نمایشگاه دائمی

تهران، الهیه، خیابان خالقی، کوچه آریا

مشاوره رایگان

02126201697 – 09192054617

هزینه استفاده از پوشش‌های ضدحریق چقدر است؟

هزینه استفاده از پوشش‌های ضدحریق چقدر است؟

امروزه با پیشرفت علم و دستاوردهای حاصل از آن، بشر تلاش می‌کند تا بتواند خطرات پیرامون خود را به حداقل برساند و موجب افزایش امنیت و ایمنی شود. از گذشته تاکنون یکی از بزرگ‌ترین ترس‌هایی که انسان‌ها داشته‌اند، آتش‌سوزی و آتش‌گرفتن اموال آنها بوده است. قطعاً آتش‌سوزی موجب ایجاد خسارت‌های مالی و معنوی بسیار زیادی شده است. اما امروزه با استفاده از پوشش ‌های ضد حریق سازی می‌توان تا حدود زیادی این آسیب‌ها و خسارات را به حداقل رساند. اما هزینه پوشش های ضد حریق چقدر است؟ مطلبی است که در ادامه قصد داریم آن را بررسی کنیم، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید:

کاربرد پوشش ضدحریق

کاربرد پوشش ضدحریق

از پوشش ضدحریق جهت پیشگیری از تخریب ساختمان هنگام آتش‌سوزی استفاده می‌شود. در حال حاضر انواع پوشش ضدحریق برای سازه‌های فلزی و بتنی تولید شده است. نحوه کارکرد این عایق‌ها به این‌گونه است که تا زمان رسیدن نیروهای آتش‌نشانی، بتواند سازه اصلی ساختمان را از دمای ذوب و تخریب در امان نگه دارد. جهت انتخاب پوشش‌های ضدحریق باید نوع آتش و نحوه اعمال آن بر ساختمان را بررسی کنید.

انواع پوشش‌های ضدحریق

جهت اطلاع از هزینه پوشش‌ های ضد حریق و خرید آن باید با انواع آن آشنا باشید تا بتوانید یکی از آنها را خریداری کنید:

پوشش‌های معدنی پاششی

این‌گونه پوشش‌ها می‌توانند به‌صورت پاششی به ضخامت ۲ الی ۵ سانتی‌متر بر روی سازه و سطح موردنظر پاشیده شوند. در نتیجه نیازی نیست که شما بخواهید سطح موردنظر خود را گچ‌کاری و سفیدکاری کنید. همچنین این پوشش قابلیت رنگ‌بری کمتری دارد. در انتهای کار از ماده پلیمری جهت شستشوی پوشش‌ها نیز استفاده می‌شود.

صفحات ضدحریق

صفحات ضدحریق به‌صورت پانل‌هایی از جنس گچ، منیزیم، پشم سنگ، پشم‌شیشه، فیبرهای سیمانی فشرده، و غیره هستند. شما می‌توانید مطابق نیاز خود این نوع پوشش ضدحریق را از ضخامت‌های ۴ الی ۴۵ میلیمتری مورداستفاده قرار دهید.

رنگ‌های منبسط شونده

از این رنگ‌ها می‌توان به ضخامت ۶ میلی‌متری بر روی سطوح داخلی ساختمان و یا سازه‌های فلزی استفاده کرد و سازه را به مدت ۲ ساعت در مقابل آتش‌سوزی محافظت نمود.

بررسی معیارهای تأثیرگذار در هزینه استفاده از پوشش‌های ضدحریق

به‌طورکلی تعیین هزینه پوشش ضد حریق عوامل مختلفی بستگی دارد. برخی از مهم‌ترین عوامل عبارت‌اند از:

نوع پوشش ضدحریق

مهم‌ترین عامل در تعیین هزینه پوشش ضد حریق، نوع آن است. همان‌طور که اشاره کردیم پوشش‌های ضد آن به سه نوع مصالح ساختمانی، مصالح معدنی به حریق دسته‌بندی می‌شوند.

شرکتی شخص تهیه‌کننده پوشش ضدحریق

معمولاً هزینه پوشش‌های ضدحریق، در شرکت‌های متفاوت با یکدیگر تفاوت دارد.

جدول ضخامت پوشش ضدحریق

شرکتی که تأییدیه را از سوی مرکز تحقیقات مسکن و راه و شهرسازی دریافت کرده است، باید یک جدول ضخامت منحصربه‌فرد برای اجرای هر پوشش ضدحریق داشته باشد. همان‌طور که قبلاً نیز اشاره کردیم مدت‌زمان موردنیاز جهت دوام پوشش ضدحریق در مقابل آتش‌سوزی با ضخامت آن رابطه کاملاً مستقیم دارد. اما همه اینها به نوع سازه نیز وابسته است؛ بنابراین ضخامت پوشش ضدحریق برای یک سازه فولادی با سازه بتنی متفاوت است. در نتیجه پوشش‌های ضدحریق نیز متفاوت خواهد بود.

مشخصات هندسی

تعیین ضخامت موردنیاز برای پوشش ضدحریق پایه‌های اساسی یک سازه، تابعی از پارامتر هندسی به نام فاکتور مقطعی است. فاکتور مقطعی به معنای محیط تحت آتش‌سوزی به مساحت نیمرخ سازه است. به‌طورکلی هرچه فاکتور مقطعی افزایش یابد آسیب‌پذیری نیمرخ سازه نیز بیشتر خواهد شد. در نتیجه ضخامت پوشش ضدحریق نیز افزایش و به‌تبع آن هزینه پوشش ‌های ضد حریق نیز بیشتر می‌شود.

مقدار زمان موردنیاز دوام پوشش ضدحریق

مقدار زمان موردنیاز دوام پوشش ضدحریق

ساعت دوام پوشش ضدحریق به کاربری سازه، متراژ ساختمان و تعداد طبقات بستگی دارد. هرکدام از این موارد به ساعت موردنیاز خود احتیاج دارند. مقررات ملی در زمان موردنیاز جهت دوام در مقابل آتش‌سوزی را باتوجه‌به نوع سازه، متراژ هر طبقه و تعداد طبقات به‌صورت جداگانه تعیین می‌کند. این مطلب را با عنوان مثال بیان می‌کنیم تا درک آن برای شما روشن‌تر گردد. ممکن است سازه‌های اصلی یک ساختمان جهت مقاومت در مقابل آتش‌سوزی یک ساعت اما برای ساختمان دیگر دوساعته هدف‌گذاری شده باشد. طبیعی است که با افزایش زمان موردنیاز، ضخامت پوشش ضدحریق نیز افزایش خواهد یافت. در نتیجه هزینه پوشش ضد حریق نیز تغییر می‌کند.

همچنین بخوانید: برند بهترین پوشش‌های ضدحریق

سازهای اصلی ساختمان

به‌عنوان‌مثال اگر سازه ساختمان فولادی باشد، نیمرخ اصلی اسکلت ساختمان محاسبه خواهد شد. هزینه پوشش ضد حریق تابعی از هندسه نیم‌رخ ساختمان سازه‌های اصلی است. پس در نتیجه در اختیار داشتن نقشه اصلی ساختمان جهت محاسبه قیمت پوشش ضدحریق کاملاً ضروری است.

قیمت رنگ ضدحریق

تعیین قیمت رنگ ضدحریق به عوامل متعددی چون نوع رنگ پوشش ضدحریق و نوع سازه وابسته است. رنگ‌های ضدحریق خود به دودسته مجزا می‌شوند که قیمت آنها باتوجه‌به نوع آن‌ها است. این رنگ‌ها عبارت‌اند از:

رنگ‌های پف کننده آبی

این‌گونه رنگ‌ها بر پایه امولسیون‌های آب هستند و اغلب جهت حفاظت از سازه‌های بتنی در مقابل آتش‌سوزی ساخته شده‌اند. اما برای سازه‌های فلزی نیز می‌توان ازاین‌گونه رنگ‌ها استفاده کرد. این رنگ‌ها می‌تواند به مدت سه ساعت از سازه ساختمان در مقابل آتش‌سوزی محافظت کند و مانع گسترش آن شود.

رنگ‌های پف کننده پایه حلالی

رنگ‌های پف کننده پایه حلالی نیز نوعی رنگ ضدحریق است که پایه آن حلال بوده و برای محافظت در مقابل آتش‌سوزی حجیم می‌شوند. از این رنگ‌ها اغلب در خارج و درون ساختمان چقدر افزایش مقاومت در مقابل آتش‌سوزی در تیرها و ستون‌های فولادی استفاده می‌گردد. بهتر است بدانید این‌گونه رنگ‌ها برای استفاده در محیط‌های باز و مرطوب مناسب است.

عایق ضدحریق برای استفاده در چه فضاهایی مناسب است؟

به‌طورکلی می‌توان در مکان‌های زیر از این عایق استفاده نمود:

  • ساختمان‌های مسکونی
  • ساختمان‌های تجاری
  • اماکن آموزشی
  • ساختمان‌های درمانی
  • مراکز صنعتی
  • مراکز تفریحی
  • مراکز ورزشی
  • ساختمان‌های خدماتی
  • پالایشگاه‌ها
  • انبارها
  • و…

کلام آخر

 یکی از ترس‌های همیشگی انسان‌ها آتش‌سوزی ساختمان‌ها و واردشدن خسارت‌های جانی و مالی است. اما با استفاده از پوشش‌های ضدحریق می‌توان تا حدی این آتش‌سوزی را مهار کرد و مانع انتشار آن شد. اما بهتر است به این موضوع توجه کنید که بهتر است پوشش‌های ضدحریق خود را از یک مرکز خرید معتبر خریداری کنید و هزینه پوشش ضد حریق کمتری بپردازید و محصول باکیفیت بیشتری نصیب شما شود. فروشگاه کاج طلایی آفاق مفتخر است که محصولات خود را با بالاترین کیفیت همراه با گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی کالا در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. شما می‌توانید از طریق شماره‌های درج شده در سایت این محصول را سفارش دهید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط