نمایشگاه دائمی

تهران، الهیه، خیابان خالقی، کوچه آریا

مشاوره رایگان

02126201697 – 09192054617

پوشش ضد حریق ساختمان با خواص معدنی

پوشش ضد حریق ساختمان با خواص معدنی

یکی از خطراتی که هر بنا و ساختمانی را تهدید می‌کند خطر حریق یا آتش‌سوزی است. امروزه شاهد هستیم بسیاری از سازه‌های بزرگ بر اثر حریق چگونه ویران می‌شوند. علاوه‌بر خسارت‌های مالی فراوان متأسفانه شاهد خسارات جانی نیز در این حوادث هستیم. راهکارهای مختلفی برای پیشگیری و کم‌کردن خسارات وجود دارد که باید در هر سازه‌ای از آن‌ها استفاده شود. پوشش ضد حریق ساختمان Fireproof coating of the building یکی از همین راهکارهای کاربردی بوده که بازدهی بالایی به نسبت دیگر روش‌ها دارد. در این مقاله قصد داریم درباره پوشش‌های ضد حریق ساختمان با خواص معدنی اطلاعاتی را بیان کنیم پس ما را تا پایان همراهی کنید.

معرفی پوشش ضدحریق با خواص معدنی

پوشش ضد حریق با خواص معدنی یک ملات خاص است که از ترکیبات ویژه و متنوعی تشکیل شده است. از این محصول می‌توان بر روی سطوح خارجی و داخلی یک سازه استفاده کرد و آن‌ها را در برابر حریق و آتش‌سوزی در امان نگه داشت.  بعد از به‌کاربردن این عایق‌ها بر روی سطح موردنظر ملات  کمی افزایش حجم پیدا می‌کند. این امر از  نفوذ آتش به قسمت‌های درونی سطح  موردنظر جلوگیری می‌کند. مواد و الیاف معدنی به کار برده شده در این پوشش پوشش ضد حریق ساختمان سبب شده سازه کمتر دچار آسیب شود.  این محصولات انواع مختلفی دارند که متناسب با نیاز و همچنین نوع ساختمان باید نوع آن را تعیین کرد.

ترکیبات پوشش ضدحریق ساختمان

ترکیبات پوشش ضدحریق ساختمان

ترکیبات این محصول است که آن را به پوششهای ضد حریق سازی تبدیل کرده است. اگر شما برای خرید این محصولات مراجعه کرده باشید حتما متوجه شده‌اید که انواع بسیار زیاد و متنوعی دارند. با توجه به نوع این محصولات ترکیبات سازنده آن‌ها مشخص می‌شود. به عنوان مثال در بعضی از این پوشش‌ها از موادی مانند گچ و سیمان استفاده شده است. اما باید بدانید که ماده اصلی این محصولات ورمیکولیت بوده که خاصیت ضد حریق بودن آن‌ها به این ماده بستگی دارد. از نظر عملکرد نیز باید بدانید متناسب با مواد تشکیل دهنده هر کدام از این محصولات بازدهی متفاوتی در برابر حریق و آتش دارند.

مزایای پوشش ضدحریق

هر شخصی به‌خوبی می‌داند قبل از به‌کارگیری خدمات مختلف در سازه خود ابتدا باید مزایا و ویژگی های آن را مورد بررسی قرار دهد.  مزایای پوشش ضدحریق برای یک سازه بسیار زیاد و گسترده است.  برای اینکه شما با این مزایا آشنایی نسبی پیدا کنید چند مورد خاص از آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

مقاومت سازه

در هنگام آتش‌سوزی و حریق شاهد هستیم که سازه ترک می‌خورد، این ترک خوردن موجب می‌شود که مقاومت آن کاهش یافته و خیلی سریع‌تر تخریب شود.  پوشش ضد حریق ساختمان مانع از ایجاد ترک در ساختمان خواهد شد.  اینگونه می تواند منجر شود که ساختمان آسیب کمتری ببیند.  همچنین اگر افراد در مواقع آتش‌سوزی درون ساختمان باشد امکان سقوط دیوار و سقف بر روی سر آن‌ها وجود ندارد یا خیلی  کمتر خواهد شد.

عدم تولید گازهای سمی

تحقیقات نشان داده امری که موجب شده افراد در هنگام حریق و آتش‌سوزی بیشتر آسیب ببیند یا جان خود را از دست بدهد  استنشاق گازهای سمی است. سوختن قسمت‌های مختلف ساختمان و واکنش‌های شیمیایی منجر به تولید مواد سمی خواهد شد.  اما مزیت قابل توجه این پوشش این است که از تولید این گازها جلوگیری می‌کند.  پس اگر قصد دارید که سازه خود را در برابر تولید گازهای سمی و مضر در هنگام آتش‌سوزی ایمن کنید حتما از این محصول استفاده کنید.

دوام بالا

بعضی از پوشش ضد حریق ساختمان بعد از گذشت مدتی کارایی خود را از دست می‌دهند و دیگر عملکرد ضدحریقی ندارند. اما پوشش ضد حریق با خواص معدنی، دوام بالایی دارد و با گذشت سال‌های متوالی ساختار خود را حفظ می‌کند. این امر از نظر اقتصادی نیز بسیار به‌صرفه است. زیرا که نیازی نیست شما هزینه‌های فراوانی برای پوشش کردن دوباره بپردازید.

عدم رشد کپک و میکروب

ساختمان‌هایی وجود دارد که به‌دلایل مختلف امکان رشد و گسترش کپک و میکروب درون آن‌ها زیاد است. به‌کارگیری پوشش نامناسب می‌تواند منجر به تشدید سرعت رشد کپک و میکروب نیز شود. اما با استفاده از این محصول ما شاهد رشد و تکثیر این میکروب ها نخواهیم بود. بر همین اساس استفاده از این محصولات در مراکز بهداشتی مانند بیمارستان‌ها بسیار رایج است.

مقاوم در برابر زنگ زدن

در ساختمان‌های مختلف از آهن و فولاد بسیاری استفاده می‌شود و جزو مصالح ثابت هر ساختمانی محسوب می‌شوند. این متریال‌ها ممکن است با گذشت زمان پوسیده شوند و کارایی خود را از دست بدهند. در این مواقع می‌توان برای جلوگیری از این امور از پوشش ضد حریق استفاده کرد. این محصول تا حد امکان از زنگ زدن این متریال‌ها جلوگیری می‌کند. این امر علاوه‌بر اینکه باعث حفظ و استحکام سازه می‌شود منجر به حفظ زیبایی بنا نیز خواهد شد. به‌علاوه این پوشش کاربردی مانع از جذب رطوبت توسط سازه می‌شود و استحکام آن را بهبود می‌بخشد.

همچنین بخوانید: انواع پوشش ضد حریق و نحوه اجرای آن

قیمت پوشش ضدحریق با خواص معدنی

قیمت پوشش ضدحریق با خواص معدنی

قیمت یکی از عوامل دخیل در انتخاب پوشش ضدحریق با خواص معدنی است. فاکتورهای فراوانی در قیمت نهایی این پوشش‌ها موثر هستند که باید همه آن‌ها را درنظر داشت. پس باتوجه به این موارد نمی‌توان با قاطعیت بیان کرد که قیمت این محصولات به چه اندازه است. متراژ ساختمان عامل موثری در هزینه‌های پرداختی است، طبیعتاً هر چقدر شما قصد داشته باشید متراژ و مساحت بیشتری را پوشش دهید‌ باید هزینه بیشتری بپردازید. نوع سازه نیز عامل مهم دیگری است. برای بعضی از ساختمان‌ها فقط می‌توان از محصولات خاصی استفاده کرد. به‌علاوه شما باید هزینه اجرای این خدمات را نیز درنظر داشته باشد.

کاربرد پوشش ضدحریق ساختمان با خواص معدنی ها

یکی از مواردی که سبب شده این محصول محبوبیت بیشتری داشته باشد امکان استفاده از آن در ساختمان و بناهای متعددی است. متقاضیان قادر هستند مواد پاششی معدنی ضد حریق را در ساختمان‌های مسکونی،  تجاری و پاساژها به‌کار ببرند. البته این محصولات در سازه‌های دیگری مانند سکوهای نفتی،دیوار تونل‌ها و معادن زیرزمینی نیز کارایی دارند. بسیاری از کارخانه‌های بزرگ در انبارهای خود از این محصول استفاده می‌کنند.  این امر سبب می‌شود نگهداری اجناس و کالاهای درون انبار بهتر صورت بگیرد. البته  موارد گفته شده فقط بخش کوچکی از کارایی این محصول محبوب و پر متقاضی به‌حساب می‌آید.

مدت زمان اجرای پوشش ضد حریق با خواص معدنی

طبیعتاً برای اجرای هر خدماتی باید مدت زمان خاصی اختصاص دهید. مدت زمان اجرای پوشش ضد حریق ساختمان به فاکتورها و عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از عوامل بسیار تاثیرگذار نوع پوشش ضدحریق است که شما قصد دارید از آن استفاده کنید. همچنین قسمت‌هایی که شما قصد دارید آن‌ها را عایق کنید نیز، در مدت زمان اتمام پروژه نیز موثر هستند. اما نباید از تاثیر مجموعه اجرا کننده این خدمات در مدت زمان آن غافل شد. هر چه مجموعه مورد نظر تجربه و سابقه بیشتری داشته باشید این خدمات را سریع‌تر و بهتر انجام می‌دهد.

سخن پایانی

با استفاده از پوشش ضد حریق سازه‌های خود را در برابر آتش سوزی محافظت کنید.  البته شما زمانی می‌توانید از این مزایا بهره‌مند شوید که یک محصول مناسب انتخاب کنید.  مجموعه‌هایی  در این زمینه وجود دارد و فعالیت می‌کنند که شما می‌توانید به آن‌ها مراجعه کنید.  ازجمله مجموعه‌های فعال در این زمینه می‌توان به کاج طلایی آفاق اشاره کرد.  این شرکت با سال‌ها سابقه بهترین خدمات را در این حوزه به شما عرضه می‌کند.‌   نکته قابل توجه این است که این شرکت خدمات خود را با هزینه بسیار مناسبی در اختیار متقاضیان می‌گذارد.  پس نیازی نیست در مورد هزینه‌های آن نگرانی زیادی داشته باشید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط