نمایشگاه دائمی

تهران، الهیه، خیابان خالقی، کوچه آریا

مشاوره رایگان

02126201697 – 09192054617

ساخت فوم پلی یورتان

ساخت فوم پلی یورتان

فوم های پلی یورتان دارای کاربرد های معتددی از قبیل: فوم بسته بندی، مبلمان و لوازم خانگی و… هستند. به طور کلی ترکیبات پلی یورتان در دو گروه مجزا می شوند. یکی فوم سلول بسته و دیگری فوم سلول باز است. این گروه از پلی یورتان ها دارای قدرت چسبندگی و استحکام بالایی هستند. معمولا در تولید فوم پلی یورتان، فوم های سلول بسته می توانند از هدر رفت انرژی جلوگیری کنند. پس به عنوان عایق پلی یورتان کاربرد دارند. در ادامه قصد داریم راجع به ساخت فوم پلی یورتان مطالبی را ارئه کنیم. با ما باشید:

ساخت فوم پلی یورتان با روش های مختلف

ساخت فوم پلی یورتان با روش های مختلف

شما می توانید با استفاده از تجهیزات مخصوص، این فوم ها را در ابعاد و رنگ های متنوع و با ضخامت های گوناگون تولید و به بازار عرضه کنید. همان طور که بیان کردیم پلی یورتان دارای کارایی بسیار زیادی در صنایع مختلف است. روش های تولید فوم پلی یورتان دارای مراحل متعددی است. این مراحل شامل موارد زیر می شوند:

 برش سفارشی

این مرحله دارای اهمیت بسیار بالایی است. زمانی که شما قصد ساخت فوم پلی یورتان با کیفیت را دارید، می توانید مطابق خواسته ها و نیاز های مشتریان خود، تولید را شروع کنید. شما می توانید با توجه به سفارشی که مشتریان شما دارند، از ابزار هایی مانند: قالب های فولادی، دستگاه های پرس و دستگاه های پانچ استفاده کنید. اما برای دانستن منظور برش سفارشی باید بیان کنیم: شما باید نخست یک طرح اولیه را به صورت کامل پیاده سازی کنید. سپس توسط این ابزار ها طرح را آماده نمایید. سپس قالب ها را درون دستگاه برش بگذارید و مواد فوم پلی یورتان را به راحتی و با دقت مطابق شکل ها و ابعاد سفارشی، برش دهید.

ساخت فوم پلی یورتان توسط برش فولادی

می توان برای تولید فوم پلی یورتان، فوم را درون دستگاه های دقیقی که عملیات برش را به شکل دیجیتالی انجام می دهند، قرار داده و این کار را انجام داد. این دستگاه ها می توانند فوم را به صورت دیجیتالی برش دهند. می توان با استفاده از این دستگاه ها، برش مد نظر را به صورت دیجیتالی انتخاب نمود. در این صورت تمام پروسه تولید فوم پلی یورتان، مطابق نیاز شما صورت می گیرد.

این روش دارای مزایایی است، به عنوان مثال: این عملیات با سایر عملیات سازگاری دارد. این عامل خود یکی از خصوصیات مثبت و مهم محسوب می شود. در نتیجه شما قادرید تا در حجم بالایی فوم تولید کنید اما این به معنای آن نیست که شما توانایی انجام صدها فرآیند برش را در بازه زمانی کوتاهی دارید. تمام نکاتی که در این روش وجود دارد، می تواند بی هیچ مشکلی صورت گیرد.

برش عمودی و افقی سفارشی فوم

یکی دیگر از روش های تولید فوم پلی یورتان، برش عمودی و افقی است. این دو روش به گونه ای طراحی شده اند که قادرند بهترین عملکرد را داشته باشند. این روش بسیار کاربردی است و می تواند فوم را به اشکال هندسی مختلفی مانند، دایره، مربع، مستطیل، مربع و… تبدیل نماید. برای ساخت فوم پلی یورتان به این روش، بهتر است از اره های عمودی استفاده کنید. اگر تمایل دارید تا فوم را به تکه های کوچکی تبدیل کنید، این روش کاملا مناسب است. شما باید قطعات بزرگ را درون اره عمودی قرار دهید، پس از آن اندازه تیغه را تنظیم کنید. اما حتما این کار را با نهایت دقت انجام دهید، تا برش ها به بهترین نحو ممکن انجام شود. فوم هایی که با این روش ساخته می شوند بسیار مورد رضایت واقع شده اند. از طرفی استفاده از آن ها هم راحت و ساده است.

ساخت فوم پلی یورتان با برش CNG

ساخت فوم پلی یورتان با برش CNG

یکی از معروف ترین روش های ساخت فوم پلی یورتان سفارشی، استفاده از این روش است. این روش به گونه ای است که می تواند محصول خوبی را در پی داشته باشد و بسیار دقیق است. در این روش از تکنیک های جدیدی استفاده می گردد. همین عمل موجب شده تا تولید فوم پلی یورتان در حجم بالا، با سرعت و با دقت بالا صورت گیرد. قطعات محکم و سخت را می توان با این روش به راحتی برش داد. تکنولوژی CNG به گونه ای است که می توان با استفاده از آن، ابعاد ساخت فوم را بهبود داد و دقت و همچنین سرعت تولید فوم پلی یورتان در مقایسه با سایر روش ها بسیار کاربردی تر است. از این روش در صنعت بسته بندی، مبلمان، صنعت خودروسازی و… استفاده می گردد.

نتیجه گیری

فوم پلی یورتان از از پرکاربرد ترین مصالح مدرن در صنعت ساخت و ساز محسوب می شود. ما در این مقاله انواع روش ساخت فوم پلی یورتان را بررسی کردیم. شرکت کاج طلایی آفاق دارای بهترین مهندسین در حوزه اجرا و ساخت بهترین فوم ها با بهترین روش های تولید فوم پلی یورتان است. امیدواریم توانسته باشیم مطالب مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط