نمایشگاه دائمی

تهران، الهیه، خیابان خالقی، کوچه آریا

مشاوره رایگان

02126201697 – 09192054617

نکات مهم درباره کاربرد و استفاده از عایق صوت پلی یورتان

عایق صوت پلی اورتان

عایق صوت پلی اورتان همان فوم پاششی سلول باز است که امروزه در مراکز صنعتی، مسکونی و تجاری کاربردهای بسیاری دارد. این نوع فوم عایق ضن وزن سبک و چگالی پایین به عنوان یک عایق صوتی بسیار مناسب و البته مقرون به صرفه به کار می رود.

عایق صوت پلی یورتان چیست؟

فوم سلول باز پلی یورتان یا همان عایق صوتی ماده است که از ترکیب دی ایزوسیانات و پلی یورتان به دست می آید و این ماده از طریق دستگاه های مخصوص در سطوح مختلف پاشیده شده که پس از گذر چند ثانیه به یک فوم جامد و عایق تبدیل می شود. لازم است بدانید این فوم در برابر آتش، کاتالیزور و همچنین رطوبت مقاومت بالایی دارد.

موارد استفاده عایق صوت فوم پاششی پلی یورتان

به دلیل ویژگی هایی که این نوع عایق صوتی دارد امروزه برای اتاق های کنفرانس و همچنین استودیوهای ضبط صدا به کار می رود ضمن اینکه می توان از این نوع فوم پاششی سلول باز در

  • دیوارها
  • کف زمین
  • موتورخانه ها
  • آسانسورها
  • سقف طبقات
  • اتاق های شیروانی بادگیر و غیربادگیر

استفاده نمود. ضمن اینکه علاوه بر استفاده به عنوان عایق صدا در صنعت مبلمان نیز کابردهای فراوانی دارد. زیرا اسن فوم بسیار سبک بوده و البته قیمت مقرون به صرفه ای نیز دارد. البته لازم است بدانید از این نوع فوم به عنوان عایق صوتی – حرارتی نیز در نمای ساختمان ها استفاده می شود.

اجرای عایق صوت پلی یورتان

 نکات مهم در اجرای عایق صوت پلی یورتان

برای اجرای فوم پاششی عایق صوتی باید به نکات و موارد مهمی توجه کنید تا عایق صوت پلی یورتان بهترین شرایط اجرا شده و عملکرد بهتری را داشته باشد بنابراین لازم است تا

  • قبل از هر کاری سطح مورد نظر را از رطوبت، گرد و غبار و آلودگی تمیز کنید.
  • برای چسبندگی بهتر فوم روی سطح، به شرایط جوی و آب و هوایی توجه کنید.
  • دمای محیط نیز تاثیر بسزایی در واکنس شیمیایی ماده اصلی فوم، اجرا و عملکرد آن دارد.
  • باران، مه و یخ می تواند در واکنش شیمیایی ترکیبات فوم و خواص فیزیکی آن تاثیر داشته باشد.
  • بهترین دما برای سطحی که قرار است عایق صوتی فوم پاششی روی آن قرار بگیرد 40 الی 120 درجه فارنهایت است.

ضمن اینکه لازم ایت بدانید نوع اسپری مواد، ضخامت کار و میزان اسپری کردن نیز اهمیت دارد. پس حتما به این نکته نیز توجه کنید که عایق صوت فوم پاششی سلول باز را باید روزانه 1 بار و هر بار به مدت 1 ربع تا نیم ساعت توسط میکسرهای پرسرعت در محل مورد نظر اسپری کنید.

ویژگی های عایق پلی یورتان پاششی سلول باز صوتی

عایق صوت پلی یورتان چگالی پایینی دارد به همین دلیل زمانی که با اسپری روی سطح پاشیده می شود حجم آن تا 50 درصد افزایش می یابد و به همین دلیل یک عایق مناسب و مقرون به صرفه است.پاششی بودن این نوع عایق استفاده از آن را در مکان های غیر قابل دسترسی بسیار آسان کرده و پس از افزایش حجم تمامی منافذ، شکاف ها و درزها را می پوشاند.سرعت زیاد در اجرا (روزانه بیشتر از 300 مترمربع) و همچنین استفاده بالافاصله پس از پاشش از دیگر مزایا و ویژگی های این عایق به شمار می رود.

ضمن اینکه عایق صوت پلی یورتان دارای خاصیت چسبندگی بالا می باشد و نیازی به استفاده از پیچ، چسب و… را ندارد. این نوع فوم پاششی سلول باز قابلیت تحمل دمای بالای 50 تا 100 درجه را دارد و از مقاومت خوبی برخوردار می باشد.

عایق صوت پلی اورتان چیست؟

 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط