نمایشگاه دائمی

تهران، الهیه، خیابان خالقی، کوچه آریا

مشاوره رایگان

02126201697 – 09192054617

سیستم های آببند پلیمری

سیستم های آببند پلیمری

سیستم های آببند پلیمری با آب‌بندی درزها در مناطق مرطوب، آسیب‌های مربوط به نشت آب را از بین می‌برد. این سیستم‌ها که عمدتاً بر پایه آب و پودر ساخته می‌شوند، از انعطاف‌پذیری و چسبندگی بالایی برخوردار بوده و نقش ویژه‌ای در ایزولاسیون محیط‌های مرطوب دارند. می‌توان انتظار داشت غشاء و پوشش پلیمری حاصل از آب‌بندی به‌خوبی محیط را از نفوذ آب و واکنش‌های شیمیایی آن با سایر متریال ها حفظ کند.

معرفی سیستم های آببند پلیمری

آب‌بندهای پلیمری در دو شکل آب و پودر ارائه می‌شوند. ترکیب این دو محصول یک آب‌بندی کارآمد و منعطف ایجاد می‌کند که از قدرت چسبندگی و انعطاف‌پذیری بسیاری بالایی برخوردار است. برای این نوع آب‌بندها موارد مصرف مختلفی در نظر گرفته‌شده اما به‌طور مشخص وظیفه اصلی این نوع آب‌بندها عایق کار سطوح بتنی است.

درصد پودر و آب به‌گونه‌ای تنظیم‌شده که پس از ترکیب آنان یک مایع دوغابی شکل ایجاد شود. پخش این دوغاب به کمک یک فرچه بسیار ساده است و از عهده هرکسی برمی‌آید. می‌توان از این نوع آب‌بند پس از احداث پروژه و یا در ساختمان‌های قدیمی نیز استفاده کرد.

امروزه سیستم های آببند پلیمری با خواص بی‌نظیر و قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای که دارند، جایگزین مناسبی برای ایزوگام‌ها شده‌اند. استخرها، سرویس‌های بهداشتی، پشت‌بام و سایر سطوح ساختمانی نظیر بلوک و آجر را می‌توان توسط این سیستم عایق و آب‌بندی نمود.

 

مزایای استفاده از سیستم های آببند پلیمری

آنچه از یک سیستم آب‌بندی انتظار داریم، پیشگیری از نفوذ و حرکت آب در جداره‌ها است. امروزه پوشش‌های آب‌بند پلیمری علاوه بر تأمین این نیاز، قابلیت‌های دیگری نیز در اختیار کارفرمایان قرار می‌دهند. ازاین‌رو می‌توان نتیجه گرفت که این سیستم‌ها مزایا بسیاری دارند و استفاده از آنان مقرون‌به‌صرفه خواهد بود. برخی از این مزیت‌ها را می‌توان در موارد زیر خلاصه نمود:

  1. از سطوح در برابر نفوذ یون کلر و کربناتی شدن محافظت می‌کنند.
  2. در برابر مواد سوختنی و بنزین مقاومت می‌کنند.
  3. سیستم های آببند پلیمریبا بهره‌مندی از خاصیت الاستیسیته، در برابر کشش‌های سطحی مقاومت می‌کنند.
  4. اجرای آسان‌تری نصب به عایق بندها دارند.
  5. در برابر کلرایدها و نمک‌های یخ زا مقاومت می‌کنند.
  6. باعث افزایش قدرت سازه در مناطق ساحلی می‌شوند.
  7. میان ترک‌ها و موئینه‌های ریز پل می‌زند.
  8. از رشد خزه و جلبک بر روی سطح خود جلوگیری می‌کنند.
  9. در صورت قرارگیری در معرض نور مستقیم خورشید خاصیت خود را از دست نمی‌دهند.
  10. غیر سمی و غیر اشتعال هستند.

 

 

موارد کاربرد سیستم های آببند پلیمری

به‌طور مشخص از آب‌بندهای پلیمری در محیط‌هایی استفاده می‌شود که احتمال نفوذ و نشت آب یا سایر حلال‌ها وجود دارد. بااین‌حال کاربرد آب‌بندها به مصارف خانگی و ساختمانی محدود نمی‌شود و به شکل گسترده‌تری محیط‌های صنعتی و کانال‌های انتقال آب را نیز شامل می‌شود.

  • مخازن نگهداری از آب
  • دیوارهای نگهدارندِ آب
  • سازه‌های دفن شده در خاک
  • فونداسیون‌ها
  • آب‌بندی سطوح بتنی که دارای ترک و درز هستند.
  • پوشش‌دهنده آرماتورها در سازه‌های ساختمانی بتن آرمه
  • سازه‌هایی که در معرض دریا و نمک‌های یخ زا هستند.

سخن پایانی

سیستم های آببند پلیمری نمونه دیگری از سیستم های عایق‌بندی هستند که می‌توانند بسیار مفید و مؤثر واقع شوند. راه‌اندازی و اجرای این سیستم کاملاً ساده بوده و قیمت آن نیز در مقایسه با سایر عایق بندها، کم و مقرون‌به‌صرفه است.

 

 

 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط