نمایشگاه دائمی

تهران، الهیه، خیابان خالقی، کوچه آریا

مشاوره رایگان

02126201697 – 09192054617

با روش‌های عایق کاری سرویس بهداشتی و حمام آشنا شوید

  • خانه
  • /
  • مقالات
  • /
  • با روش‌های عایق کاری سرویس بهداشتی و حمام آشنا شوید
عایق کاری سرویس بهداشتی

عایق کاری سرویس بهداشتی معمولاً با قیرگونی و ایزوگام انجام می‌شود. ولی امروزه با روی کار آمدن عایق های جدیدی هزینه‌های عایقکاری و تخریب سازه بسیار کاهش یافته است. از جمله این عایق ها نیز عایق های نانو و عایق های پلیمری هستند.

این نوع عایق ها با کیفیت بیشتر و در مدت زمان کمتری اجرا می‌شوند. چون بدون تخریب کردن کاشی و سرامیک بدون هیچ تخصصی روی سطح سرویس بهداشتی استفاده می‌شوند. سپس با ایجاد واکنش‌های مولکولی با ملات های زیرین خود بهترین آب بندی را در هر سطحی‌ به وجود می‌آورند.

عایق کاری سرویس بهداشتی

عایق کاری دستشویی و عایق کف حمام از جمله اقدامات مهمی است که همیشه برای جلوگیری از ایجاد نم و رطوبت به طبقه‌های پایین باید انجام شود‌. البته نم زدگی دستشویی به غیر از ایجاد بوی نامطبوع سبب رشد باکتری، میکروب و قارچ‌ها در سرویس‌های بهداشتی خواهد شد. به همین دلیل امروزه عایق سرویس بهداشتی در نمونه‌های مختلفی روانه بازار شده‌ است.

برخی از این عایق ها مثل ایزوگام و قیرگونی باید قبل از نصب کاشی و سرامیک استفاده شوند‌. ولی برخی دیگر از بهترین عایق سرویس بهداشتی بدون هیچ نوع تخریبی در ساختمان،کار عایق بندی دستشویی و عایق کاری حمام را انجام می‌دهند.

عایق کاری سرویس بهداشتی

عایق بندی کف حمام

عایق کاری حمام به مجموعه‌ای از فرآیندها و مواد است که برای ایجاد عایق‌های مختلف در حمام استفاده می‌شود. عایق کف حمام به طور عمده برای جلوگیری از نفوذ آب به دیوارها، کف و سقف حمام استفاده می‌شوند تا از آسیب دیدگی و تخریب احتمالی به دیوارها و سطوح دیگر حفاظت کنند. مواد معمولاً برای عایق کاری حمام شامل موادی مانند مواد آب بندی، سیمان و سیلیکون هستند. این عملیات مهم است زیرا حمام‌ها معمولاً منطقه‌هایی با رطوبت بالا هستند و نیاز به حفاظت مناسب از ساختارهای ساختمانی دارند تا با کمک عایق کاری کف حمام را از مشکلات مرتبط با نفوذ آب حفظ کند. مواد آب بندی مخصوص عایق بندی حمام مانند ممبران‌های آب بندی، پوشش‌های پلیمری و مواد آب بندی سیمانی می‌توانند بر روی سطح کف حمام نصب شوند تا از نفوذ آب جلوگیری کنند.

انواع عایق کاری سرویس بهداشتی

برای از بین بردن نم زدگی سرویس بهداشتی روش‌های زیادی وجود دارد ولی یکی از قدیمی ترین روش‌ها برای عایق بندی دستشویی و حمام آب بندی با ایزوگام و قیرگونی است. برای انجام این روش ابتدا باید محل نم زدگی را مشخص کنید. با کمک ابزارهای لازم محل موردنظر را تخریب کنید. سپس با بررسی لوله‌های کف سرویس بهداشتی و تعمیر آن‌ها علت اصلی نم زدگی را برطرف کنید.

در نهایت بعد از سیمان کاری کف، کار عایق بندی‌ دستشویی و حمام را انجام دهید. سپس روی ایزوگام یا قیرگونی را مجدداً کاشی یا سرامیک کنید.عایق کف سرویس بهداشتی را باید بسیار جدی گرفت این امر حتی به بهبود بهداشت هم کمک می کند یعنی عایق سرویس بهداشتی و آب بندی کف حمام با فراهم کردن یک لایه عایق موثر بر روی کف، از رشد قارچ و باکتری در سطح کف جلوگیری می‌شود که بهبود بهداشت و ضدعفونی در محیط سرویس بهداشتی را تضمین می‌کند.

عایق بندی دستشویی بدون تخریب

یکی از دردسرهایی که همیشه برای عایق کاری سرویس بهداشتی پیش روی شما قرار دارد تخریب و بازسازی دستشویی و حمام است. مطمئناً این کار هزینه‌های زیادی را به دنبال دارد ولی امروزه برای عایق کاری سرویس بهداشتی بدون تخریب روش‌های زیادی وجود دارد که بدون تخریب کار عایق کاری سرویس بهداشتی را انجام می‌دهد. در ادامه شما را با برخی از این روش‌های جدید عایق کاری آشنا می‌کنیم.

عایق بندی‌ دستشویی به روش نانو

در این روش مواد نانو به شکل مایع روی سطح کاشی و سرامیک ریخته می‌شود. این مواد کاملاً بی‌رنگ است و هیچ تغییری در رنگ و لعاب کاشی‌ها به وجود نمی‌آورد. ولی با بیشترین نفوذ وارد لابه‌لای کاشی‌ها و سرامیک‌ها می‌شود. بنابراین با مقاومت‌ زیادی سطح کف سرویس‌ بهداشتی را آب بندی‌ می‌کند.

این محصول از نفوذ میکروب و هر گونه کثیفی به لایه‌های زیرین کاشی جلوگیری خواهد کرد. همچنین در برابر مواد شیمیایی و شوینده‌های اسیدی مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد. در نتیجه علاوه بر رفع نم زدگی سرویس بهداشتی باعث طول عمر کاشی‌ها و سرامیک‌ها می‌شود.

انواع عایق کاری سرویس بهداشتی

عایق کاری دستشویی با خمیر درزگیر

یکی دیگر از روش‌های عایق کاری سرویس مصرف خمیر درزگیر است. این نوع خمیر بدون هیچ تخصصی در بند کاشی‌ها، سرامیک‌ها، لوله‌ها و تمام کنج های سرویس بهداشتی استفاده می‌شود‌.

عایق کاری سرویس بهداشتی با پودر بندکشی

از جمله روش‌های جدیدی که بدون تخریب برای عایق بندی‌ دستشویی به کار برده می‌شود‌ استفاده از پودر بندکشی است. این محصول با پر کردن تمام بند کاشی‌ها و سرامیک‌ها مانع از نفوذ نم و رطوبت به لایه‌های زیرین می‌شود.

ایزوگام مایع کشسان

شاید تا به حال ایزوگام مایع ندیده باشید‌. ولی در حقیقت این محصول یکی از بهترین عایق های آب بند سرویس بهداشتی است که از ایجاد نم توسط سرامیک و کاشی در دستشویی و حمام جلوگیری می‌کند.

عایق های پلیمری

اگر چه متریال های زیادی برای عایق کاری سرویس بهداشتی وجود دارد. ولی پیشرفته ترین محصولی که می‌تواند با بیشترین کیفیت مانع از نفوذ نم و رطوبت به لایه‌های زیرین شود عایق آب بند پلیمری هستند. این نوع عایق ها بیشتر به صورت عایق های پلی یورتان مورد استفاده قرار می گیرند.

عمدتاً عایق های پلی اورتان یا به صورت تزریقی در بند کاشی‌ها و درز کنج ها استفاده می‌شوند‌ و یا قبل از نصب کاشی و سرامیک می‌توانند به صورت پاششی و یکدست روی سیمان کاری کف سرویس بهداشتی را عایق کاری کنند. ولی به هر حال جزو قوی ترین و باکیفیت‌ترین عایق کاری سرویس بهداشتی به حساب‌ می آیند. چون در برابر مواد اسیدی و قلیایی بیشترین مقاومت را از خود نشان می‌دهند. همچنین چسبندگی زیادی با سطوح زیرین خود دارند و به مرور زمان پوسته و با کنده نخواهند شد.

سخن پایانی

برای درزبندی و عایق کاری سرویس بهداشتی بهتر است به سراغ روش‌های جدید و طولانی مدت بروید. زیرا امروزه استفاده از ایزوگام و قیرگونی نمی‌توانند یک راهکار اصولی و عمرانی باشند. از طرفی برای تعمیر آن‌ها نیاز به تخریب و صرف هزینه‌های اضافه دارید. در صورتی که استفاده از فوم پلی یورتان و چسب‌های نانو می‌تواند به طرز صحیحی عایق بندی‌ دستشویی و عایق کف حمام را تا سال‌های طولانی انجام دهد. بهترین عایق رطوبتی سرویس بهداشتی معمولاً بسته به نوع سطح و محیط خاص استفاده متفاوت است. اما در کل، مواد ذکر شده در بالا به عنوان عایق رطوبتی برای سرویس بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

با این حال چنانچه شما هم قصد دارید سرویس بهداشتی خود را با کمترین هزینه و مرغوب ترین مواد عایق کاری کنید ما می‌توانیم در گروه صنعتی کاج طلایی آفاق به شما کمک کنیم. چون ما در این مجموعه ارائه دهنده باکیفیت‌ترین خدمات عایق بندی‌ دستشویی، حمام، آشپزخانه، پشت بام، استخر و سایر سطوح دیگر هستیم. ضمن اینکه محصولات عایق کاری رطوبتی و حرارتی را با مناسب ترین قیمت و بالاترین کیفیت در دورترین نقطه کشور به دستتان می‌رسانیم.

اشتراک گذاری

4 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط