش

زیره پیو برای کفش

پیو یا پلی یورتان یکی از پرکاربردترین مواد در زیره کفش است. چرم اصلی نیست، اما از چرم تقسیم شده ساخته شده است که سپس با مواد پلی یورتان پوشش داده می شود. دلایل متعددی برای استفاده از زیره پیو برای کفش وجود دارد که برخی از آنها عبارتند از: ضد آب، سبک وزن، مقاوم در برابر سایش، انعطاف پذیر، بادوام، راحت و…

مهمتر از همه، زیره های پیو در برابر لغزش مقاوم هستند. یعنی تقریباً در تمام سطوح لغزنده حداکثر چسبندگی را به شما ارائه می دهند. همچنین در برابر مواد شیمیایی، سایش و روغن مقاوم هستند. بدیهی است که موارد بیشتری در زیره پیو وجود دارد و ما در این مقاله با جزئیات، در مورد زیره پیو برای کفش بحث خواهیم کرد و از اینکه آنها چه هستند، چه ویژگی هایی دارند و چرا به طور گسترده در صنعت کفش و همچنین کفش های شرکت کاج طلایی آفاق استفاده می شوند، صحبت خواهیم کرد.

مواد پیو چیست؟

مواد پیو چیست؟

پیو یا پلی اورتان نوعی پلیمر است. می توان از آن در حالت جامد یا با فرآوری آن با دمیدن یک عامل استفاده کرد که به آن فوم لاستیک می گویند که به طور کلی سبک تر از پیو اصلی است.

با این حال شکل دیگری از پیو وجود دارد و آن TPUپلی یورتان ترموپلاستیک است که خواص کمی متفاوتری از پیو دارد و در انواع دیگر کفش مانند چکمه ها استفاده می شود اما در زیره آن استفاده نمی شود.

اولین پیو در آلمان توسط برخی شیمیدانان ساخته شد و از آن زمان زیره پیو دستخوش تغییرات زیادی شده است.

امروزه، زیره پیو برای کفش به دلیل مزایای مختلف مانند ضد آب، لغزش، ساییدگی و مقاوم بودن در برابر مواد شیمیایی، سبک وزن و قابلیت جذب ضربه به طور گسترده در ساخت زیره چکمه ها مانند یک عایق پلی یورتان استفاده می شود.

آیا کفی پلی یورتان در برابر لغزش مقاوم است؟

بله، زیره پیو ضد لغزش و ضد آب است. نه تنها این، بلکه در برابر اکسیداسیون و مواد شیمیایی نیز مقاوم هستند و ضربه گیر خوبی نیز هستند.

آیا زیره پیو برای کفش ضد آب است؟

پیو به طور کلی به عنوان یک پوشش ضد آب در بسیاری از چکمه ها استفاده می شود و تا حدی ضد آب است. اما واقعیت این است که پیو در واقع آبدوست است، به این معنی که پیو زمانی که برای مدت طولانی غوطه ور شود در آب خیس می شود. اگرچه، در نهایت به عنوان یک پوشش ضد آب خوب عمل می کند.

زیره پیو برای کفش بهتر است یا لاستیکی؟

برای اینکه بدانید کدام کفی بهتر است، به جدول مقایسه زیر نگاه کنید:

زیره پیو زیره لاستیکی
سبک تر سنگین تر
دوام بیشتر دوام کمتری
انعطاف پذیری بیشتر انعطاف پذیری کمتر
عایق کمتر عایق بیشتر
خاصیت ضد آبی کمتر خاصیت ضد آبی بیشتر
کشش کمتر کشش بیشتر
مقاوم در برابر لغزش و سایش مقاومت بیشتر در برابر لغزش و سایش
پوشیدن راحت تر پوشیدن راحت تر
ضربه را بهتر جذب می کند ظرفیت جذب شوک کمتر

اما زیره پیو برای کفش نسبت به زیره لاستیکی در کفش‌های کتانی، کفش‌های ورزشی و دمپایی ترجیح داده می‌شود، زیرا این کفش‌ها سبک وزن و بسیار بادوام هستند.

مزایا و معایب زیره زیره پیو برای کفش

مزایا و معایب زیره زیره پیو برای کفش

اکنون برخی از مزایا و معایب زیره پیو را بررسی می کنیم:

مزایای زیره پیو

  • پیو چگالی کمتری دارد و بنابراین بسیار سبک وزن است
  • خاصیت ارتجاعی بالایی دارد و بنابراین در پوشیدن بسیار انعطاف پذیر است
  • بافت نرم، چگالی کم و با خاصیت ارتجاعی بالایی که دارد پوشیدن آن را بسیار راحت می کند
  • پیو مقاومت بسیار خوبی در برابر سایش و پارگی دارد
  • بهترین بخش در مورد کفی های پیو این است که ظرفیت جذب ضربه بالایی دارند که به کاهش خستگی ناشی از پیاده روی طولانی روز کمک می کند.
  • ماهیت آنها نیز ضد لغزش است
  • در برابر مواد شیمیایی و سایش مقاوم هستند
  • آنها همچنین عایق مناسبی را ارائه می دهند
  • ظرفیت ضد آب کفی پیو نیز بد نیست
  • کفی پیو بسیار بادوام است

نتیجه

با پیشرفت های تکنولوژیکی، زیره پیو برای کفش که از محصولات جانبی پلی یورتان هستند در صنعت کفش مورد استفاده قرار می گیرند. از دمپایی های ساده گرفته تا کفش های تفریحی، این ماده پلی اورتان ساده به کار رفته است. عامل کلیدی که کفش با زیره پیو را در صدر فهرست ترجیحی برای کفشداران قرار می دهد، فهرست طولانی مزایای آن و در نتیجه سازگاری آن با کفش های مختلف است.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط