نمایشگاه دائمی

تهران، الهیه، خیابان خالقی، کوچه آریا

مشاوره رایگان

02126201697 – 09192054617

فوم تزریقی ضد آب، کاربرد و نحوه استفاده

ویژگی های برتر فوم ضد آب

فوم تزریقی ضد آب نوعی فوم می‌باشد که از آن می‌توان جهت عایق کردن فضاها استفاده نمود. به طور کلی باید بدانید استفاده از این فوم‌ها به عنوان عایق مزایای متعددی دارد. همین این امر موجب شده است روز به روز استفاده از آن رونق پیدا کند. با این حال اگر شما هم می‌خواهید درباره این فوم بیشتر بدانید تا انتهای این بخش ما را همراهی کنید.

فوم تزریقی ضد آب

امروزه با توجه به اینکه پیشرفت تکنولوژی در صنایع مختلف توانسته موجب تولید محصولاتی با کیفیت بالا شود، مشاهده می‌گردد که انواع عایق ها از جمله فوم تزریقی ضد آب روانه بازار شده که ویژگی‌های مثبت و متعددی دارد. این نوع عایق که امروزه در ساخت و ساز بسیار پرمصرف است و ترکیب اصلی آن ایزوسیانات و پلی ال می‌باشد. در واقع این دو مایع در اثر واکنش شیمیایی و در گذشت زمان به صورت فوم درمی‌آید.
به طور کلی باید بدانید فوم‌های پلی یورتان عایق دائمی هستند که به هیچ عنوان تغییر شکل نمی‌دهند و آسیب نمی‌بینند. نوع ضد آب این عایق ها جزو بهترین مواد برای پیشگیری از نفوذ آب بوده و می‌توان گفت یکی دیگر از کاربردهای آن، استفاده به عنوان غشای تنظیم کننده رطوبت می‌باشد. این امر در حالی است که این نوع عایق ضد بخار نیز است. از آنجایی که فوم تزریقی ضد آب افزایش تراکم دارد؛ بنابراین در هر شرایط آب و هوایی و در هر منطقه می‌توان از آن استفاده نمود.

همچنین بخوانید: پوشش های ضد حریق سازی

ویژگی های برتر فوم ضد آب

مزایا و ویژگی های متعدد فوم تزریقی ضد آب موجب شده است که روز به روز استفاده از این فوم‌ها رونق پیدا کند. به طوری که باید بدانید این فوم‌ها در محل‌هایی که نیاز به ساختار با استحکام بالا می‌باشد سریع واکنش نشان داده و از نفوذ آب پیشگیری می‌کند. همچنین چنانچه فوم تزریقی ضد آب در مجاورت آب قرار بگیرد، طی فرایند این فرم فشرده و محکم می‌شود و در زمانی که آب نباشد به حالت اول برمی‌گردد.
علاوه بر این باید بدانید این نوع فوم مطابق با الزامات و قوانین تضمین کیفیت ساخته شده است. از این رو به هیچ عنوان خطری ندارد و دارای مواد سرطان زا نمی‌باشد. همچنین فوم‌ها برای جوندگان و حشرات زنده جذاب نیست زیرا الیاف آزاد ندارد. ضمن اینکه و برای تجمع میکروب‌ها، قارچ‌ها و باکتری‌ها نیز محل مناسبی نخواهد بود. از آنجایی که فوم‌ها افزایش حجم کمی دارد می‌توان به راحتی همه‌ی حفره‌های مورد نظر را پوشاند. وزن بسیار سبک فوم تزریقی ضد آب نیز از بار اضافی بر سازه جلوگیری می‌کند و دیگر مزیت این فوم‌ها می‌باشد.

کاربرد های فوم تزریقی ضد آب

با توجه به ویژگی های متعدد فوم تزریقی ضد آب طبیعتاً این عایق ها کاربردهای متعددی در صنایع مختلف دارد. در صنعت ساختمان سازی فوم‌ها بیشترین کاربرد را دارد. به طوری که در تعمیر و نوسازی ساختمان نیز از آن استفاده می‌شود. بنابراین می‌توان گفت این نوع فوم برای

  • عایق بندی استخر
  • عایق بندی بام
  • عایق بندی حمام و سرویس بهداشتی

و همچنین عایق بندی تمامی مکان هایی ک در معرض رطوبت، نم و آب هستند کاربرد دارد. ضمن اینکه می‌توان گفت یکی دیگر از کاربردهای شایع فوم ضد آب در شکاف های ایجاد شده در نمای خارجی می‌باشد.

فوم-تزریقی-ضد-آب

همچنین بخوانید: اجرای رنگ صنعتی ترافیک

نحوه استفاده از فوم پلی یورتان ضد آب

در خصوص نحوه استفاده از فوم پلی یورتان باید بدانید که تزریق این فوم‌ها را می‌توانید دستی و یا با استفاده از دستگاه مخصوص انجام بدهید. به طوری که دو ماده شیمیایی اولیه جهت ساخت فوم‌ها به طور مجزا در درون مخزن نگهداری می‌شود. برای عایق کاری، این دو ماده را با نسبت معین و با فشار زیاد با استفاده از دستگاه مخصوص در محل مد نظر تزریق می‌نمایند.‌ واکنش‌هایی که بین این دو ماده ایجاد می‌شود منجر به تولید فوم پلی یورتان شده و در نهایت با ویژگی منبسط شونده خود، منافذ و سطوح مورد نظر را پر می‌کند.

سخن پایانی

فوم تزریقی ضد آب با ویژگی های متعدد تولید شده و روانه بازار می‌شود. این نوع فوم با توجه به ساختار مستحکمی که دارد به عنوان یک عایق قوی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع فوم همه شرایط قابلیت استفاده داشته از این رو بسیار پرمصرف است.

برای اطلاع از خدمات هلدینگ کاج طلایی آفاق با کارشناسان ما تماس بگیرید:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط